Witam
APS błąd 647
Sterowanie ciśnieniem
Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar.
Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego.
Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym razem, gdy ciśnienie powietrza wzrośnie do 13,0 bar, a jego dezaktywacja następuje po spadku ciśnienia poniżej 12,5 bar.
1. Sprawdź zawór elektromagnetyczny sprężarki za pomocą programu diagnostycznego.
2. Sprawdź przewody sprężonego powietrza między APS a sprężarką.
3. Sprawdź sprężarkę.
4. Wymień uszkodzone podzespoły.
5. Skasuj kod usterki.
VIC 77
Sygnał dźwiękowy.
Przerwa lub zbyt niskie zużycie prądu w obwodzie.
Przyczyną może być niesprawny sygnał dźwiękowy lub przerwany przewód.
Nie działa sygnał dźwiękowy.
Jednostka sterująca monitoruje obwód, gdy wyjście jest nieaktywne.
Jeśli usterka wystąpi w czasie, gdy obwód nie jest aktywny, rejestrowany jest kod usterki.
Jeśli usterka wystąpi, gdy obwód jest aktywny, kod usterki nie jest rejestrowany.
Sprawdź sygnał dźwiękowy i upewnij się, że nie są przerwane żadne przewody.
Retarder 20041
Ciśnienie oleju
Ciśnienie oleju wysokie, mimo że nie było żądania momentu hamowania.
Ciśnienie oleju wysokie, mimo że nie było żądania momentu hamowania.
Hamowanie retarderem za pośrednictwem pedału hamulca w układzie EBS nie działa.
Zielona lampka retardera w zestawie wskaźników jest wyłączona.
Sprawdź czujnik ciśnienia oleju, złącza, wiązkę przewodów, zawory elektromagnetyczne i zawór proporcjonalny.
ICL 4
Oświetlenie symboli poza zestawem wskaźników
Wartość sygnału wyjściowego dla zewnętrznego oświetlenia zestawu wskaźników wynosi 90% lub więcej, mimo że zaprogramowana była wartość 10-90.
Wyjście dla zewnętrznego oświetlenia wskaźników w zestawie wskaźników podłączono do napięcia akumulatora, albo w ogóle nie podłączono.
Wszystkie lampki podświetlenia tablicy rozdzielczej są ustawione na maksymalny poziom natężenia, którego nie można zmieniać.
Sprawdź wiązkę przewodów.
EMS 25344
Sterowanie układem klimatyzacji
Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres.
Przerwa lub zwarcie do napięcia +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego układu klimatyzacji.
Nie można sterować pracą sprężarki układu klimatyzacji. Usterka może spowodować przypadkowe włączenie sprężarki układu klimatyzacji.
Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.
BMS
błąd 3088
CAN-przyczepa
CAN-High nie działa.
Uszkodzony przewód CAN.
Zapala się żółta lampka ostrzegawcza i komunikacja jest kontynuowana w trybie jednoprzewodowym. Mogła również wystąpić usterka układu EBS przyczepy.
1. Sprawdź ruchome przewody i złącza między samochodem ciężarowym a przyczepą. Oczyść złącza środkiem do czyszczenia złączy elektrycznych w aerozolu.
2. Sprawdź pozostałe z łącza i przewody szyny CAN przyczepy pod kątem zwarć i przerw w obwodach. Wymień przewody, jeśli są przetarte.
3. Sprawdź (w miarę możliwości) w innej przyczepie wyposażonej w EBS. Jeśli usterka ustępuje, to uszkodzone są albo przewody między jednostkami sterującymi samochodu ciężarowego i przyczepy, albo jednostka sterująca przyczepy. Wykonaj diagnostykę przyczepy zgodnie z instrukcją jej producenta.
4. W ostateczności wymień jednostkę ECU EBS E43, ponieważ prawdopodobieństwo, że przyczyną usterki jest jednostka sterująca, jest niewielkie.
błąd 26153
Czujnik prędkości koła, obwód koła 3
Usterka elektryczna.
• Zwarcie lub przerwa w obwodzie wskutek uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła.
• Usterka modułu sterującego.
Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
• Sprawdź i wykonaj pomiary na złączach, w wiązkach przewodów i czujnikach prędkości kół, by stwierdzić czy wystąpiło zwarcie lub przerwa w obwodzie.
• Zmierz rezystancję czujnika prędkości koła. Rezystancja powinna wynosić pomiędzy 1000 a 1300 Ω.
Jeśli nie stwierdzono usterki w czujnikach prędkości kół ani w przewodach, wymień moduł sterujący.
błąd 26141
Czujnik prędkości koła, obwód koła 3
Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy.
• Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża.
• Uszkodzenie wiązki przewodów, czujnika prędkości koła, koła nadajnika impulsów, lub modułu sterującego.
Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
• Sprawdź, czy odległość między czujnikiem prędkości koła a kołem nadajnika impulsu jest prawidłowa.
• Sprawdź, czy koło nadajnika impulsu nie jest uszkodzone, w razie potrzeby wymień.
• Sprawdź złącza i wiązkę przewodów między modułem sterującym a czujnikiem prędkości koła pod kątem zwarcia lub przerwy w obwodzie.
• Sprawdź czujnik prędkości koła.
Jeśli nie stwierdzisz usterki, w ostateczności wymień moduł sterujący.
Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta
Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.
1. Zwolnij pedał hamulca i wyłącz i włącz ponownie zapłon kluczykiem, aby zresetować jednostkę sterującą.
2. Pozostaw silnik wyłączony na co najmniej 10 sekund. Oś wleczona musi być obniżona, o ile jest zamontowana.
3. Powoli (przez czas nie krótszy niż 15 sekund) przyspieszaj do prędkości 15 km/h.
Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.
Jak chcesz odczytać błędy z ATA to uruchom nocne ogrzewanie ,,webasto"