Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uprawnienia SIMP co mogę robić - Co mogę a czego nie z uprawnieniami SIMP

Falusek 10 Lut 2016 21:24 1227 8
  • #1 10 Lut 2016 21:24
    Falusek
    Poziom 9  

Witam!
    Wiem, że było dużo podobnych tematów na forum, ale nim więcej czytam tym mniej wiem :) , dlatego chcę, żeby ktoś pomógł mi to wszystko poukładać.
    Więc tak: Jestem technikiem elektronikiem o specjalności elektryczna i elektroniczna automatyka przemysłowa i mam uprawnienia SIMP G1 - E punkt 2 i 10.
    1.) Czy mogę przyłączyć kuchenkę elektryczną lub piec i w karcie gwarancyjnej podpisać się lub dać pieczątkę ( jak bym taką miał ), że wykonał to elektryk z uprawnieniam, żeby nie stracić gwarancji ?
    2.) Czy mogę do garażu doprowadzić prąd z budynku obok i założyć podlicznik ? Jak ktoś z uprawnieniami D mi to sprawdzi ? A ja bym się pod tym podpisał.
    3.) Czy mogę przerobić np.skrzynkę bezpiecznikową w domowej instalacji z bezpieczników topikowych na "S" ? Czy tylko mogę je włączać i wyłączać :)
    Z góry dzięki za odpowiedź.

0 8
  • #2 10 Lut 2016 21:47
    kozi966
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

Nie ma uprawnień SIMP. Jest świadectwo kwalifikacji wydawane przez komisje Państwowe.
    1) Nie wiemy, liczy się zakres.
    2) Nie. D musi się "podbić" pod pomiarami i "odebrać".
    3) Nie. Do tego samo świadectwo kwalifikacji nie wystarczy.

0
  • #3 10 Lut 2016 21:58
    Falusek
    Poziom 9  

Tak świadectwo kwalifikacji - myślałem, że to jest to samo :)
    A co do zakresu to mam pt 2 i 10 czyli: 2) Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 kV. 10) Aparatura kontrolno- pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji; sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt 2.