Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Almera N16 - Brak mocy, błędów brak...

dayanes 12 Feb 2016 19:20 28092 51
Texa Poland
  • #1
    dayanes
    Level 9  
    Witam Kolegów. zwracam się do Was z zapytaniem dotyczącym Nissana Almery n16 1.5 72 kW z 2003 roku. Problem trudny, ale może tutaj uzyskam jakiś nowy trop.
    Co dotychczas zostało sprawdzone:
    -Wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica.
    -Sprawdzony przepływomierz (auto diagnozowało już kilkoro ludzi, przekładali przepływomierze, nowe, używane, zamienniki i nic). Po odpięciu przepływki od razu check i max 2,5 tys obr.
    -Sprawdzony pedał gazu. Oscylogram nie wykazuje ''zacięć'', ładnie narasta i opada wraz z manipulacją pedałem ku dołowi i przy odpuszczaniu go.
    -Tak samo wygląda oscylogram potencjometru przepustnicy. Obydwa obwody płynnie narastają na oscylogramie i opadają wraz z manipulacją pedałem gazu.
    -Zmierzona kompresja. średnio 9,5 bara na ciepłym silniku.
    -Nowe świece
    -Nowa, dedykowana sonda lambda
    -Sprawdzone działanie zaworu przestawczego fazy rozrządu (pod 12V, działa, klika, przestawia)
    -Sprawdzony zawór odpowiedzialny za recyrkulację oparów paliwa.

    Auto nie ma mocy, 80 km/h to max, nie szarpie, nie dusi się, tylko nie wchodzi na obroty... Żadnych błędów brak, parametry w normie, co się dało to sprawdziłem... Podpowiedzcie coś :)
  • Texa Poland
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Trzy sprawy.

    Ciśnienie paliwa?

    Drożność układu wydechowego?

    No i te 9.5 bara to bardzo licha kompresja.
  • #3
    dayanes
    Level 9  
    No tak, tylko że to stało się nagle, jechał zgasił a potem już muł. kompresja tak nagle nie spada. Ciśnienie paliwa, mogę napisać że jest, mierzyć jeszcze nie mierzyłem. Może faktycznie. Z tym że tak jak wspominałem, auto nie krztusi się, na jałowych obrotach wkręca się w całym zakresie i to żwawo (normalnie, but a po chwili 6200 i odcinka). Po wyczyszczeniu przepustnicy miał obroty 1450, ale po zaadaptowaniu 725 bez obciążenia a 850 gdy włączę jakiś odbiornik. Chodzi równiutko, nawet nie drgnie. Gdyby kat był zapchany to by też na luzie się nie wkręcał, z tego co wiem. Może coś z EGR?
  • #4
    kubas10
    Level 25  
    Zapchany katalizator.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A co z rozrządem ? sprawdzony ?

    Dodano po 45 [sekundy]:

    domex32 wrote:

    No i te 9.5 bara to bardzo licha kompresja.


    Wystarczy żeby przyspieszał.
  • #5
    dayanes
    Level 9  
    @kubas10 na jałowych będzie się wkręcał?
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    dayanes wrote:
    na jałowych będzie się wkręcał?


    Będzie.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    dayanes wrote:
    No tak, tylko że to stało się nagle, jechał zgasił a potem już muł. kompresja tak nagle nie spada.


    Może spaść, jak rozrząd przeskoczy.
  • #7
    dayanes
    Level 9  
    Ale czy wtedy by chodził tak harmonijnie i cichutko, Gdy rozrząd przeskoczy to zaraz check bo synchrona wałków się gubi, on dymi na niebiesko, więc pierścienie najpewniej odpowiadają za słabe sprężanie. Chyba wydłubię ten katalizator
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    dayanes wrote:
    Ale czy wtedy by chodził tak harmonijnie i cichutko


    Może tak chodzić.

    dayanes wrote:
    Gdy rozrząd przeskoczy to zaraz check bo synchrona wałków się gubi


    A ile masz czujników położenia wałków? Z tego co wiem, to masz jeden, tam gdzie jest koło zmiennej fazy, na ssaniu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    dayanes wrote:
    więc pierścienie najpewniej odpowiadają za słabe sprężanie. Chyba wydłubię ten katalizator


    Jak masz takie sprężanie przez pierścienie, to poszukaj drugiego silnika, bo wywalenie katalizatora, zwiększy pobór oleju, a jak wróci trochę mocy, to przyspieszy dewastacje silnika.
  • Texa Poland
  • #9
    dayanes
    Level 9  
    @domex32 rombie na niebiesko jak się mu 4 tysiaki zarzuci, a im wyżej tym bardziej, do tego na posadzce sadza przy wylocie z rury wydechowej. no tak, mam jeden czujnik od wałków, ale jeśli przeskoczy to z reguły wał korbowy ma konflikt z wałkiem. Auto odpala na tyk, pracuje idealnie, nie wibruje, na jałowych obroty i reakcja na gaz prawidłowa, tylko podczas jazdy siły brak.... na 1 biegu 3,5 tys max, na 5 to już 2200... co przekłada się na 80-90... Porażka...
  • #10
    kubas10
    Level 25  
    Możesz mieć na tyle wydłużony łańcuch że jeszcze nie zgłasza błędu a już jest teoretycznie źle. Kiedyś poprawiałem forda 1.4 16V po wymianie rozrządu i też nie było błędów a jest czujnik wałka rozrządu. Wałek wydechowy był walnięty mniej niż pół zęba i od 3000 obr/min nie przyspieszał.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Tam nie ma tragedii żeby sprawdzić to ustawienie, zacznij od tego bo to jest podstawa w tym silniku.
  • #11
    dayanes
    Level 9  
    A czy przy rozrzadzie nie powinny falowac obroty, zmieniać się kąt wyprzedzenia zapłonu itp? przypomne że awaria wystąpiła nagle. Nie pasuje to do rozciągnięcia rozrządu, ale niczego nie wykluczają i chyba faktycznie sprawdzenia ten rozrzad.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    dayanes wrote:
    A czy przy rozrzadzie nie powinny falowac obroty, zmieniać się kąt wyprzedzenia zapłonu itp?


    A czytać ze zrozumieniem potrafisz? Trzeba Ci kilka razy to samo napisać?
  • #13
    dayanes
    Level 9  
    Okej, w wolnym czasie sprawdzę ustawienie rozrządu i dam znać co jest z nim
  • #14
    dayanes
    Level 9  
    Kontrola ustawienia rozrządu. Na moje oko jest źle.



    Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak...
  • Helpful post
    #15
    kubas10
    Level 25  
    Z tych zdjęć nic nie wynika, tylko tyle że wał korbowy jest ustawiony.

    Zrób jeszcze jeden pełen obrót 360 stopni wałem korbowym i wtedy zrób zdjęcie.
  • #16
    dayanes
    Level 9  
    kurcze, faktycznie pasuje w dwóch położeniach. Wykonałem kilka obrotów wałem korbowego i otrzymałem taki widok:

    Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak...

    Wygląda na to że ustawienie rozrządu jest ok, ale czy łańcuch jest ok? wygląda jak by był luźny. Nie mam doświadczenia w łańcuchach, specjalizuje się w paskach :)
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Mogę prosić zdjęcia krzywek wałków w momencie tego ustawienia z ostatnich zdjęć?
  • #18
    dayanes
    Level 9  
    o kurcze, ale to jutro, bo mam do garażu 15 km. Zapytam, jak mocowane są koła zębate do wałków? klin?

    Edit:
    może uzupełnię jeszcze informacje. Sprawdziłem jak się ma katalizator... Nie ma go, ktoś wcześniej go wydłubał. Wkręciłem w diagnostyczną sondę lambda redukcje która wyciąga ją ze strumienia spalin. ogólnie jej napięcie to 0,3V. ( z tego co wiem to ma być 0.6V, ale nie ma reguły, sonda też się starzeje, do tego sadzą zarzucona)
  • #19
    domex32
    Moderator of Cars
    Masz znaki na łańcuchu i kolach wiec kola są na klinach.

    Ciśnienie paliwa sprawdzałeś?
  • #20
    dayanes
    Level 9  
    jutro będę sprawdzał. co jeszcze zaobserwowałem, po wykluczeniu II sondy (jw) auto przyspiesza, tylko sprawa ma sie tak: jeśli pedał gazu naciskam stopniowo, czyli najmniejszy możliwy nacisk który powoduje przyspieszanie, wraz ze wzrostem prędkości stopniowo narasta-wtedy auto daje wrażenie przyspieszania (3,5 tys potem już ustaje na 2 biegu, 3 tys na 3, na 4 mniej, na piątym jeszcze mniej) ale udało mi się rozbujać do 130 km/h, wcześniej nie było to możliwe. Aczkolwiek jeśli wcisnę pedał do podłogi, wrażenie przyspieszania nie występuje, prędkość oraz obroty rosną ale zdecydowanie mniej efektywnie...

    Lewe powietrze wykluczone (spsikałem kolektor ssący, wszelkie połączenia-przepustnica-kolektor i inne plakiem, nie było śladu zmian, a gdy ściągnąłem odmę -po unormowaniu obrotów- i psiknąłem w jej otwór w kolektorze obroty od razu w górę)
  • #21
    andexp
    Level 20  
    Ciśnienie paliwa mierzyłeś?
    Ile jest wysunięty popychacz napinacza z obudowy?
    Masz możliwość sprawdzenia kata wyprzedzenia zapłonu podczas jazdy?
  • #22
    dayanes
    Level 9  
    kąta wyprzedzenia zapłonu chyba nie da się zmierzyć-brak przewodów zapłonowych, na każdej swiecy cewka. Ciśnienie zmierzę jutro. mogę tylko odczytać wyprzedzenie kąta zapłonu z danych z komputera diagnostycznego. nie wiem ile jest wysunięty popychacz, rozebrałem tylko górną pokrywę w celu skontrolowania ustawienia rozrządu. popychacz jest schowany głębiej z tego co wiem, trzeba by pruć pokrywy dalej
  • #23
    kubas10
    Level 25  
    Luźny trochę ten łańcuch między kołami.
  • #24
    Wlodek22
    Level 30  
    Bez sondy w trybie awaryjnym próbowałeś jeździć?
  • #25
    dayanes
    Level 9  
    kubas10 wrote:
    Luźny trochę ten łańcuch między kołami.


    ale czy może mieć to wpływ na muła? przypomnę że stało się to nagle, z chwili na chwile. gość pogonił auto na autostradzie, po chwili zatrzymał się na tank, no i potem jak ruszył to już muł

    Wlodek22 wrote:
    Bez sondy w trybie awaryjnym próbowałeś jeździć?


    bez sondy sterującej tak, diagnostyczną tylko odpiąłem, i podpiąłem inną która byłą na zewnątrz tłumika (zamocowana tymczasowo opaską).

    w obu przypadkach rezultat wątpliwy.
  • #26
    kubas10
    Level 25  
    Może nalał jakiegoś chrzczonego paliwa ?
  • #27
    Wlodek22
    Level 30  
    Kup tani elm327 i zrób kilka wykresów z pracy sondy i przepływomierza, szczególnie w momencie gdy zaczyna brakować mocy. Sprawdź zasilanie grzałki sondy, szczelność odlotu i wydechu. Zrób też test EGR podczas jazdy i zaznacz na wykresie przepływomierza utrzymywanie prędkości, hamowanie silnikiem i max przyspieszanie (gaz w podłogę)
  • #28
    domex32
    Moderator of Cars
    Jaki wynik z pomiaru ciśnienia paliwa?
  • #29
    dayanes
    Level 9  
    domex32 wrote:
    Mogę prosić zdjęcia krzywek wałków w momencie tego ustawienia z ostatnich zdjęć?


    Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak... Almera N16 - Brak mocy, błędów brak...


    kubas10 wrote:
    Może nalał jakiegoś chrzczonego paliwa ?
    zatankowałem go na BP bo mi z rezerwą zostawił. dalej mulasty, nic się nie zmieniło.

    Wlodek22 wrote:
    Kup tani elm327 i zrób kilka wykresów z pracy sondy i przepływomierza, szczególnie w momencie gdy zaczyna brakować mocy
    auto cały czas nie ma mocy, to nie tak że słabnie.

    domex32 wrote:
    Jaki wynik z pomiaru ciśnienia paliwa?


    W poniedziałek przyjedzie sprzęt do pomiaru. Wtedy też zmierzę. Czyli co, składać pokrywę, rozrząd można wykluczyć? Popychacz jest wysunięty ok 1 cm (tyle udało mi się dojrzeć bez otwierania bocznej klapki głowicy)
  • #30
    kubas10
    Level 25  
    Sprawdź jeszcze kompresje na zimnym i na gorący silniku z tą uwagą żeby każdy cylinder napełnić w ten sam takt.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak masz wakuometr to zmierz podciśnienie w silniku na biegu jałowym i będzie wiadomo czy rozrząd i kompresja jest ok.