Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R420 - SCANIA R420 2007 EURO 5 błędy

wojtas2809 13 Lut 2016 09:28 1800 18
  • #1 13 Lut 2016 09:28
    wojtas2809
    Poziom 5  

    witam ,po trasie na węgry zapaliły mi sie rózwnocześnie kontrolki ,ABS i emisji spalin ,autko zaczeło żwawiej jechac i i zmieniać biegi(opticruise) przy wyższych obrotachi wywaliło mi błedy:
    BMS 26 40 9
    BMS 26 15 3(gwiazdka) 1766306
    CO 49 1771937(gwiazdka)
    EMS 4009 3
    EMS 4337 6 (gwiazdka)
    pomoze ktos rozkodować błedy ?

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 13 Lut 2016 18:22
    Cyken20
    Poziom 4  

    wojtas2809 napisał:
    BMS 26 15 3(gwiazdka) 1766306

    Tytuł
    Czujnik prędkości koła, obwód koła 3
    Usterka

    Usterka elektryczna.
    Przyczyna

    • Zwarcie lub przerwa w obwodzie wskutek uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła.
    • Usterka modułu sterującego.
    Uwagi

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze

    • Sprawdź i wykonaj pomiary na złączach, w wiązkach przewodów i czujnikach prędkości kół, by stwierdzić czy wystąpiło zwarcie lub przerwa w obwodzie.
    • Zmierz rezystancję czujnika prędkości koła. Rezystancja powinna wynosić pomiędzy 1000 a 1300 omów.
    Jeśli nie stwierdzono usterki w czujnikach prędkości kół ani w przewodach, wymień moduł sterujący.
    wojtas2809 napisał:
    BMS 26 40 9

    Tytuł
    Czujnik prędkości koła, obwód koła 4
    Usterka

    Usterka elektryczna.
    Przyczyna

    • Zwarcie lub przerwa w obwodzie wskutek uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła.
    • Usterka modułu sterującego.
    Uwagi

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze

    • Sprawdź i wykonaj pomiary na złączach, w wiązkach przewodów i czujnikach prędkości kół, by stwierdzić czy wystąpiło zwarcie lub przerwa w obwodzie.
    • Zmierz rezystancję czujnika prędkości koła. Rezystancja powinna wynosić pomiędzy 1000 a 1300 omów.
    Jeśli nie stwierdzono usterki w czujnikach prędkości kół ani w przewodach, wymień moduł sterujący.
    wojtas2809 napisał:
    CO 49 1771937(gwiazdka)

    Tytuł
    Sygnał prędkości pojazdu
    Usterka

    Sygnał prędkości z tachografu jest nieprawdopodobny lub w ogóle nie ma żadnego sygnału.
    Przyczyna

    Zwarcie lub przerwa w obwodzie. Mogła również wystąpić wewnętrzna usterka tachografu.
    Uwagi

    W przypadku występowania tej usterki prędkościomierz będzie wskazywał nieprawidłową prędkość.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź obwód pod kątem zwarć i przerw. Sprawdź, czy tachograf wytworzył kody usterek.


    a błędy EMS kolego źle odczytałeś

  • Pomocny post
    #3 13 Lut 2016 22:04
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    EMS błąd 43376

    SCR - czujnik NOx za reaktorem katalitycznym

    Jednostka sterująca SCR otrzymała komunikat z czujnika NOx, że wystąpił obwód otwarty.

    Przerwany obwód czujnika NOx.

    Funkcje w układzie SCR działają bez zakłóceń.

    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.

  • #4 14 Lut 2016 11:30
    wojtas2809
    Poziom 5  

    przejechanie 2200 km i nie znikło nic ze zbiornika adblue

  • #5 25 Lut 2016 15:34
    wojtas2809
    Poziom 5  

    koledzy a BMS 26564?

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #6 25 Lut 2016 16:14
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.

    wojtas2809 napisał:
    koledzy a BMS 26564?

    Czujnik prędkości koła, obwód koła 4
    Usterka:
    Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła.
    Przyczyna:
    • Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża.
    • Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów.
    Uwagi
    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze
    • Sprawdź, czy luz między czujnikiem prędkości koła a kołem nadajnika impulsu jest prawidłowy.
    • Wyczyść koło nadajnika impulsów i sprawdź, czy nie jest uszkodzone.
    • Sprawdź, czy zamontowano właściwe koło nadajnika impulsów.
    Sprawdź, czy usterka została usunięta.
    Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.

    1. Zwolnij pedał hamulca i wyłącz i włącz ponownie zapłon kluczykiem, aby zresetować jednostkę sterującą.
    2. Pojazd musi być nieruchomy przez co najmniej 10 sekund. Jeśli oś wleczona jest w wyposażeniu, trzeba ją opuścić.
    3. Powoli (przez czas nie krótszy niż 15 sekund) przyspieszaj do prędkości 40 km/h.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.

  • #7 25 Lut 2016 18:43
    wojtas2809
    Poziom 5  

    Witam ,co ciekawe wyskakuje razem z błedem BMS 26 40 9 ,czujniki nowe (przejechane mają okolo 2000km) opory okolo 1160 omów, dosunęte do do pierścienii , co tu dalej robic......

  • Pomocny post
    #8 25 Lut 2016 19:16
    daro111
    Poziom 31  

    Czyli rejestrowane są zawsze tylko te 2 błędy ?

  • #9 25 Lut 2016 19:27
    wojtas2809
    Poziom 5  

    dzis pojawiło sie
    BMS 26409
    BMS 26564
    BMS 2789
    i pojawiaja sie dwa błedy (bez gwiazdki) na silniku EMS 43376, EMS 43377. Swieci sie cały czas ABS ciągnika i dymek emisji spalin ....

    Dodano po 3 [minuty]:

    BYŁ tez momen ze po jednej trasie na węgry zaswieciło sie wiecej błedów ,
    BMS- 26409 26397 21013 2152 26403 26153 2789 3088

  • Fibaro
  • #10 26 Lut 2016 07:28
    daro111
    Poziom 31  

    wojtas2809 napisał:
    BMS 2789

    Nieprawdopodobne sygnały prędkości
    Usterka
    Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół.
    Przyczyna
    • Tachograf nie jest skalibrowany.
    • Nieprawidłowy obwód koła.
    • Uszkodzony czujnik prędkości koła.
    • Czujnik impulsów (T20), który dostarcza do tachografu sygnał prędkości, został uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji bez uprawnień.
    Uwagi
    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza.
    Czynności zaradcze
    1. Skalibruj tachograf.
    2. Sprawdź, czy obwód opon jest zgodny z konfiguracją.
    3. Sprawdź, czy sygnały prędkości do jednostki sterującej EBS są prawidłowe.
    4. Sprawdź i usuń kody usterek zarejestrowane dla każdego czujnika prędkości koła.
    5. Sprawdź, czy czujnik impulsów (T20) jest uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji.

    Co do BMS to opisy już posiadasz. Jeżeli sprawdziłeś instalację czujnika do modulatora,pierścień impulsowy,luzy na łożyskach,czujnik nowy,szczelina ok i jesteś pewien na 100% że wszystko jest dobrze to pozostaje wymienić modulator.

    Najlepiej było by się udać na konkretną diagnostykę.

  • #11 26 Lut 2016 14:49
    wojtas2809
    Poziom 5  

    Da sie jakos sprawdzic modulator ebs na wyjsciach na czujniki?
    po wymianie bład sam zgasnie?(po wymianie czujników wtedy zgasł kontrolki same)?

  • #12 26 Lut 2016 16:21
    daro111
    Poziom 31  

    wojtas2809 napisał:
    Da sie jakos sprawdzic modulator ebs na wyjsciach na czujniki?

    Najlepiej było by zamienić prawy czujnik z lewym i zrobić jazdę próbną. Jeżeli błąd "przeniesie się" na koło 3 to problem jest od modulatora do koła ,jeżeli nadal pozostanie na kole 4 to problem leży w samym modulatorze. Zamiana czujników nie jest prosta gdyż różnią się kodowaniem wtyczek.
    wojtas2809 napisał:
    po wymianie bład sam zgasnie?(po wymianie czujników wtedy zgasł kontrolki same)?

    daro111 napisał:
    1. Zwolnij pedał hamulca i wyłącz i włącz ponownie zapłon kluczykiem, aby zresetować jednostkę sterującą.
    2. Pojazd musi być nieruchomy przez co najmniej 10 sekund. Jeśli oś wleczona jest w wyposażeniu, trzeba ją opuścić.
    3. Powoli (przez czas nie krótszy niż 15 sekund) przyspieszaj do prędkości 40 km/h.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.

  • #13 26 Lut 2016 17:20
    wojtas2809
    Poziom 5  

    Daro111 masz na mysli dwie rózne wtyczki(sa oznaczone A i B)?

  • #14 26 Lut 2016 17:31
    daro111
    Poziom 31  

    Nie pamiętam czy to A i B ,ale to dwie dwu-pinowe wtyczki.

  • #15 26 Lut 2016 17:44
    wojtas2809
    Poziom 5  

    Auto wraca jutro, dam znac jak i co,nio nie da sie wtyczek wpiąć odwrotnie

  • #16 26 Lut 2016 20:07
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    Jak chcesz zamienić wtyczki to wystarczy małym płaskim śrubokrętem zdjąć przednią część wtyczki,która dodatkowo blokuje piny i zamieniasz miejscami bez problemu.

  • #17 26 Lut 2016 20:45
    kwantor
    Poziom 38  

    Po wymianie wadliwego czujnika błąd zostanie zapisany jako nieaktywny. Lampka sama zgaśnie. Może być potrzeba przejechania ok 20 m z prędkością ok 20km/h.

  • #18 17 Mar 2016 11:23
    wojtas2809
    Poziom 5  

    Witam ,pojawił i sie bład
    GMS 13200 coz to takiego?

  • #19 17 Mar 2016 13:12
    daro111
    Poziom 31  

    GMS 13200
    TCO, tachograf
    Usterka
    Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane.
    Przyczyna
    Jednostka sterująca nie otrzymuje sygnałów prędkości obrotowej silnika lub otrzymuje nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z układu TCO.
    Uwagi
    Prędkość obrotowa jest porównywana z sygnałami prędkości obrotowej z układów GMS i BMS. Jeśli sygnały prędkości obrotowej są prawidłowe, nie ma to wpływu na działanie układu.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujnik, złącze i wiązkę przewodów. Jeżeli został zarejestrowany kod usterki 32CB, 332F lub 33F4, sprawdź mechaniczne działanie skrzyni biegów. Sprawdź, czy podkładka i sprężyna wybieraka są prawidłowo zamontowane, a wielowypusty dźwigni ruchu wzdłużnego i/lub wałek uruchamiający się nie zacinają.

    Czyżby magnes?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo