Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Swift 1.3 DDIS - Błąd P1612 i P1613 - słaba masa?

lechos 12 Feb 2016 12:03 4365 3
  • #1
    lechos
    Level 18  
    Witam.
    Wczoraj profilaktycznie postanowiłem zaglądnąć do zaworu EGR jak i do kolektora ssącego aby ocenić czy nie są zasyfiałe. Po odkręceniu cewki EGR-a okazało się, że wygląda jak ze sklepu, ośka chodzi wzorowo. Kolektor był troszkę uwalony ale tragedii nie było.
    Postanowiłem również przeczyścić styki masy silnika przykręcone do przedniego pasa i miejsca na kolektorze wydechowym. Po odkręceniu okazało się, że plecionka masy przy oczku od kolektora wydechowego jest już postrzępiona i nie wygląda ciekawie.
    Po skończeniu wszystkiego odpalam samochód i musiałem dłużej pokręcić aż prawie aku padł. Podpiąłem pod kompa i wyszły trzy błędy P1612, P1613 i coś z egr a na zegarach kontrolka check engine. Pokasowałem, kontrolka zgasła, samochód przy słabym aku ledwo zapalił.
    Na nockę zatargałem aku do domu żeby go podładować, rano podłączyłem i troszkę gorzej odpalił i okazało się, że znów siedzą dwa błędy P1612 i P1613.
    Gdzieś doczytałem, że te błędy są od immo, tylko, że nigdy wcześniej ich nie miałem.
    Czy mogą one pojawiać się przez słabą masę silnika bo troszkę ja jeszcze naderwałem?
    Dzieki wszystkim za porady.
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    To jest błąd specyficzny dla producenta... nie znalazłem jego opisu dla Suzuki, ale to silnik Fiata i dla Fiata (Multijet) te błędy oznaczają obecność wody w filtrze paliwa i usterkę podgrzewacza filtra paliwa.
  • #3
    lechos
    Level 18  
    Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu wraz ze zdjęciem obudowy i jej czyszczeniu, mój filtr nie posiada grzałki .
    Ciekawe, że te błędy wyskoczyły po wczorajszej robocie.
    Dziś kupię plecionkę masy, przykręcę ją do silnika w innym miejscu niż kolektor wydechowy bo temperatura robi swoje i będę monitorował co jakiś czas czy wychodzą nadal.
    Edit: Przed chwilą po wejściu do samochodu i sprawdzeniu znów te byki wywaliło, skasowałem, jazda po mieście z parokrotnym odpalaniem i po powrocie zero błędów.
    Zobaczymy jutro z rana ale znając swoje szczęście znów mnie przywitają.
  • #4
    lechos
    Level 18  
    Silnik został dobrze zmasowany i zero błędów. Dodatkowo ładowanie wróciło do normy i rozrusznik dostał większego kopa ;).