Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik ,Peugeot 306, 1,6 -1999 r.

10 Lut 2016 08:51 1797 8
  • Poziom 6  
    Silnik Peugeot 306 1,6 benzyna
    Witam , mam problem ze swoim autem , usterka silnika.
    Po uruchomieniu zimnego silnika , po pewnym czasie kontrolka pomarańczowa silnika , gaśnie. Podczas jazdy , gdy przyśpieszam i zmieniam biegi , silnikiem szarpie i mruga w tym czasie ta cholerna pomarańczowa lampka.
    Mało tego , ale nie zawsze , ale po unieruchomieniu auta na krótko , gdy chcę go uruchomić , nie da rady , dopiero po przekręceniu kluczyka za trzecim razem odpala jakby nic się nie stało , żeby było śmieszniej kasowane są przebyte dotychczas kilometry nie ogólne , ale te drugie , ustawiane za pomocą przycisku.
    Za wszelkie info będę wdzięczny , chcę dodać iż była podjęta próba odczytania błędów i nie można było się podpiąć , komputer informował o błędzie sterownika w aucie , czyżby ten komputerek w aucie szwankował ?
  • Poziom 16  
    Witam - na początku trzeba wyjąć komputer(najlepiej to zrobić w czasie dłuższego postoju pojazdu) spryskać styki w komputerze i wtyczce rozpiętej kilka razy w odstępach czasowych specjalnym sprayem kontaktowym do styków elektrycznych ! po kilkunastu godzinach złożyć i testować oraz podłączyć komputer z czytać błędy
  • Poziom 6  
    Witam , dzięki za info.
    W ten weekend spróbuję zająć się tym problemem , może coś da , oby to pomogło.
    Brałem też pod uwagę listwę zapłonową , oraz czujnik położenia wału.
    W zeszłym roku , wiosną zdejmowałem skrzynię biegów , rozsypało się w drobny mak , łożysko oporowe , Po złożeniu za jakiś czas zaczęła mi świecić pomarańczowa kontrolka.
  • Poziom 6  
    Witam , na nic się zdały moje zabiegi , mało tego , rozładowuje mi akumulator .
    Elektromechanik jest bezradny , twierdzi , że padł komputer , inny natomiast stwierdza , że prawdopodobnie wina leży po stronie kluczyka ''czip''- immo.
    Który z nich ma rację ?Gdyby padł komputer to auta bym w ogóle nie odpalił.
    Uprzednio zdejmując klemę z akumulatora.
    4 lata po zakupie spokoju , 80 tysięcy najechane , żadnych niespodzianek.
    Obawiam się , że trzeba udać się do serwisu , tam napewno sobie poradzą , bez jakichkolwiek tez.
  • Poziom 16  
    Sprawdzić trzeba jeszcze (przed zakupem drugiego kompa)czy instalacja wewnątrz nie struchlała gdzieś na otulinie przewodów (delikatnie poodchylać zewnętrzną izolacje w punktach narażonych na wilgoć lub temperaturę i posprawdzać otulinę przewodów na pęknięcia /rozsypanie).Masy wszystkie są i poczyszczone!!!
  • Poziom 6  
    Witam w tym całym rozgardiaszu z autem , to mogę dodać iż po odłączeniu - zdjęciu klemy z akumulatora ''+'' i podłączeniu próbówki ze zdjętą klemą ''+'' i akumulatorem ''+'' , świeci , ale co ciekawe , świeci jasno , po sekundzie , dwóch , przygasa tak jakby swiatło było pulsacyjne , po chwili świeci jasno i nie przygasa , tak samo jest po stronie znaków ''-'' na aku i przewodzie ''-''
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Władek 2 napisał:
    Witam w tym całym rozgardiaszu z autem , to mogę dodać iż po odłączeniu - zdjęciu klemy z akumulatora ''+'' i podłączeniu próbówki ze zdjętą klemą ''+'' i akumulatorem ''+'' , świeci , ale co ciekawe , świeci jasno , po sekundzie , dwóch , przygasa tak jakby swiatło było pulsacyjne , po chwili świeci jasno i nie przygasa , tak samo jest po stronie znaków ''-'' na aku i przewodzie ''-''


    To teraz trzeba sprawdzić co ten prąd "żre" rozłączając kolejne obwody.
    A z autokomputera trzeba odczytać kody błędów.
  • Poziom 6  
    Witam , wiem na pewno , że auto komputer nie rozładowuje akumulatora , odłączałem go podczas sprawdzania , pompa paliwa nie robi ''zwary'', alternator , rozrusznik jest OK.
    wszelkiego rodzaju przekażniki w tablicy bezpieczników , były wyjmowane po czym założone w swoje miejsce.
    Na spokojnie pozostaje mi pogrzebać w oświetleniu kabiny , zapalniczka mi szwankowała , przestały działać szyby elektryczne , po wyjęciu wtyki w drzwiach kierowcy i po ''przekręceniu'' kluczyka , tam gdzie powinna być ''masa'' próbówka zaczyna blado jarzyć.
  • Poziom 6  
    Witam , myślę , że kłopoty z autem mam za sobą , przyczyna leżała po stronie sterownika silnika - komputer i dlatego nie można było odczytać kody błędów.
    To od niego ''płynęły'' polecenia uruchomienia pompy paliwa , zapłonu.