Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic - Nie można wyłączyć zapłonu

12 Lut 2016 18:54 2301 12
  • Poziom 18  
    Witam. Wyjątkowo dziwny objaw. W trakcie pracy silnika pali się kontrolka ciśnienia oleju oraz Stop. Po wyłączeniu zapłonu silnik pracuje nadal i deska rozdzielcza działa jakby kluczyk nadal był w pozycji zapłon. Mało tego, można wyjąć kluczyk, odłączyć akumulator a silnik działa nadal. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje wyłączenie silnika i zapłonu. Czasem działa normalnie a czasem niestety nie. Co to może być, wygląda na jakieś zwarcie ale co ma do tego pedał hamulca. Dziwny samochód

    Dodano po 47 [sekundy]:

    Odłączenie stacyjki na kostce niczego nie zmienia
  • Moderator Samochody
    Sprawdź lampy tylne, czy dobre masz żarówki powkładane i przelotka do klapy ma nie popękane przewody.

    Jeśli tam jest wszystko w porządku, odepnij włącznik stopu i zobacz czy zgaśnie auto, jest kolo pedału hamulca.
  • Poziom 30  
    Nie zmieniałeś czasem żarówki w tylnej lampie ?
  • Poziom 18  
    Nic nie robiłem z tylnymi lampami, włącznik przy pedale hamulca zwiera podczas hamowania, czyli jest ok, jaja się dzieją jak włącznik jest rozwarty to jest najbardziej dziwne, sprawdzę jutro przelotkę do klapy.
  • Poziom 38  
    Nie masz problemu z nawiem powietrza.
  • Poziom 18  
    wentylator dziala normalnie, pali się jeszcze lampka ogrzewania przedniej szyby, gaśnie jak wcisnę hamulec

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Czy włącznik świateł stop steruje bezpośrednio żarówkami czy przez przekażnik?
  • Moderator Samochody
    Bezpośrednio.

    Co się dzieje jak wypniesz złącze włącznika stopu?
  • Moderator Samochody
    domex32 napisał:
    przelotka do klapy ma nie popękane przewody.


    Sprawdziłeś? Tam idzie plus po zapłonie do wycieraczki.
  • Poziom 18  
    Chyba masz rację, muszę to rozgrzebać ale na razie pogoda nie pozwala. Chwilowo po pierdyknięciu kilka razy klapą jest spokój ale trzeba to ogarnąć. Pochwale się wynikami.
  • Moderator Samochody
    Uważaj aby Ci się auto nie spaliło...
  • Poziom 18  
    Nowe wieści. Samochodzik zdechł całkowicie. Kręci nie chce odpalić. Dziwne jestto że po wyłączeniu zapłonu silnik krokowy jest cały czas cieply, pewnie dostaje wciąż napięcie. Jutro to sprawdzę miernikiem. Ten samochód żyje wlasnym życiem. Podejrzewam że padł komputer sterujący silnikiem. Miesiąc temu przeprogramowana była w nim pamięć a konkretnie wyłączone immo.
  • Poziom 18  
    Witam, dzisiaj sprawdzilem napięcia na komputerze ster. silnik. Napięce na pi. 30 wynosi 12V, napięcie na pin 29 wynosi 5,2V. Mierzone po odlączeniu komputera na włączonym zapłonie. Chyba gdzieś po drodze gubi napięcie, tylko gdzie? na pewno nie na stacyjce.