Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa)

krystiano1234567 11 Lut 2016 20:35 9882 31
  • #1 11 Lut 2016 20:35
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Witam

    Może ktoś wie jak wymienić przewody podciśnienia od tego zaworka na zdj koło zbiorniczka wyrównawczego ??(Bo wspomaganie hamulca działa ale jak szybko nacisnę parę razy to słabiej)

    Chodzi o wyjście z zaworka do kabiny (wężyk przy przewodach do nagrzewnicy)


    No i po co jest przewód od rury powietrza z intercoolera na zdj i wchodzi do kabiny przy prawym kole ?

    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa) Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa)
    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa)

    0 29
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 11 Lut 2016 22:22
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Wężyk do rury intercoolera jest do pomiaru ciśnienia doładowania i biegnie do sterownika. A ten co wchodzi obok węży nagrzewnicy to jest do przełączania obiegu powietrza (obieg wewnętrzny). Rozbierz schowek to tam znajdziesz dokąd idzie.

    0
  • #3 12 Lut 2016 07:38
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    A który jest do wspomagania hamulca ?
    Raki plastikowy cały i największy ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha czyli sterowanie obiegiem wewnętrznym idzie od tego zaworka koło zbiornika wyrównawczego ?

    PS:Jak zrobiłem obejście i wziąłem bezpośrednio od (Aku podciśnienia do gruszki turbiny to cały układ może gorzej działać ) ????

    0
  • #4 12 Lut 2016 12:29
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Do wspomagania hamulca jest ten gruby plastikowy.
    Nie możesz dać z gruszki turbiny do aku podciśnienia bezpośrednio bo nie będzie regulowało turbiny i bedzie przeładowywał.
    Najlepiej to jak byś miał vakuometr to byś szybko znalazł nieszczelność.

    0
  • #5 12 Lut 2016 16:50
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Aha
    a jak będzie niedoładowny będzie lepiej?

    A jak będzie tak jak jest i będzie przeladowny co coś się stanie?

    0
  • Pomocny post
    #6 12 Lut 2016 17:02
    Karaczan
    Poziom 39  

    Jak będzie nie doładowany nie będzie miał mocy.
    Jak będzie przeładowany też nie będzie miał mocy i dodatkowo możesz sobie uszkodzić silnik.
    Poskładaj tak jak być powinno i nie kombinuj.
    Vakuometr nie potrzebny. Wystarczą usta ;)

    Pomijając że chwilowy zanik wspomagania po parokrotnym wciśnięciu jest normalny.
    Nie tylko w Dieslu ale i w benzynie. Do tego w Dieslu pompa Vacum zdecydowanie wolniej wytwarza podciśnienie niż silnik benzynowy.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #7 12 Lut 2016 20:14
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    A powiedz mi jeszcze bo tak do zaworków n75 i n18 czyli turbina i egr podciśnienie dochodzi
    Tylko albo zaworek jest brudny albo komputer źle steruje ??
    I co może być nie tak ?

    0
  • #8 13 Lut 2016 00:20
    Karaczan
    Poziom 39  

    Ale z czym nie tak?
    Od słabego hamulca, co jest w sumie objawem normalnym dochodzimy do sterowania elektrozaworami.
    Błędy masz? Jak tak to jakie? Zaworom można podpiąć wężyki odwrotnie i może być zonk.

    Zasada jest prosta.

    Jak się nie znamy to albo nie grzebiemy, a jak już grzebiemy to po jednym wężu. Od punktu A do punktu B. Bez kombinacji. I nie na hurra wszystko razem.

    Teraz sobie kombinuj co z czym. My nie wiemy co i jak zostało podpięte.
    Opisów od groma w necie. Schemat jest jeden i inaczej być nie może, chyba że wiesz co chcesz uzyskać podpinając inaczej.

    Przede wszystkim doprowadź połączenia podciśnienia do ładu. Wyeliminuj nieszczelności węży i ew nieszczelności elementów wykonawczych (gruszek).
    Jak to ogarniesz i będzie źle bierz się za zawory, wiązkę i ECU.

    0
  • #9 13 Lut 2016 12:08
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Czyli jak podepne odwrotnie do zaworkow to coś się stanie?
    Czy może to da pozytywny efekt?

    A może da się sprawdzić miernikiem elektrycznym te zaworki?
    jakaś opornosc itp?

    0
  • #10 13 Lut 2016 12:39
    Karaczan
    Poziom 39  

    Jak podepniesz odwrotnie to możesz gubić podciśnienie, zaworki będą pracować nieprawidłowo a gruchy mogą z dużym opóźnieniem wracać do pozycji pierwotnej.

    Masz błędy w ECU odnośnie zaworów, turbo lub EGR?
    Jak nie to po prostu wymień sobie te wężyki, a reszcie daj spokój.
    Lepsze jest wrogiem dobrego, zapamiętaj to :P

    0
  • #11 13 Lut 2016 19:54
    Staszek49
    Poziom 34  

    Odnośnie "słabego" podciśnienia wytwarzanego przez pompę podciśnienia, a wyczuwalnego podczas hamowania, to proponuję sprawdzić szczelność króćca wychodzącego z pompy. W wyniku drgań silnika wyrabia się połączenie pompy z przewodem od serwa a zmniejszone podciśnienie ma wpływ na skuteczność hamulca zasadniczego.
    Niektórzy z różnym skutkiem starają się to połączenie uszczelniać, inni zaś wymieniają pompę podciśnienia. Poczytaj na forum.

    0
  • #12 13 Lut 2016 21:28
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Staszek49 napisał:
    Odnośnie "słabego" podciśnienia wytwarzanego przez pompę podciśnienia, a wyczuwalnego podczas hamowania, to proponuję sprawdzić szczelność króćca wychodzącego z pompy. W wyniku drgań silnika wyrabia się połączenie pompy z przewodem od serwa a zmniejszone podciśnienie ma wpływ na skuteczność hamulca zasadniczego.
    Niektórzy z różnym skutkiem starają się to połączenie uszczelniać, inni zaś wymieniają pompę podciśnienia. Poczytaj na forum.

    Chyba chodzi ci o silnik na pompo-wtryskach. Kolega ma 110KM wiec chyba twoja teoria tu się nie sprawdzi.

    0
  • #13 13 Lut 2016 22:19
    Staszek49
    Poziom 34  

    Wiem o czym piszę, miałem taki sam problem w Golfie IV tdi i też 110 KM.
    Początkowo też wpadałem w panikę, gdy zachodziła potrzeba kilkukrotnego przyhamowania, pedał stawał się "twardy" a efekt hamowania mniej skuteczny. Po uszczelnieniu wspomnianego wcześniej połączenia, jak na razie ok..

    0
  • #14 13 Lut 2016 22:25
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Jeśli nawet to Golf III ma pompe vacum w bloku a nie na gowicy. Silniki AHF i ASV w Golfie IV różnią sie od silnika AFN w Golfie III.

    0
  • #15 14 Lut 2016 00:43
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Czyli gdzie mam szukać bo już sam nie wiem ?
    Bo tam co podpinałem podciśnienie do zaworków n18 n75 itp to były króćce przy aku podciśnienia (chyba ze aku jest bezpośrednio z pompą vacum)

    Gdzie dokładnie mam szukać pompy i tych nie szczelności ???

    Dodano po 48 [sekundy]:



    tak Tak to AFN

    0
  • #16 14 Lut 2016 02:02
    Karaczan
    Poziom 39  

    Pompa jest obok filtra oleju, nad nim, od strony skrzyni.
    Jak idzie wąż odmy, to obok niego inny czarny wąż.
    Poniżej kostek.

    0
  • #17 14 Lut 2016 12:26
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    I zapewne ten czarny wąż od pompy idzie do aku podciśnienia a potem od aku do serwa

    0
  • #18 17 Lut 2016 10:18
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Moja wina :(
    Sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie do zaworków prawie nie dochodziło :(
    Ale to wszystko przez jeden przewód na trójniku.(albo jest dziurawy albo idzie do nikąd)

    Od idzie w listwie przy szybie od lewej strony ( patrząc na silnik z przodu i gdzieś tam jak jest zaworek do (obiegu powietrza zamkniętego Climatronic)

    I tam gdzieś chyba wchodzi albo nie i nie chciałem go wyrwać

    Może wy wiecie po co to i na co ?

    0
  • #19 02 Cze 2016 20:10
    Xearo666
    Poziom 10  

    Witam kolejny co i odgrzewa kotlety,sorki ze podepne sie pod temat z golfem ale problem taki sam. męcze sie 4 miesiace juz z brakiem mocy w aucie wymienione turbo sprawdzone przewody zaworki n75 itp itd vacum pompa podmieniona na sprawną. Mowa o audi a4 b7 1.9 tdi. wciaz mam calkowity brak mocy a w filmiku ponizej rezultaty z testowania mojego podcisnienia. Ktos ma jakies pomysly?

    PS hamulec twardnieje po 3 wcisnieciach

    https://www.youtube.com/watch?v=Aztv4Mf7rkQ

    0
  • #20 02 Cze 2016 20:56
    krystiano1234567
    Poziom 6  

    Mi też twardnieje ale jak jest twardy to z czasem opada. Ale jak po 3 jest bardzo twardy to gdzieś podciśnienie ucieka.Może dziurawy zbiornika gdzie jest "zapas"podciśnienia.


    Sprawdzałeś czy ssie na tych przewodach co masz bezpośrednio do gruszki turbiny ?

    Może weź pociągnij przewód pod ciśnienia do gruszki turbiny.Może być tak że gruszka do regulacji i auto przechodzi w tryb awaryjny.

    PS: Napisz do mnie wiadomość to podam ci nr. tel i opowiem wszystko bo ja to robiłem pół roku i wiem sporo

    0
  • #21 02 Cze 2016 21:24
    Xearo666
    Poziom 10  

    krystiano1234567 napisał:
    Mi też twardnieje ale jak jest twardy to z czasem opada. Ale jak po 3 jest bardzo twardy to gdzieś podciśnienie ucieka.Może dziurawy zbiornika gdzie jest "zapas"podciśnienia.


    Sprawdzałeś czy ssie na tych przewodach co masz bezpośrednio do gruszki turbiny ?

    Może weź pociągnij przewód pod ciśnienia do gruszki turbiny.Może być tak że gruszka do regulacji i auto przechodzi w tryb awaryjny.

    PS: Napisz do mnie wiadomość to podam ci nr. tel i opowiem wszystko bo ja to robiłem pół roku i wiem sporo


    wpinałem sie w trójnik wychodzocy od pompy vacuum>serwo>n75 w miejscu gdzie jedna odnoga idzie na n75 wiec to pomija zbiornik podcisnienia (ktory juz sprawdzalem)dla aktuatora i jedyne miejsce gdzie moze uchodzic podcisnienie to w serwie

    Tak w ogóle nie jestem w stanie z tobą porozmawiac chociaz chetnie bym chcial ponieważ jestem w angli i koszta moga byc mordercze :/ no i tak, auto przechodzi w tryb awaryjny

    PS moglibysmy ewentualnie porozmawiac na skypie moj login to rogradek

    0
  • #22 02 Cze 2016 21:28
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Xearo666 napisał:

    PS hamulec twardnieje po 3 wcisnieciach

    https://www.youtube.com/watch?v=Aztv4Mf7rkQ


    Na wyjściu z pompy vacuum masz cienki wężyk. Zdejmij go i zaślep od strony pompy i jeżeli dalej tak się będzie zachowywało to servo masz dziurawe.

    0
  • #23 02 Cze 2016 21:32
    Xearo666
    Poziom 10  

    grzegorzbuczylo napisał:
    Xearo666 napisał:

    PS hamulec twardnieje po 3 wcisnieciach

    https://www.youtube.com/watch?v=Aztv4Mf7rkQ


    Na wyjściu z pompy vacuum masz cienki wężyk. Zdejmij go i zaślep od strony pompy i jeżeli dalej tak się będzie zachowywało to servo masz dziurawe.


    http://i159.photobucket.com/albums/t141/kolcz7/17042011470-1.jpg
    tak właśnie będe chciał robic tylko u mnie ten wężyk jest dosyc sporawej grubosci mniejwiecej jak na tym zdjeciu, (to nie jest moj silnik to od b6 ale wąż ten sam zaznaczony kolorem czerwonym) zeby bylo ciekawiej jest to zgrzany plastik na wyjsciu na serwo a nie guma którą mozna by sciagnac temu zastanawiam sie jak go zdemontowac moze byc to wyzwanie z racji na utrudniony dostep

    PS: historia tej naprawy jest ogromnie długa napisałem temat na forum audi ale tam ludzie sa bardzo nieżyczliwi i niepomocni, zdziwilem sie ze dostaje odpowiedzi tak szybko.

    samochod przeszedl ogromną ilosc podmian czesci zabiegow itd a zaczelo sie od tego ze po zmianie uszczelki pod głowicą auto stracilo kompletnie moc ale ma ją gdy turbo sie załącza (mechanik kompletnie nie przyznaje sie do błędu i walcze z tym sam)

    0
  • #24 02 Cze 2016 21:41
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    Nie chodzi mi o ten wąż co idzie do pompy do sciany grodziowej tylko o taki cieniutkiktoru jest dołączony do tego grubego gdzieś tam pod egrem.
    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa)

    0
  • #25 02 Cze 2016 21:48
    Xearo666
    Poziom 10  

    grzegorzbuczylo napisał:
    Nie chodzi mi o ten wąż co idzie do pompy do sciany grodziowej tylko o taki cieniutkiktoru jest dołączony do tego grubego gdzieś tam pod egrem.
    Vw golf 3 MK3 Tdi 110 KM - Układ podciśnienia ( wymiana przewodów serwa)


    tak, dokladnie pod ten sie podczepiałem ale jak widzisz ten który wchodzi w grodź idzie do serwa, wiec wypadało by mi go calkowicie pominąć, bo musze uzyskac sytuacje gdy moje turbo (VNT) pracuje bez przypuszczalnego wycieku podcisnienia ktore jak stawiam jest na serwie, i jak widac na tym obrazku wąż ktory idzie w grodź jest niestety plastikowy, nie jest to łatwe do zdjęcia

    moze nie jasno do konca pisze ale chodzi mi o to ze podpiąłem sie w malutką złączke zaznaczoną strzałką na tym zdj i mierzyłem podcisnienie, wiec w momencie tego pomiaru nieszczelnosc na całym układzie turba i osprzętu jest wykluczona dlatego zostaje do sprawdzenia serwo

    0
  • #26 02 Cze 2016 21:55
    grzegorzbuczylo
    Poziom 20  

    No ale jak w chodzi w grodź to wchodzi w gumę i możesz go spokojnie wyciągnąć z tej gumy on nie jest połączony z tym który wychodzi po drugiej stronie.

    1
  • #27 02 Cze 2016 22:02
    Xearo666
    Poziom 10  

    wlasnie w tym miejscu cała misterna zagadka moja jest dlatego ze jeszcze obstawiam nieszczelnosc na tym łączeniu słyszalem o przypadkach nieszczelnosci w tym złączu ale mysle ze byloby to słyszalne.

    Nie ma problemów z powtórnym włożeniem węża ze złączką w drugi po drugiej stronie spowrotem?(ewentualnej potrzeby trzymania/popychania tego po drugiej stronie) i jak się go wyciąga na zasadzie zwykłego ciągnięcia do siebie czy ma jakieś zaczepy?

    Bo obawiam sie ze wyciągająć go z jednej strony grodzi moge miec problem dostac sie po drugiej bo musiałbym wyciagac przynajmniej zbiornik z płynem

    dzis juz tego nie zrobie bo obawiam sie ze nie bede mial sprawnego auta na dotarcie do pracy w razie niepowodzenia dlatego zajme sie tym po pracy.

    Dziekuje wam serdecznie za pomoc bardzo to doceniam

    0
  • #29 03 Cze 2016 18:36
    Xearo666
    Poziom 10  

    grzegorzbuczylo napisał:
    http://motoplatforma.com/galerie/p/przewod-podcisnieniowy-s_6429.jpg
    Tu masz jak to wygląda trzeba poruszać i wyjdzie. Potem żeby włożyć nasmaruj czymś tłustym i wejdzie jak w masło


    Witam ponownie, doznałem niemiłego rozczarowania, serwo może i jest niesprawne i hamulce z tego powodu twardnieją.
    Natomiast cisnienie jest odrazu po podłączeniu i rozłączeniu manometru bo wiele innego nic nie jestem w stanie zdiagnozowac gdy nie ma ujscia przez naciskanie hamulca.

    W kwesti mocy i samego zbierania sie na obroty po zaślepieniu, calkowity brak zmian. brak mi sił juz nie mam w ogóle pomysłow na to auto.

    Jest ktoś w stanie opisac mi jak najwięcej możliwych połączeń wezykow podcisnienia, odbiornikow podcisnienia typu serwo czy n75 itd bym mogl sporzadzic liste ?

    Jak miała by sie sprawnosc podcisnienia gdyby zawory w glowicy były powyginane? mam takie podejrzenie od samego poczatku, ze koles ktory robil uszczelke pod glowica zalozyl pasek w zlej pozycji lub zalozyl zla uszczelke a potem odpalil auto i wszystko sie porypało. sam zabieg wymiany robil 14 dni co jest kpiną.. i wziął za to sporo pieniędzy auto kosztuje mnie juz drugie tyle co jego rownowartosc..

    0
  • #30 04 Cze 2016 04:36
    Karaczan
    Poziom 39  

    W silniku Diesla zawory nie mają nic wspólnego z podciśnieniem.
    Podciśnienie generuje vacumpompa, tylko.

    1
  Szukaj w 5mln produktów