Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6l 1,2 12v AZQ - Powracające błędy 16804 p0420 i 16555 p0171.

sokarsg-1 10 Feb 2016 11:28 6027 5
  • #1
    sokarsg-1
    Level 11  
    Witam od jakiegoś czasu w mojej Ibizie 1,2 12v AZQ z gazem (160k km przebiegu), wyskakują (głównie przy jeździe po autostradzie) dwa błędy:

    16804 p0420 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
    i
    16555 p0171 - Fuel Trim; Bank 1: System Too Lean. Bank 1.



    Oba są Intermittant czyli sporadyczne.

    Najpierw myślałem że się coś w gazie poprzestawiało więc po każdym skasowaniu podnosiłem trochę mnożnik na mapie dla długich czasów wtrysków. I tak już ze 4 razy więc to nie wina gazu.

    Pierwszy błąd sugeruje sondę lambda ale te rzadko z tego co słyszałem padają więc to raczej nie to. Zastanawiałem się czy czasem przepustnicy nie wyczyścić i zaadaptować bo nigdy w tym samochodzie tego nie robiłem. Gdzieś czytałem, że to może być też wina sensora MAP albo zaworu EGR (tych rzeczy nigdy nie rozbierałem w żadnym samochodzie). Jakieś sugestie gdzie szukać awarii, jak dokładnie sprawdzić sondę lambda aby ją wykluczyć na 100%?

    Filtry powietrza, gazu wymieniam na czas, dziur w dolocie brak, w wylocie też raczej, choć tu nie do końca jestem pewny musiał bym się przyjrzeć dokładniej.
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Pierwszy błąd zapewne pęknięty katalizator, drugi ubogo masz także sprawdzenie napięcia na sondzie podczas jazdy (wymagany pomocnik) i korekta dawki lpg przy obciążeniu. Jak latasz na pb jest ok?
  • #3
    verksted
    Level 16  
    Witam - może być nieszczelny ten elastyczny łącznik na wydechu
  • #4
    sokarsg-1
    Level 11  
    Na PB nie wiem czy wyskakują te błędy bo muszę przynajmniej ze 100km na autostradzie zrobić aby te błędy wyskoczyły.

    Siateczka na tym elastycznym łączniku wydechu była w słabej kondycji więc muszę się jej dokładniej przyjrzeć. Dzięki za radę.

    Od brudnej przepustnicy to falują obroty (nie mi tylko ogólnie z tego co wiem), a jakie są objawy brudnego EGR' u?
  • #5
    ufol
    Level 23  
    Mam Skodę Fabię 1.2 12V HTP z silnikiem BME (tylko benzyna), przebieg 180kkm i dokładnie taki sam problem, wyskakują mi dwa błędy:

    016555 – regulacja (dostrajanie) paliwa (blok 1) – uboga mieszanka
    016804 – sprawność systemu katalizatora (blok 1) – poniżej progu

    Za każdym razem po skasowaniu błędów i przejechaniu 300 – 500km ponownie zapala się żółta kontrolka silnika.

    W międzyczasie robiony był rozrząd i profilaktycznie wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Nie miało to jednak żadnego wpływu na występujące błędy.

    Robię dość spore przebiegi tym autem (około 3500km / miesiąc) i nie zauważam jakiś problemów z pracą silnika. Drażni mnie tylko świecąca kontrolka.

    Przebiegi z sondy lambda były sprawdzane przez mechanika i niby wszystko pracuje poprawnie (badanie przeprowadzone za pomocą interfejsu komputerowego, nie wiem na ile wiarygodne).

    Kolego Sokarsg-1, czy rozwiązałeś ten problem u siebie? Każda wskazówka będzie cenna.
  • #6
    sokarsg-1
    Level 11  
    Wymieniłem pierwszą część tłumika tą zaraz za katalizatorem wraz tym elastycznym łącznikiem (siateczka) i na razie powtórki z błędami nie miałem. Tyle że w między czasie ustawiłem też na ile potrafiłem idealnie instalację gazową. I oprócz tego ostatnio ten samochód u mnie bardziej stoi jak jeździ także nie jestem pewnie czy to była wina dziury w tym elastycznym łączniku.