Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat/Doblo/ - Doblo 2006 1.4 8V po wymianie silnika problem z immo

End 10 Feb 2016 19:56 5022 24
Relpol
  • #1
    End
    Level 29  
    Witam,

    Mam pytanie do ludzi w temacie, ale wcześniej opiszę pokrótce co się stało.

    Silnik 1.4 PB 77KM podczas jazdy przy około 110km/h przeskoczył pasek rozrządu i wiadomo co się stało.
    Silnik miał najechane jakieś ponad 350000km, więc postanowiłem, że kupię używkę z mniejszym przebiegiem.
    Udało się, kupiłem silnik i w lokalnym warsztacie przełożyli mi osprzęt z mojego silnika i zainstalowali do auta.
    Silnik nie odpala, bo pojawił się problem z immo. Świeci kontrolka od immo (żółta - auto z kłódką)
    Miałem do auta dwa kluczyki, ale na żadnym nie odpala - nie gaśnie kontrolka immo.
    No i teraz co tu można zrobić? Bo nigdy nie miałem problemu z immo, wszystko do momentu wymiany silnika działało - oprócz samego silnika
    Znalazłem w domu jakąś kartę z FIAT CODE, ale co mi z tego kodu, jak nie można go nigdzie wpisać...
    Może jest jakiś sposób na wyłączenie tego immo w moim komputerze - mam IAW 5SF .MA D032

    I na koniec, czy po tym jak nie działa immo jest opcja, że nie połączę się z ECU żeby odczytać błędy?
    Bo jak zawsze mogłem za pomocą ELM327 podejrzeć błędy i zawsze działało to bezbłędnie, to teraz nie można się w ogóle połączyć.

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki jak odpalić to auto
  • Relpol
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Sterownik nie był przekładany?
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie, immo nie blokuje komunikacji z ECU, "majster" co przekładał motor czegoś nie podłączył (zapewne masy) i nie masz zasilania na sterowniku silnika lub co gorsza go uszkodził. Przy braku zasilania ECU, będzie świeciła kontrolka CODE.
  • #4
    End
    Level 29  
    decybel91 wrote:
    Sterownik nie był przekładany?

    Witam,
    Nie ECU został ten co był.

    Dodano po 5 [minuty]:

    tzok wrote:
    Nie, immo nie blokuje komunikacji z ECU, "majster" co przekładał motor czegoś nie podłączył (zapewne masy) i nie masz zasilania na sterowniku silnika lub co gorsza go uszkodził. Przy braku zasilania ECU, będzie świeciła kontrolka CODE.

    Witam,

    tzok liczyłem na Twoją wypowiedź, dzięki serdeczne za podpowiedź.
    Jak sprawdzić czy na ECU jest zasilanie? Które to piny we wtyczce? Możesz podpowiedzieć?
    Pytałem go o masę, mówi, że podłączył gruby przewód śrubą do skrzyni biegów i to jest masa na cały silnik.
    Jeśli tak nie jest w rzeczywistości, to czy jeśli podam "masę" z minusa na obudowę ECU to będzie to właściwa masa dla ECU?
    Będę wdzięczny za odp. bo już od 1.5 m-ca jestem bez auta do pracy i po całym wydatku na silnik, skrzynię biegów i przekładkę wszystkiego nie mam już siły do tego.
    Kupiłem to auto za 11000 a już wpakowałem w to kolejne 15000 :(
  • Relpol
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    A1 - stałe 12V,
    A16 - 12V po stacyjce,
    B5,6,21,22 - masa,
    A17 - sterowanie przekaźnika zasilania osprzętu (masa),
    A47,48,B4 - 12V z przekaźnika zasilania akcesoriów (przez bezpieczniki).
  • #8
    End
    Level 29  
    Dla pewności. Pomiary wykonywać na tych złączach? Bo np. W tym po prawej stronie pin 1 nie jest w ogóle podpięty
    Fiat/Doblo/ - Doblo 2006 1.4 8V po wymianie silnika problem z immo
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Ten po prawej stronie to złącze B, złącze A masz po lewej (od silnika), ale zwróć uwagę na numerację pinów, bo jest odwrócona o 180°.
  • #10
    End
    Level 29  
    Coś jest nie tak, bo u mnie w złączu B pin 5 jest wolny. Tak samo piny 21 i 22 są wolne.
    Dla wyjaśnienia zrobiłem zdjęcie złącza B z pokazana numeracja.

    Fiat/Doblo/ - Doblo 2006 1.4 8V po wymianie silnika problem z immo

    I złącze A pin 16 jest wolny.

    Fiat/Doblo/ - Doblo 2006 1.4 8V po wymianie silnika problem z immo

    Znalazłem jeszcze takie coś i zaraz sprawdzę czy się zgadza

    Fiat/Doblo/ - Doblo 2006 1.4 8V po wymianie silnika problem z immo

    Dodano po 3 [godziny] 10 [minuty]:

    Wg tego ostatniego rozpisu pinów, mam na 16 pin +12V, na 29 pin pojawia się +12V po włączeniu zapłonu. Ale GND niestety nie pokazuje przejścia do masy. Może podpiąć masę bezpośrednio do tego przewodu?
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie mam schematów dla Doblo, jedynie dla Grande Punto z silnikiem 1.4 8V (ma ten sam sterownik).

    W eLearn opis jest taki:
    Quote:
    Centralka sterowania silnikiem M10 kontroluje i steruje całym układem zapłonu i wtrysku elektronicznego.

    Centralka M10 jest zasilana bezpośrednio z akumulatora do styku 1 konektora A, poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F43 w skrzynce bezpieczników B1.

    Zasilanie poprzez wyłacznik zapłonu łączy się z linią zabezpieczoną bezpiecznikiem F20 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B1 na styku 16 konektora A w M10 .

    Styki 5, 6, 21 i 22 konektora B w M10 są połączone z masą.

    Główny przekaźnik wtrysku T7 w B1steruje całym systemem: jest on wzbudzany sygnałem sterowania (masy) pochodzącym ze styku 17 konektora A centralki sterowania silnikiem M10 i przesyła w wyniku powyższego zasilanie:

    - na styki 47, 48 konektora A tej centralki, w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F29 w B1 ;

    - do elektrozaworu odzysku par paliwa L10, do regulatora fazy N76 i do sonda lambda K15 i K17 (wszystkie te linie są zabezpieczone bezpiecznikiem F127 z B1;

    - do cewek A30 i wtryskiwaczy N70 poprzez linię zabezpieczoną bezpiecznikiem F28 w B1.

    Przekaźnik pompy paliwa T8 w B1, zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F30 w B1.

    Wzbudzany jest sygnałem sterowania przesyłanym ze styku 56 konektora A centralki M10 i przesyła zasilanie do elektrycznej pompy paliwa N40 , która połączona jest z masą poprzez wyłącznik bezwładnościowy I50, który w przypadku zderzenia przerywa obwód i zabezpiecza w ten sposób przed niebezpieczeństwem zapalenia się paliwa.
  • #12
    End
    Level 29  
    Witam,
    Dzięki tzok za próbę pomocy w zdiagnozowaniu usterki, ale niestety nie udało mi się uruchomić auta.
    W międzyczasie byłem o jakiegoś magika od elektryki samochodowej, ale oczywiście nie miał czasu teraz i może w przyszłym tyg.
    Ale... dał mi podobną rozpiskę jak ta co wrzuciłem, tyle, że tam jeszcze był zaznaczony pin 12 jako +12 po stacyjce.
    No i niby wszystko się zgadza, masy są, napięcie +12 jest i po stacyjce też jest, ale ECU martwy.
    Zdemontowałem ECU i obejrzałem optycznie czy coś się nie spaliło, ale nic nie widać.
    Naprawa prawdopodobnie będzie kosztować mnie kolejne 400zł
    Może ktoś z kolegów wie co najczęściej pada w tych sterownikach?
  • #13
    End
    Level 29  
    Niestety nie mogę znaleźć nigdzie ECU z takimi oznaczeniami jak mój.
    Czy można tutaj wrzucić coś innego?
    Ja mam IAW 5SF .MA na na alledrogo widzę różne np. IAW 5SF .M3 albo 5SF8.M4 itd.
  • #14
    wielecki
    Level 21  
    Przyjzyj się jeszcze raz masie na skrzyni. Miałem identyczne objawy w takim samym doblo nawet ten sam rocznik. Po wymianie skrzyni chciałem ja wypróbowac jeszcze na podnosnikach bez umocowania dołem do nadwozia, tak zeby sie dodatkowo nie narobic gdyby trzeba było ja reklamowac. Odpalił i juz nie pamietam czy zgasł w trakcie ale nastepnym razem nie mogłem go odpalic, dokładnie jak u ciebie. Też juz chciałem zabierac sie za sterownik gdycos mnie skłoniło zeby zajrzec pod skrzynie. Okazało sie ze masa jest zerwana, zapewne na skutek rzucenia silnikiem podczas odpalania lub gaszenia bez umocowania do nadwozia.
  • #15
    End
    Level 29  
    Witam,
    Zrobiłem pomiary i okazuje się, że mierząc oporność od klemy - do masy tj. do skrzyni i całego silnika, wszędzie jest "przejście" więc to raczej mogę wykluczyć.
    Tym bardziej na na pinach z rozpiski mam też te masy mierzone względem klemy - jak i obudowy silnika/skrzyni i wszystko niby się zgadza.

    Może jest na forum jakiś elektronik z okolic Wałbrzycha i byłby w stanie sprawdzić mi ten komputer - oczywiście odpłatnie.
  • #16
    End
    Level 29  
    Oddałem do serwisu. Podobno uszkodzony komputer. Wstępnie 800zl naprawa :-( To mój pierwszy i ostatni pojazd marki Fiat...
  • #17
    kwok
    Level 39  
    End wrote:
    ......przełożyli mi osprzęt z mojego silnika i zainstalowali do auta.
    Silnik nie odpala,......

    End wrote:
    To mój pierwszy i ostatni pojazd marki Fiat..

    Fiata ja bym za to nie winił ale winnego pewnie też już nie znajdziesz. Powodów uszkodzenia kilka: padł bo czasami się zdarza, bo w lokalnym warsztacie mu pomogli, może ty mu pomogłeś wyzionąć ducha.....
  • #18
    End
    Level 29  
    Quote:
    może ty mu pomogłeś wyzionąć ducha.....

    Jakim sposobem ja?

    Panowie, może jest tutaj ktoś, kto ma takie komputery używane i może odsprzedać?
    Albo może jest ktoś, kto naprawia?
  • #19
    DJ ANNUS
    Level 31  
    End wrote:
    Oddałem do serwisu. Podobno uszkodzony komputer. Wstępnie 800zl naprawa :-( To mój pierwszy i ostatni pojazd marki Fiat...


    Kolego komputer sam się nie uszkodził, skoro do czasu wymiany silnika jeździł, fakt mógł się rozsynchronicować ale nie spalić.

    Tak to jest jak się ''Czesiom'' zostawia taki samochód, a fiaty nie są łatwe w naprawie o nie.
    Teraz powiedz tak prawdziwie , czy tak jest?
  • #20
    End
    Level 29  
    Wiesz, samochód oddałem do warsztatu, który działa legalnie jako warsztat samochodowy a nie do "czesia" do garażu.
    Tyle, że mechanicy tłumaczą mi, że "oni tylko podpięli wtyczki i nic przez to nie mogli popsuć" i teraz kogo jest wina? Moja, że im auto dałem do naprawy?
    Auto już zabrałem i zostałem z nim sam, szukam innego mechanika, który uruchomi mi w końcu to auto.
    Za darmo a tym bardziej za 5zł nic nie chciałem, bo jeśli mam za coś płacić, to płacę... a że ktoś się deklaruje, że się zna, to już inna sprawa.

    Mi jak ktoś oddaje laptopa do wyczyszczenia wentylatora, to w momencie gdy nagle przestał mi odpalać nie mówię klientowi, że musi dopłacić mi 400zł bo płyta główna padła... tylko liczę to jako strata, bo takie jest ryzyko w serwisie - różnie bywa przy demontażu czy montażu.
    A tutaj ewidentnie ktoś umywa ręce od odpowiedzialności.

    Komputer był u jakiegoś elektromechanika, ale ten twierdzi, że salony jest... akurat trafiła mi się bardzo rzadko spotykana wersja tego komputera i zrobił się problem...
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    End wrote:
    Albo może jest ktoś, kto naprawia?
    Jest w Tychach firma, która się specjalizuje w naprawie sterowników z Fiatów, znajdziesz ich m. in. na Allegro.
    End wrote:
    Może ktoś z kolegów wie co najczęściej pada w tych sterownikach?
    Te sterowniki raczej się nie psują o ile ktoś nie zrobi zwarcia w instalacji... a wtedy pada to na czym było zwarcie. Zanim założysz nowy sterownik dokładnie przejrzyj wiązki silniki pod kątem mechanicznych uszkodzeń. Jesteś pewien, że podczas przekładki, została użyta Twoja wiązka, a nie wiązka z nowego silnika?
  • #22
    End
    Level 29  
    Może to zabrzmi śmiesznie, ale auto nadal stoi popsute...
    ECU wysłałem do jakiegoś serwisu w Wa-wie i facet odesłał mi, że jemu się to komunikuje i wygląda na sprawne, odesłał i nawet kasy nie wziął za poświęcenie czasu.
    Mówił, żebym szukał w instalacji, bo coś musi być skopane po tej przekładce.
    Jutro odbieram auto od elektromechanika, który też nie potrafił tego opanować...
    Chyba sam wezmę miernik w ręce i posprawdzam okablowanie nim zgnije to auto na parkingu od zimy.
  • #23
    jaro850
    Level 11  
    End czy pamiętasz jak się sprawa skończyła?
  • #24
    End
    Level 29  
    Skończylo się na tym, że wziąłem sobie nowe auto salonie vw :) Caddy 2.0 - piękna sprawa, wziąłem już następnego.

    A jak sprzedałem wtedy auto "jako złom" to gość mi po 3 dniach oddzwonił, że dziekuje za świetny prezent, bo auto odpaliło...
    Mówił, że "mechanik" który "naprawiał" moje auto, źle podłączył alternator tj. odwrotnie i stąd cyrk taki był. Auto jeździ do dzisiaj.
    Kupiłem za 10000, wsadzilem 16000 + sekwencja LPG 3200. Sprzedałem za 4000...
    Ale co jak co, Fiata nigdy więcej...
  • #25
    jaro850
    Level 11  
    Ok dzięki za szybką odpowiedź , a dopytuje bo mam podobny problem tylko w punto na sterowniku boscha i dlatego szukałem jakiegoś pomocnego rozwiązania. Też brakuje komunikacji ze sterownikiem silnika, zasilania są , normalnie dojechał do celu i już nie chce zapalić, zamówiliśmy używany sterownik zobaczymy czy chociaż komunikacja z ecu wróci.