Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAAB 9-5 - Wibracje podczas hamowania

Śniący 10 Lut 2016 21:40 1194 18
  • #1 10 Lut 2016 21:40
    Śniący
    Poziom 19  

    Pojawiają mi się mocne wibracje podczas hamowania od 120km/h w górę, mierzone było bicie tarcz i tak, przód 0,02, 0,03, tył 0,03, 0,04. Czy takie krzywizny powinny już wibrować ? Tracze przód 288m, tył 286mm.

    0 18
  • #2 10 Lut 2016 21:57
    karol123240
    Poziom 12  

    Wibracje odczuwasz tylko na kierownicy czy raczej cały samochód wibruje ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeżeli tylko w kierownicy to koła (mogą być walnięte same opony lub wyważ i sprawdź stan powietrza ). a opony letnie czy zimowe ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    a tarcze daj do przetoczenia i będzie ok :) jeśli krzywe to drga nawet minimalnie :) lepiej szybko niż za późno :)

    0
  • #3 10 Lut 2016 22:02
    ciuqu
    Poziom 34  

    Tarcze wręcz wzorowe chyba że przesadziłeś z zerami albo nie w milimetrach podajesz.

    1
  • #4 10 Lut 2016 22:28
    Śniący
    Poziom 19  

    W pomiarach się nie pomyliłem. Tarcze przód były toczone na aucie 10kkm temu. Klocki przód Ferodo. Tył też był toczony na tokarce, klocki też Ferodo. Opony zimowe, mają 4 lata, Uniroyal MS Plus 66, 185/65/15. Stan BDB, stan powietrza nieznany ;)
    Drgania na pewno na całym samochodzie i chyba na kierownicy ciężko wyczuć bo tak napierdziela że nie wiadomo na co patrzeć.

    0
  • #5 10 Lut 2016 22:56
    kwok
    Poziom 39  

    Auto trzęsie się od razu po rozpoczęciu hamowania czy zaczyna po chwili dość mocnego hamowania? Kiedy trzęsawka się kończy? Poniżej 120 nawet jeśli nadal hamujesz czy trzęsie podczas hamowania aż prędkość spadnie do np 60 czy 40km/h ?

    0
  • #6 11 Lut 2016 07:09
    ciuqu
    Poziom 34  

    Jaka jest grubość tarcz po przetoczeniu? Może już poniżej minimum?

    1
  • #7 11 Lut 2016 11:30
    Śniący
    Poziom 19  

    Grubość tarcz przód 21mm (min20mm), tył 9,5mm (min.8mm). Opisze jak to wszystko wygląda.
    Jadę 140km/h, wpada szeryf na trasę, trzeba hamować gwałtownie, huczy i trzęsie (nie wyrywa kierownicy ale czuć na niej wibracje) całe auto wibruje, mocno wibruje, odpuszczam jadę chwile i jak znowu zahamuje to mam wrażenie jakbym miał kwadratowe koła. Ogólnie gdy zacznę hamować z dużej prędkości to im dłuzej hamuje tym dłużej trwają wibracje i hałas które się nasilają z biegiem czasu. Gdy wszystko zimne, jadę 100km/h, ostre hamowanie delikatny hałas, minimalne wibracje, pasażerowie nie stwierdzają żadnych hałasów.

    0
  • #8 11 Lut 2016 11:49
    Damnian
    Poziom 34  

    Może masz rozhartowane tarcze i się odkształcają na wysokich teperaturach

    1
  • #9 11 Lut 2016 12:11
    ciuqu
    Poziom 34  

    Miałem identyczny problem w passacie, przy mocnym hamowaniu przy dużych prędkościach tłukło aż bałem się że coś się zaraz urwie, zmieniłem tarcze z przodu na nowe (stare miały już minimalną grubość) i gigantyczne bicie znikło ale dalej coś bije, potem zaopatrzyłem się w czujnik i wyszło przód 0,02 obie, tył 0,04 i 0,08 - tą pewnie czuje przy hamowaniu.

    Twoje są już na granicy zużycia, w starym golfie też poszedłem po taniości i przetoczyłem tarcze u kumpla za przysłowiową flaszkę, było dobrze przez parędziesiąt km potem znów biło, przetoczyłem znowu i znów to samo, a chciałem zaoszczędzić 60 zł na nowe które i tak musiałem kupić. Chytry dwa razy traci ale bynajmniej się napiłem :)

    0
  • #10 11 Lut 2016 14:01
    Śniący
    Poziom 19  

    Tak się zastanawiałem czy może tarcze podczas hamowania mocno się rozgrzewają i wtedy się odkształcają. Nigdy nie widziałem "spalonych, zeszklonych" klocków, czy coś takiego może powodować takie wibracje?lub stary płyn hamulcowy, zagotowany? płyn wymieniany rok temu, marki noname ;)

    0
  • #11 11 Lut 2016 18:30
    kwok
    Poziom 39  

    Wygląda na to że tarcze się nagrzewają i zaczynają się "falować", coś jak nie nacinana tarcza diamentowa do cięcia ceramiki - jak ją przygrzać to się pofaluje i zaczyna drżeć podczas cięcia.

    0
  • #12 11 Lut 2016 22:08
    Damnian
    Poziom 34  

    Śniący napisał:
    lub stary płyn hamulcowy, zagotowany? płyn wymieniany rok temu, marki noname ;)
    Stary płyn lub złej jakości na odcinkach długiego hamowania powoduje, że pedał robi się gumowy.

    0
  • #13 12 Lut 2016 15:34
    Śniący
    Poziom 19  

    Podczas mycia auta, używam mocnych pian, zauważyłem że dość szybko rdzewieją piasty, czy możliwe jest że podczas hamowania rdza pod piastą pod wpływem temp. zaczyna podnosić tarczę??

    0
  • #14 12 Lut 2016 15:47
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tarcze masz marnej jakości, i temperatura powoduje "wyginanie", jak słusznie kolega @kwok zauważył.

    0
  • #15 12 Lut 2016 15:59
    Śniący
    Poziom 19  

    Jakich firm są dobre, wytrzymałe?

    0
  • #16 12 Lut 2016 16:36
    manta
    Poziom 39  

    Jurid, ATE, Brembo, Zimerman.
    Bosch, Mikado i cała reszta...

    0
  • #18 13 Lut 2016 13:35
    MikeC
    Poziom 21  

    Dokładnie jak koledzy napisali pewnie termicznie nierówno zahartowane tarcze (np wjazd na rozgrzanych hamulcach w dużą wodę ) ew słabej jakości tarcze . Z dobrych to jeszcze można Textara polecić .

    0
  • #19 14 Lut 2016 16:04
    Śniący
    Poziom 19  

    Z tego co wiem, by wykrzywić tarczę wjazdem w wodę to trzeba najpierw je mocno rozgrzać a potem wjechać w kałużę głębokości przynajmniej 30cm.

    0