Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA R420 - SCANIA R420 2007 EURO 5 błędy

13 Feb 2016 09:28 4074 18
  • Level 7  
    witam ,po trasie na węgry zapaliły mi sie rózwnocześnie kontrolki ,ABS i emisji spalin ,autko zaczeło żwawiej jechac i i zmieniać biegi(opticruise) przy wyższych obrotachi wywaliło mi błedy:
    BMS 26 40 9
    BMS 26 15 3(gwiazdka) 1766306
    CO 49 1771937(gwiazdka)
    EMS 4009 3
    EMS 4337 6 (gwiazdka)
    pomoze ktos rozkodować błedy ?
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 7  
    wojtas2809 wrote:
    BMS 26 15 3(gwiazdka) 1766306

    Tytuł
    Czujnik prędkości koła, obwód koła 3
    Usterka

    Usterka elektryczna.
    Przyczyna

    • Zwarcie lub przerwa w obwodzie wskutek uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła.
    • Usterka modułu sterującego.
    Uwagi

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze

    • Sprawdź i wykonaj pomiary na złączach, w wiązkach przewodów i czujnikach prędkości kół, by stwierdzić czy wystąpiło zwarcie lub przerwa w obwodzie.
    • Zmierz rezystancję czujnika prędkości koła. Rezystancja powinna wynosić pomiędzy 1000 a 1300 omów.
    Jeśli nie stwierdzono usterki w czujnikach prędkości kół ani w przewodach, wymień moduł sterujący.
    wojtas2809 wrote:
    BMS 26 40 9

    Tytuł
    Czujnik prędkości koła, obwód koła 4
    Usterka

    Usterka elektryczna.
    Przyczyna

    • Zwarcie lub przerwa w obwodzie wskutek uszkodzenia wiązki przewodów, złącza lub czujnika prędkości koła.
    • Usterka modułu sterującego.
    Uwagi

    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze

    • Sprawdź i wykonaj pomiary na złączach, w wiązkach przewodów i czujnikach prędkości kół, by stwierdzić czy wystąpiło zwarcie lub przerwa w obwodzie.
    • Zmierz rezystancję czujnika prędkości koła. Rezystancja powinna wynosić pomiędzy 1000 a 1300 omów.
    Jeśli nie stwierdzono usterki w czujnikach prędkości kół ani w przewodach, wymień moduł sterujący.
    wojtas2809 wrote:
    CO 49 1771937(gwiazdka)

    Tytuł
    Sygnał prędkości pojazdu
    Usterka

    Sygnał prędkości z tachografu jest nieprawdopodobny lub w ogóle nie ma żadnego sygnału.
    Przyczyna

    Zwarcie lub przerwa w obwodzie. Mogła również wystąpić wewnętrzna usterka tachografu.
    Uwagi

    W przypadku występowania tej usterki prędkościomierz będzie wskazywał nieprawidłową prędkość.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź obwód pod kątem zwarć i przerw. Sprawdź, czy tachograf wytworzył kody usterek.


    a błędy EMS kolego źle odczytałeś
  • Helpful post
    Level 30  
    Witam

    EMS błąd 43376

    SCR - czujnik NOx za reaktorem katalitycznym

    Jednostka sterująca SCR otrzymała komunikat z czujnika NOx, że wystąpił obwód otwarty.

    Przerwany obwód czujnika NOx.

    Funkcje w układzie SCR działają bez zakłóceń.

    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.
  • TespolTespol
  • Level 7  
    przejechanie 2200 km i nie znikło nic ze zbiornika adblue
  • Level 7  
    koledzy a BMS 26564?
  • Helpful post
    Level 31  
    Witam.
    wojtas2809 wrote:
    koledzy a BMS 26564?

    Czujnik prędkości koła, obwód koła 4
    Usterka:
    Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła.
    Przyczyna:
    • Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża.
    • Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów.
    Uwagi
    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka funkcji użytkownika związanych z układem hamulcowym nie działa prawidłowo.
    Czynności zaradcze
    • Sprawdź, czy luz między czujnikiem prędkości koła a kołem nadajnika impulsu jest prawidłowy.
    • Wyczyść koło nadajnika impulsów i sprawdź, czy nie jest uszkodzone.
    • Sprawdź, czy zamontowano właściwe koło nadajnika impulsów.
    Sprawdź, czy usterka została usunięta.
    Kod usterki pozostaje aktywny, dopóki jednostka sterująca nie stwierdzi, że usterka została usunięta.

    1. Zwolnij pedał hamulca i wyłącz i włącz ponownie zapłon kluczykiem, aby zresetować jednostkę sterującą.
    2. Pojazd musi być nieruchomy przez co najmniej 10 sekund. Jeśli oś wleczona jest w wyposażeniu, trzeba ją opuścić.
    3. Powoli (przez czas nie krótszy niż 15 sekund) przyspieszaj do prędkości 40 km/h.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.
  • Level 7  
    Witam ,co ciekawe wyskakuje razem z błedem BMS 26 40 9 ,czujniki nowe (przejechane mają okolo 2000km) opory okolo 1160 omów, dosunęte do do pierścienii , co tu dalej robic......
  • Helpful post
    Level 31  
    Czyli rejestrowane są zawsze tylko te 2 błędy ?
  • Level 7  
    dzis pojawiło sie
    BMS 26409
    BMS 26564
    BMS 2789
    i pojawiaja sie dwa błedy (bez gwiazdki) na silniku EMS 43376, EMS 43377. Swieci sie cały czas ABS ciągnika i dymek emisji spalin ....

    Dodano po 3 [minuty]:

    BYŁ tez momen ze po jednej trasie na węgry zaswieciło sie wiecej błedów ,
    BMS- 26409 26397 21013 2152 26403 26153 2789 3088
  • Level 31  
    wojtas2809 wrote:
    BMS 2789

    Nieprawdopodobne sygnały prędkości
    Usterka
    Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół.
    Przyczyna
    • Tachograf nie jest skalibrowany.
    • Nieprawidłowy obwód koła.
    • Uszkodzony czujnik prędkości koła.
    • Czujnik impulsów (T20), który dostarcza do tachografu sygnał prędkości, został uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji bez uprawnień.
    Uwagi
    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza.
    Czynności zaradcze
    1. Skalibruj tachograf.
    2. Sprawdź, czy obwód opon jest zgodny z konfiguracją.
    3. Sprawdź, czy sygnały prędkości do jednostki sterującej EBS są prawidłowe.
    4. Sprawdź i usuń kody usterek zarejestrowane dla każdego czujnika prędkości koła.
    5. Sprawdź, czy czujnik impulsów (T20) jest uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji.

    Co do BMS to opisy już posiadasz. Jeżeli sprawdziłeś instalację czujnika do modulatora,pierścień impulsowy,luzy na łożyskach,czujnik nowy,szczelina ok i jesteś pewien na 100% że wszystko jest dobrze to pozostaje wymienić modulator.

    Najlepiej było by się udać na konkretną diagnostykę.
  • Level 7  
    Da sie jakos sprawdzic modulator ebs na wyjsciach na czujniki?
    po wymianie bład sam zgasnie?(po wymianie czujników wtedy zgasł kontrolki same)?
  • Level 31  
    wojtas2809 wrote:
    Da sie jakos sprawdzic modulator ebs na wyjsciach na czujniki?

    Najlepiej było by zamienić prawy czujnik z lewym i zrobić jazdę próbną. Jeżeli błąd "przeniesie się" na koło 3 to problem jest od modulatora do koła ,jeżeli nadal pozostanie na kole 4 to problem leży w samym modulatorze. Zamiana czujników nie jest prosta gdyż różnią się kodowaniem wtyczek.
    wojtas2809 wrote:
    po wymianie bład sam zgasnie?(po wymianie czujników wtedy zgasł kontrolki same)?

    daro111 wrote:
    1. Zwolnij pedał hamulca i wyłącz i włącz ponownie zapłon kluczykiem, aby zresetować jednostkę sterującą.
    2. Pojazd musi być nieruchomy przez co najmniej 10 sekund. Jeśli oś wleczona jest w wyposażeniu, trzeba ją opuścić.
    3. Powoli (przez czas nie krótszy niż 15 sekund) przyspieszaj do prędkości 40 km/h.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny.
  • Level 7  
    Daro111 masz na mysli dwie rózne wtyczki(sa oznaczone A i B)?
  • Level 31  
    Nie pamiętam czy to A i B ,ale to dwie dwu-pinowe wtyczki.
  • Level 7  
    Auto wraca jutro, dam znac jak i co,nio nie da sie wtyczek wpiąć odwrotnie
  • Level 30  
    Witam

    Jak chcesz zamienić wtyczki to wystarczy małym płaskim śrubokrętem zdjąć przednią część wtyczki,która dodatkowo blokuje piny i zamieniasz miejscami bez problemu.
  • Level 38  
    Po wymianie wadliwego czujnika błąd zostanie zapisany jako nieaktywny. Lampka sama zgaśnie. Może być potrzeba przejechania ok 20 m z prędkością ok 20km/h.
  • Level 7  
    Witam ,pojawił i sie bład
    GMS 13200 coz to takiego?
  • Level 31  
    GMS 13200
    TCO, tachograf
    Usterka
    Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane.
    Przyczyna
    Jednostka sterująca nie otrzymuje sygnałów prędkości obrotowej silnika lub otrzymuje nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z układu TCO.
    Uwagi
    Prędkość obrotowa jest porównywana z sygnałami prędkości obrotowej z układów GMS i BMS. Jeśli sygnały prędkości obrotowej są prawidłowe, nie ma to wpływu na działanie układu.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujnik, złącze i wiązkę przewodów. Jeżeli został zarejestrowany kod usterki 32CB, 332F lub 33F4, sprawdź mechaniczne działanie skrzyni biegów. Sprawdź, czy podkładka i sprężyna wybieraka są prawidłowo zamontowane, a wielowypusty dźwigni ruchu wzdłużnego i/lub wałek uruchamiający się nie zacinają.

    Czyżby magnes?