Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RS232 - Aktualizacja sterownika kotła.

13 Lut 2016 12:12 2118 4
  • Poziom 18  
    Witam, mam potrzebę zaktualizowania sterownika do kotła i żeby to zrobić, potrzebuję kabel RS232 (w instrukcji było napisane, że może być to przejściówka USB -> RS232) Kabel zakupiłem na allegro (Przejściówka adapter KABEL USB RS232 COM CH340)

Specyfikacja techniczna:
    Fabrycznie nowy, wysokiej jakości adapter USB to RS232 (COM)
    Zgodny z USB 1.1 i 2.0
    Oparty na chipsecie CH340
    Możliwość podłączenia przy włączonym komputerze
    Zasilany z portu USB
    Prędkość transmisji do 1 Mbps
    Pełna emulacja portu RS232 (COM)

i mam problem chyba z komunikacją, jestem zielony w tym, ale przy próbie aktualizacji wyskakuje błąd i w notatniku jest napisane timeuot czy coś takiego. Aktualizacja polega na tym, że musze wyłączyć zasilanie od sterownika na minimum 5s. potem po włączeniu zasilania mam 10s. na kliknięcie "Aktualizuj", a potem wywala błąd.

Robione było po przez laptop (sterowniki niby zainstalowane, choć musiałem to zrobić ręcznie) w menadżerze urządzeń widzi USB-SERIAL CH340. Sterowniki czasem mają certyfikat, a czasem nie (liczba sterowników wynosi 3), ale i tak nie ma komunikacji.

Gdy podłączyłem pod PC z win 10. System sam zainstalował ten port, ale nie mam jak znieść pc :D

W jaki sposób rozwiązać ten problem? Pierwszy raz mam z tym do czynienia i sam nawet nie jestem pewny czy ten kabel działa prawidłowo...
    Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co mam zrobić ;) Z góry dziękuję !

EDIT:
    Sprawa wygląda następująco, ta przejściówka usb -> rs232 po podłączeniu pod PC usunęła program w sterowniku i nie zdołała zainstalować nowego, takie info dostałem od producenta sterownika do kotła.

Jaką przejściówkę usb -> rs232 kupić w sklepie, żeby w pełni działała?

Posty scaliłem.