Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8tdci - dymi ciężko pali brak mocy

panstalin2 11 Feb 2016 16:40 6489 20
  • #1
    panstalin2
    Level 20  
    Witam mam problem z Focusem za pala za 8 razem - bardzo kopci nie spaloną ropą .
    jak się nagrzeje to już tak nie kopci , silnik wykręca się tylko do 3000 obrotów , w misce olejowej przybywa oleju ponad max
    na zimno pracuje bardzo nie równo

    ===DTC P0100===

    Kod: P0100 - Przepływomierz masowy.
    ===DTC P0235===
    Kod: P0235 - Obwód czujnika MAP.
    ===DTC P1631===
    Kod: P1631 - Czujnik położenia pedału przyspiesznika 1
    ===DTC P2337===
    Kod: P2337 - Cylinder 2, osiągnięta granica kontroli spalania stukowego

    ===DTC P1664===
    Kod: P1664 - Nieprawidłowe funkcjonowanie FIP.
    ===DTC B1318===
    Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora.
    ===DTC B1864===
    Kod: B1864 - Napięcie zasilania modułu poza dopuszczalnym zakresem.

    większość czujników czujników była odłączana za wyjątkiem wtrysków i czujnika ciśnienia paliwa . Silnik ma przejechane przeszło 200 tyś km

    Interesuje mnie ten Kod: P2337 - Cylinder 2 - ten wtrysk wymaga regeneracji ?
    jakie powinny być parametry wtrysków podczas pracy silnika na wolnych obrotach ?
  • #2
    daras41
    Level 25  
    Skasuj błędy , odpal i zobacz które wrócą,tak na początek. Rzuć okiem na korekty , zrób próbę przelewową.
  • #3
    panstalin2
    Level 20  
    ok

    próba przelewowa zrobiona we wszystkich słoikach taka sama ilość ropy
  • #4
    panstalin2
    Level 20  
    po wykasowaniu błędów powraca tylko ten : ===DTC P2337===
    Kod: P2337 - Cylinder 2, osiągnięta granica kontroli spalania stukowego

    odpisałem kod z tego wtrysku , wprowadziłem współczynnik korekty wtryskiwacza.

    brak efektu kod powraca P2337

    Jak zregeneruje ten wtrysk i wprowadzę na nowo wszystkie współczynniki kalibracji to silnik zacznie pracować normalnie ?
    Czy można zamontować wtryskiwacz ze sprawnego silnika z rozbitego auta ?
  • #5
    daras41
    Level 25  
    Używkę można założyć tylko musi być tem sam typ. EJBR..... musi się zgadzać.
  • #6
    panstalin2
    Level 20  
    Wymieniłem wtryskiwacz ale brak efektu

    co mnie ciekawi jak wkładam i rozłączam wtyczkę od tego drugiego wtryskiwacza na pracującym silniku to nic się nie dzieje , natomiast przy innych wyraźnie słychać ze silnik przestaje pracować na dany cylinder 3 i 4 przy pierwszym jest różnica ale nie tak znacząca jak 3 i 4 , natomiast na 2 zero reakcji

    Ma ktoś schemat schemat instalacji elektrycznej - obwód między wtryskami a komputerem - może się coś przetarło , albo w sterowniku spalony tranzystor ?
  • #7
    marek1977
    Level 33  
    Nie oleju Ci przybywa w misce tylko wtryski rope leją. Jak masz już jeden nowy wtryskiwacz to zrób przelewy i porównaj ten nowy z tymi starymi. Jak będziesz jeździł z ropą w oleju to niedługo twoje problemy rozwiążą się same......
  • #8
    panstalin2
    Level 20  
    kiedy podaje ropę ten wtryskiwać ? jak nie dochodzi do niego prąd ?
    wkręciłem w drugi garniec sprawny wtrysk z papierami ważną datą od testowania itp.. , niema różnicy czy ma włożoną wtyczkę czy nie silnik pracuje na 3 cylindrach i dymi nie miło mściwie

    - czyli jak wtrysk nie dostaje prądu to podaje ropę ? ??

    opiłków tam nie było z pompy wysokiego ciśnienia , poluzowałem na pracującym silniku nakrętkę to siłko konkretnie

    to auto nie jeździ ledwie się turla po placu , jak będzie równo chodził to mu olej wymieniem , na razie jest 2 mm nad max .
  • #9
    marek1977
    Level 33  
    A przykręć ten wtrysk nie wkładając go do głowicy i zobaczysz jak sie zachowuje.
  • #10
    daras41
    Level 25  
    Delphi to kapryśny system. Spróbuj wsadzić ten używany i mimo ,że będzie chodzi łna 3 gary przejedź się , zagrzej, kilka razy zgaś i odpal może się zaadaptuje. Miałem tak w Clio 2 , przejechałem się zgasiłem i potem odpalił na 4
  • #11
    panstalin2
    Level 20  
    Wiązka pod akumulatorem od ECU była przetarta , zalutowałem i dałem koszulki termo kurczliwe
    Wtryskiwacze zostawiłem stare
    1 wtrysk miał zdrapany środkowy numer do kodowania
    Wpisałem resztę wtrysków prawidłowo po kolei - dopiero po wpisaniu kodu 4 wtrysku silnik zaczął działać prawidłowo – się wykręca na obroty , przestał dymić

    Można ich po kolei kodować od 4 – a nie od 1 cylindra

    Programu użyłem ford scan - gdzieś w necie znalazłem i kabel elm 327

    Jutro robię jazdę testową , zobaczymy co to powie

    program co użyłem : FORScan 2.1.11 - new Version for Windows złącza OBD.rar
    znalazłem na chomiku
  • #12
    daras41
    Level 25  
    Kodujesz wg. kolejności pracy. 1=1 , 2=3, 3=4, 4=2
  • #13
    panstalin2
    Level 20  
    przejechałem się nim działa normalnie tylko na końcu wydmuchało miedzianą uszczelkę pod wtryskiwaczem nr 2 i zaczął cykać , nagrzeję ja palnikiem żeby zmiękła i zamontuję jeszcze raz bo nie mam nowej .
  • #14
    panstalin2
    Level 20  
    przejechałem się nim działa normalnie tylko na końcu wydmuchało miedzianą uszczelkę pod wtryskiwaczem nr 2 i zaczął cykać , nagrzeję ja palnikiem żeby zmiękła i zamontuję jeszcze raz bo nie mam nowej .
  • #15
    panstalin2
    Level 20  
    przejechałem się nim działa normalnie tylko na końcu wydmuchało miedzianą uszczelkę pod wtryskiwaczem nr 2 i zaczął cykać , nagrzeję ja palnikiem żeby zmiękła i zamontuję jeszcze raz bo nie mam nowej .
  • #16
    marek1977
    Level 33  
    No to kup w serwisie za 5 zeta i załóż nową bo będzie cykało. I wyczyść dobrze otwór zwłaszcza tam co przylega ta uszczelka.
  • #17
    panstalin2
    Level 20  
    zauważyłem że przewody od interculera są zaolejone - turbina olej wydmuchuje
    lecz auto nie kopci .
    zaślepiłem EGR

    długo taka turbina jeszcze pożyje? , pojazd ma przejechane 220 tys km
  • #18
    marek1977
    Level 33  
    Bałwanki. Do wymiany, przecierają się od tych metalowych kółek. Normalka po jakimś czasie. W układzie zawsze jest olej pytanie ile go jest. Pytanie ile pożyje, to tak jak ja bym Ci zadał pytanie ile ja pożyję :)
  • #19
    panstalin2
    Level 20  
    możesz jaśniej ?
    "Bałwanki. Do wymiany, przecierają się od tych metalowych kółek. "

    łożyskowanie wirników w turbinie ? - nie mam wyważarki , a pyzatym za cholerę nie chce się mi tego z tyłu za silnika wyciągać
  • #20
    marek1977
    Level 33  
    No te dwa przewody do intercoolera nazywa się "bałwankami" :D
  • #21
    panstalin2
    Level 20  
    puchną jak daję gaz

    zabrali mi a auto , jutro będę dalej na niego smatrł