Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6l 1,2 12v AZQ - Powracające błędy 16804 p0420 i 16555 p0171.

sokarsg-1 10 Feb 2016 11:28 7347 5
  • #1
    sokarsg-1
    Level 11  
    Witam od jakiegoś czasu w mojej Ibizie 1,2 12v AZQ z gazem (160k km przebiegu), wyskakują (głównie przy jeździe po autostradzie) dwa błędy:

    16804 p0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
    i
    16555 p0171 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean. Bank 1.



    Oba są Intermittant czyli sporadyczne.

    Najpierw myślałem że się coś w gazie poprzestawiało więc po każdym skasowaniu podnosiłem trochę mnożnik na mapie dla długich czasów wtrysków. I tak już ze 4 razy więc to nie wina gazu.

    Pierwszy błąd sugeruje sondę lambda ale te rzadko z tego co słyszałem padają więc to raczej nie to. Zastanawiałem się czy czasem przepustnicy nie wyczyścić i zaadaptować bo nigdy w tym samochodzie tego nie robiłem. Gdzieś czytałem, że to może być też wina sensora MAP albo zaworu EGR (tych rzeczy nigdy nie rozbierałem w żadnym samochodzie). Jakieś sugestie gdzie szukać awarii, jak dokładnie sprawdzić sondę lambda aby ją wykluczyć na 100%?

    Filtry powietrza, gazu wymieniam na czas, dziur w dolocie brak, w wylocie też raczej, choć tu nie do końca jestem pewny musiał bym się przyjrzeć dokładniej.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Pierwszy błąd zapewne pęknięty katalizator, drugi ubogo masz także sprawdzenie napięcia na sondzie podczas jazdy (wymagany pomocnik) i korekta dawki lpg przy obciążeniu. Jak latasz na pb jest ok?
  • #3
    verksted
    Level 16  
    Witam - może być nieszczelny ten elastyczny łącznik na wydechu
  • #4
    sokarsg-1
    Level 11  
    Na PB nie wiem czy wyskakują te błędy bo muszę przynajmniej ze 100km na autostradzie zrobić aby te błędy wyskoczyły.

    Siateczka na tym elastycznym łączniku wydechu była w słabej kondycji więc muszę się jej dokładniej przyjrzeć. Dzięki za radę.

    Od brudnej przepustnicy to falują obroty (nie mi tylko ogólnie z tego co wiem), a jakie są objawy brudnego EGR' u?
  • #5
    ufol
    Level 23  
    Mam Skodę Fabię 1.2 12V HTP z silnikiem BME (tylko benzyna), przebieg 180kkm i dokładnie taki sam problem, wyskakują mi dwa błędy:

    016555 – regulacja (dostrajanie) paliwa (blok 1) – uboga mieszanka
    016804 – sprawność systemu katalizatora (blok 1) – poniżej progu

    Za każdym razem po skasowaniu błędów i przejechaniu 300 – 500km ponownie zapala się żółta kontrolka silnika.

    W międzyczasie robiony był rozrząd i profilaktycznie wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Nie miało to jednak żadnego wpływu na występujące błędy.

    Robię dość spore przebiegi tym autem (około 3500km / miesiąc) i nie zauważam jakiś problemów z pracą silnika. Drażni mnie tylko świecąca kontrolka.

    Przebiegi z sondy lambda były sprawdzane przez mechanika i niby wszystko pracuje poprawnie (badanie przeprowadzone za pomocą interfejsu komputerowego, nie wiem na ile wiarygodne).

    Kolego Sokarsg-1, czy rozwiązałeś ten problem u siebie? Każda wskazówka będzie cenna.
  • #6
    sokarsg-1
    Level 11  
    Wymieniłem pierwszą część tłumika tą zaraz za katalizatorem wraz tym elastycznym łącznikiem (siateczka) i na razie powtórki z błędami nie miałem. Tyle że w między czasie ustawiłem też na ile potrafiłem idealnie instalację gazową. I oprócz tego ostatnio ten samochód u mnie bardziej stoi jak jeździ także nie jestem pewnie czy to była wina dziury w tym elastycznym łączniku.