Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R500 - Dużo błędów,

Valtiel 12 Lut 2016 15:43 1524 4
  • #1 12 Lut 2016 15:43
    Valtiel
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Próbuje doprowadzić pewną Scanie do porządku po 2 latach postoju, jest to model R500 V8 z 2006 roku kabina Highline Euro III.
    Samochód ma parę aktywnych błędów:
    APS 647 - 2148071
    VIS 77 - 1743430
    RET 2004 1 - 1865718
    ICL 4 - 1763536
    EMS 25344
    CTS No Contact
    BMS 3088, 26153, 26141 - 1860637
    ATA No Contact.

    Mozliwe ze coś mogłem źle odczytać, ale bardzo prosze o pomoc.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 13 Lut 2016 00:38
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    APS błąd 647

    Sterowanie ciśnieniem

    Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar.

    Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego.

    Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym razem, gdy ciśnienie powietrza wzrośnie do 13,0 bar, a jego dezaktywacja następuje po spadku ciśnienia poniżej 12,5 bar.

     
    1. Sprawdź zawór elektromagnetyczny sprężarki za pomocą programu diagnostycznego.
    2. Sprawdź przewody sprężonego powietrza między APS a sprężarką.
    3. Sprawdź sprężarkę.
    4. Wymień uszkodzone podzespoły.
    5. Skasuj kod usterki.


    VIC 77

    Sygnał dźwiękowy.

    Przerwa lub zbyt niskie zużycie prądu w obwodzie.

    Przyczyną może być niesprawny sygnał dźwiękowy lub przerwany przewód.

    Nie działa sygnał dźwiękowy.
    Jednostka sterująca monitoruje obwód, gdy wyjście jest nieaktywne.
    Jeśli usterka wystąpi w czasie, gdy obwód nie jest aktywny, rejestrowany jest kod usterki.
    Jeśli usterka wystąpi, gdy obwód jest aktywny, kod usterki nie jest rejestrowany.

    Sprawdź sygnał dźwiękowy i upewnij się, że nie są przerwane żadne przewody.

    Retarder 20041

    Ciśnienie oleju

    Ciśnienie oleju wysokie, mimo że nie było żądania momentu hamowania.

    Ciśnienie oleju wysokie, mimo że nie było żądania momentu hamowania.

    Hamowanie retarderem za pośrednictwem pedału hamulca w układzie EBS nie działa.
    Zielona lampka retardera w zestawie wskaźników jest wyłączona.

    Sprawdź czujnik ciśnienia oleju, złącza, wiązkę przewodów, zawory elektromagnetyczne i zawór proporcjonalny.


    ICL 4

    Oświetlenie symboli poza zestawem wskaźników

    Wartość sygnału wyjściowego dla zewnętrznego oświetlenia zestawu wskaźników wynosi 90% lub więcej, mimo że zaprogramowana była wartość 10-90.

    Wyjście dla zewnętrznego oświetlenia wskaźników w zestawie wskaźników podłączono do napięcia akumulatora, albo w ogóle nie podłączono.

    Wszystkie lampki podświetlenia tablicy rozdzielczej są ustawione na maksymalny poziom natężenia, którego nie można zmieniać.

    Sprawdź wiązkę przewodów.


    EMS 25344

    Sterowanie układem klimatyzacji

    Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres.

    Przerwa lub zwarcie do napięcia +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego układu klimatyzacji.

    Nie można sterować pracą sprężarki układu klimatyzacji. Usterka może spowodować przypadkowe włączenie sprężarki układu klimatyzacji.

    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.

    BMS

    błąd 3088

    CAN-przyczepa

    CAN-High nie działa.

    Uszkodzony przewód CAN.





    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza i komunikacja jest kontynuowana w trybie jednoprzewodowym. Mogła również wystąpić usterka układu EBS przyczepy.

     
    1. Sprawdź ruchome przewody i złącza między samochodem ciężarowym a przyczepą. Oczyść złącza środkiem do czyszczenia złączy elektrycznych w aerozolu.
    2. Sprawdź pozostałe z łącza i przewody szyny CAN przyczepy pod kątem zwarć i przerw w obwodach. Wymień przewody, jeśli są przetarte.
    3. Sprawdź (w miarę możliwości) w innej przyczepie wyposażonej w EBS. Jeśli usterka ustępuje, to uszkodzone są albo przewody między jednostkami sterującymi samochodu ciężarowego i przyczepy, albo jednostka sterująca przyczepy. Wykonaj diagnostykę przyczepy zgodnie z instrukcją jej producenta.
    4. W ostateczności wymień jednostkę ECU EBS E43, ponieważ prawdopodobieństwo, że przyczyną usterki jest jednostka sterująca, jest niewielkie.

    błąd 26153

    Czujnik prędkości koła, obwód koła 3

    Usterka elektryczna.

    • Zwarcie lub przerwa w obwodzie wskutek uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła.
    • Usterka modułu sterującego.

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.

    • Sprawdź i wykonaj pomiary na złączach, w wiązkach przewodów i czujnikach prędkości kół, by stwierdzić czy wystąpiło zwarcie lub przerwa w obwodzie.
    • Zmierz rezystancję czujnika prędkości koła. Rezystancja powinna wynosić pomiędzy 1000 a 1300 Ω.
    Jeśli nie stwierdzono usterki w czujnikach prędkości kół ani w przewodach, wymień moduł sterujący.

    błąd 26141

    Czujnik prędkości koła, obwód koła 3

    Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy.

    • Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża.
    • Uszkodzenie wiązki przewodów, czujnika prędkości koła, koła nadajnika impulsów, lub modułu sterującego.

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.

    • Sprawdź, czy odległość między czujnikiem prędkości koła a kołem nadajnika impulsu jest prawidłowa.
    • Sprawdź, czy koło nadajnika impulsu nie jest uszkodzone, w razie potrzeby wymień.
    • Sprawdź złącza i wiązkę przewodów między modułem sterującym a czujnikiem prędkości koła pod kątem zwarcia lub przerwy w obwodzie.
    • Sprawdź czujnik prędkości koła.
    Jeśli nie stwierdzisz usterki, w ostateczności wymień moduł sterujący.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta
    Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.
     
    1. Zwolnij pedał hamulca i wyłącz i włącz ponownie zapłon kluczykiem, aby zresetować jednostkę sterującą.
    2. Pozostaw silnik wyłączony na co najmniej 10 sekund. Oś wleczona musi być obniżona, o ile jest zamontowana.
    3. Powoli (przez czas nie krótszy niż 15 sekund) przyspieszaj do prędkości 15 km/h.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.


    Jak chcesz odczytać błędy z ATA to uruchom nocne ogrzewanie ,,webasto"

    3
  • #3 13 Lut 2016 10:49
    Valtiel
    Poziom 2  

    Dzieki wielkie kolego !!

    0
  • #4 14 Mar 2016 09:15
    Valtiel
    Poziom 2  

    Dobra. Pomału ogarniam temat V'ki. Samochód jeździ już od kilku dni ale pojawiają się nowe problemy. Zainstalowałem SDP3 i takie błędy W BMS jeszcze odczytałem:

    Tytuł
    CAN układu hamulcowego, obwód koła 1
    Usterka

    Komunikacja została przerwana
    Przyczyna

    Zakłócenia zewnętrzne, uszkodzenie przewodów, modułu sterującego lub jednostki sterującej.
    Uwagi

    Zapaliła się czerwona lampka ostrzegawcza i większość funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym przestała działać.
    Czynności zaradcze


    1. Sprawdź przewody i złącza obwodu. Wymień uszkodzone przewody.
    2. Jeśli złącza modułu działają prawidłowo, kod usterki można wykasować. Jeśli po wykluczeniu zakłóceń zewnętrznych (np. telefon komórkowy) kod usterki wystąpi ponownie, to moduł musi zostać wymieniony.
    3. Jeśli kod usterki jest rejestrowany dla wszystkich modułów, jednostka sterująca musi zostać wymieniona.


    Tytuł
    CAN układu hamulcowego, obwód koła 2
    Usterka

    Komunikacja została przerwana
    Przyczyna

    Przerwany komunikat CAN, kody usterek zarejestrowane oddzielnie dla każdego podzespołu.
    Uwagi

    Zapaliła się czerwona lampka ostrzegawcza i większość funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym przestała działać.
    Czynności zaradcze

    Przyjmij środki naprawcze w stosunku do kodów usterek zarejestrowanych dla konkretnego podzespołu.


    Tytuł
    CAN układu hamulcowego, obwód koła 1
    Usterka

    Komunikacja została przerwana
    Przyczyna

    Przerwany komunikat CAN, kody usterek zarejestrowane oddzielnie dla każdego podzespołu.
    Uwagi

    Zapaliła się czerwona lampka ostrzegawcza i większość funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym przestała działać.
    Czynności zaradcze

    Przyjmij środki naprawcze w stosunku do kodów usterek zarejestrowanych dla konkretnego podzespołu.


    Tytuł
    Blokada mechanizmu różnicowego
    Usterka

    Niedopuszczalny wynik jednego z testów działania układu.
    Przyczyna

    Zwarcie do zasilania dodatniego wskutek uszkodzenia przewodów lub jednostki sterującej.
    Uwagi

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i funkcja użytkownika Zapobieganie włączeniu blokady mechanizmu różnicowego nie działa pawidłowo.
    Czynności zaradcze


    1. Wykasuj kod usterki, a następnie sprawdź złącza i przewody.
    2. Przewody sprawdza się pod kątem zwarcia do innych przewodów (styk A14). Napraw lub wymień uszkodzone przewody, jeśli są przetarte.
    3. W ostateczności, wymień jednostkę sterującą.


    Gdzie szukać przyczyny? Wygląda na uszkodzoną wiązkę ale gdzie ona się znajduje.

    0
  • #5 14 Mar 2016 13:29
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam
    Wejdź kilka pięter niżej na forum do kolegi klika60 i pobierz schemat,który wstawiłem.

    1