Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 814 eco power - awaria wentylatora nagrzewnicy

slawekpoland 12 Lut 2016 09:27 1641 11
  • #1 12 Lut 2016 09:27
    slawekpoland
    Poziom 8  

    Witam. Mam problem z wentylatorem nagrzewnicy w MB 814 eco power 97r. mianowicie przestał działać wentylator nagrzewnicy choć przez ostatnich kilka dni też już nie zawsze zaskakiwał. Uruchamia się tylko na ułamek sekundy w momencie przełaczania z 2 na 3 bieg. Dodam że wcześniej działał normalnie czasem tylko popiskiwał. Gdzie jest zamontowany opornik? Przy silniku wentylatora? nie chce rozbierać całej deski może są jakieś typowe problemy które można szybko zdiagnozować i naprawic. Nie mogłem nic znaleśc na ten temat. Pozdrawiam

    0 11
  • #2 12 Lut 2016 16:36
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 15 Lut 2016 12:01
    slawekpoland
    Poziom 8  

    WDB674319K301270 nr vin... rok produkcji 97. Srzyniowy winda Dautel. Niestety wciaz w trasie i nie mam czasu zeby sie zabrac a w 3 godz pewnie nie naprawie gdyz czeka mnie sporo rozbierania. Pewnie w wekend sie zabiore. Potrzebowalbym schemat elektryki bo jeszcze mam problem z zalaczaniem zasilania windy w kabiny.

    0
  • #4 15 Lut 2016 14:17
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    W VIN-ie brakuje jednej cyfry przed K

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Lut 2016 20:38
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    Rezystor jest tuż obok silniczka w obudowie nawiewu, ja jednak stawiał bym na silnik, osobiście jeszcze nie spotkałem się ze spalonym rezystorem w Vario, za to silniczki wymieniałem nie raz, szczotki się pewnie skończyły. Ewentualnie sprawdź jeszcze przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej, ten najniżej o ile pamiętam. Prądy możesz sprawdzić na wtyczce która idzie do nawiewu, znajdziesz ją mniej więcej na środku, poz zdjęciu środkowego panelu z pokrętłami, 4 piny, jeden stały + i 3 masy dołączane w zależności od biegu.

    0
  • #6 16 Lut 2016 20:48
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Tylko że to nie jest Vario. To tzw. "LK" - czyli LeichtKraftwagen" - poprzednik Atego.

    0
  • #7 17 Lut 2016 06:32
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    A no racja, jak tylko widzę gdzieś 814 to od razu się mi włącza "vario". Tu pewnie będzie inaczej co nie zmienia jednak faktu ze bardziej prawdopodobne że padł silnik niż rezystor.

    0
  • #8 17 Lut 2016 21:10
    slawekpoland
    Poziom 8  

    Dziś wieczorem rozebrałem środkową konsole i faktycznie opornik jest we wnęce przy silniku nawiewu. Sprawdziłem i prąd dociera do silnika wiec to na 99% skończyły się szczotki tym bardziej tak sądzę gdyż w momencie jak sie postuka w obudowe silnika to na kilka sek ruszy. Pytanie następne jak bezboleśnie ten silnik wymontować i czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy? Ktoś już przerabiał temat? PS to nie jest Vario tylko poprzednik Atego już z silnikiem Atego tylko w starej kabinie. Jutro znów w trase więc pewnie w sobote zajmę się tematem.

    0
  • #9 17 Lut 2016 21:44
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    slawekpoland napisał:
    jak bezboleśnie ten silnik wymontować
    Nie ma takiej opcji...
    "Boleśnie" to trzeba zdjąć całą górę deski a potem z dużą "perswazją" demontować poszczególne elementy górnej części nagrzewnicy bez jej demontażu z auta. Dużo pieprzenia się, ale możliwe do zrobienia.
    Obejdzie się bez spuszczania płynu.

    0
  • #10 17 Lut 2016 21:54
    kozak-mp3
    Poziom 12  

    Z tego co po zdjęciach widzę to kokpit nie różni się znacznie od vario więc i rozbierać się pewnie będzie podobnie. Roboty jest z tym dość dużo niestety. W Vario w skrócie odbywa się to tak że zdejmujesz plastiki z słupków, odkręcasz licznik, środek i zdejmujesz klapkę od strony pasażera, wyciągasz schowek i możesz odkręcać ten długi plastik który jest pod szybą z okrągłymi kratkami nawiewu. Żeby go zdjąć będziesz musiał odkręcić też przynajmniej z jednej strony rączkę (najlepiej od str. pasażera), albo go na siłę odgiąć, odkręcając tylko wkręty znajdujące się pod prostokątną kratką nawiewu. Jak już to zdejmiesz to rozbierasz obudowę nagrzewnicy, jest na spinkach i chyba 2 wkrętach. Teraz wypadało by zdemontować nagrzewnicę, można ją odgiąć ale to dość ryzykowne, zresztą jak już jest na wierzchu to lepiej ją wyjąć i dokładnie wymyć bo zapewne kurzu będzie tam więcej niż jesteś w stanie sobie wyobrazić. Dopiero wtedy dostaniesz się do silniczka. U Ciebie zapewne trochę będzie się to różnić ale większość z tego opisu się pokryje.

    2
  • #11 22 Lut 2016 19:18
    slawekpoland
    Poziom 8  

    Witam, udało się wymienić silnik wentylatora. Skończyły się szczotki zresztą komutator był konkretnie wytarty w końcu 19 lat się kręcił. Nie obeszło się bez wyciągnięcia nagrzewnicy gdyż inaczej nie dało by się wyciągnąć silnika... Nowy już założony i wszystko śmiga. Mam jeszcze jeden problem mianowicie w aucie jest winda dautel a w kabinie jest zielony przełacznik który załącza sterowanie windy.Widać go na zdjęciu które dodałem wcześniej. Przestało to działac miesiąc temu i zasilanie pusciłem na krótko. Nie działają teraz lampki ostrzegawcze na klapie windy. Będe musiał to zrobić i nie do końca wiem gdzie szukać. Czy to na płytce windy jakiś zimny lut jest czy to coś innego. W momencie włączenia przełącznika na ułamek sek się podświetla ale napięcie na nim jak sprawdziłem miernikiem rośnie od 7 do 17 wolt więc nie wiem czy to brak jakiegoś przejścia czy problem z samym sterowaniem. Winda podłaczona na krótko działa normalnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest w stanie pomóc?

    1