Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cisco EPC3928S - Rozłacza urządzenia WiFi

marcin0218 13 Lut 2016 17:17 1044 12
  • #1 13 Lut 2016 17:17
    marcin0218
    Poziom 16  

    Witam.
    Posiadam w domu kablówkę firmy ECHOSTAR w Poznaniu. Ostatnio wymieniono nam modem na nowszy, a dokładnie Cisco EPC3928S. Od tego czasu w laptopie żony Lenovo Yoga 3 14" czasem co godzinę, pół godziny, a czasem co chwile rozłącza internet po WiFi. Nieraz jest to tak irytujące, że lecą wyzwiska :) . Na początku sądziłem, że to wina laptopa, bo ja stacjonarkę mam na kablu i problemów nie ma. W telefonie przeważnie też problem nie występuje, w tablecie trudno stwierdzić, bo rzadko używam. Natomiast brat , żony odkąd mamy nowy modem swoim telefonem połączyć się może, ale strony się nie wczytują itp. Działa tak jakby w ogóle nie był połączony, ale pokazuje, że połączony jest i sygnał na maksa. Ostatnio zacząłem testować swój laptop HP ENVY 15, tak samo jak u żony rozłącza. Ale z HP na pewno jest wszystko 'okej' bo w biurze pod Wifi jeszcze ani razu mi nie rozłączył, a korzystam z niego już pół roku. Zasięg wifi w domu jest świetny, siedzimy 2 metry od modemu. Z zasięgiem nie ma najmniejszych problemów, ale zwyczajnie rozłącza nagle i przez parę min. jest problem z połączeniem. Laptopy oczywiście widzą sieć, w trakcie próby nawiązania połączenia, a także sieci sąsiadów. Sterowniki do Wifi najnowsze. Systemy Windows 10 64 bit oryginalne. Czy ktoś może podpowiedzieć co zrobić? Może jakieś ustawienia w modemie zmienić?

    0 12
  • #2 13 Lut 2016 19:34
    VooVoo
    Poziom 33  

    Zapuść pingi do modemu i na świat. Obserwuj, kiedy zaczną się rwać. Zeskanuj sieć i ustaw najlepszy kanał. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, zażądaj wymiany modemu.

    0
  • #3 13 Lut 2016 20:09
    marcin0218
    Poziom 16  

    A mogę prosić o opis jak puścić te pingi i zeskanować siec?

    0
  • #4 13 Lut 2016 22:32
    bgolab
    Poziom 22  

    Trzeba spradzic na karcie sieciowej jaki jest ustawiony gateway lub mozna odczytac ta informacje w okienku command linea' wydajac polecenie ipconfig.

    Same pingi wysylamy: ping x.x.x.x
    gdzie x.x.x.x to IP adres gatewaya. Czesto to: 192.168.1.1

    Skanowanie polega na uruchomieniu aplikacji na PC lub na telefonie android co pokaze kanaly WiFi uzywane w okilicy. Trzeba potem zmienic na routerze WiFi na wolny kanał.

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://www.dobreprogramy.pl/inSSIDer,Program,Windows,17095.html

    0
  • #5 13 Lut 2016 23:22
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Jeżeli jest dostęp do modemu to ustaw szerokość kanału na 20 MHz i wybierz skrajny, 13. Przy innych ustawieniach te Cisco potrafią głupieć.

    0
  • #6 14 Lut 2016 11:27
    marcin0218
    Poziom 16  

    Rozumiem że pingi i skanowanie zrobić z komputerów podłączonych pod wifi czy nie ma to różnicy czy zrobie ze stacjonarki po kablu?

    0
  • #7 14 Lut 2016 12:15
    bgolab
    Poziom 22  

    Obojetnie z czego skanujemy (Pc, telefon android). Wazne by w tym miejscu gdzie jest problem z odbiorem.

    0
  • #8 14 Lut 2016 18:09
    marcin0218
    Poziom 16  

    Ok. Pingi w porządku, tak sądzę Cisco EPC3928S - Rozłacza urządzenia WiFi

    0
  • #9 14 Lut 2016 18:44
    bgolab
    Poziom 22  

    1. Standardowo ping operuje na 100 bajtowych pakietach.
    Mozna sprobowac na dłuzszych i większa ilosc pakietów by zobaczyc czy wtedy zrywa.
    ping 192.168.1.1 -l 1450 -n 1000

    2. Ale chyba najciekawsze jest przeskanowanie sieci

    0
  • #10 14 Lut 2016 19:24
    marcin0218
    Poziom 16  

    program InSSIDer jest płatny nie wiem jak go odpalić, to samo na androida. Pobrałem Wifi analyzer ale nic ciekawego nie pokazuje. Jedynie, że moja sieć z dostępnych ma najlepszy zasięg, jaki channel itp.

    Cisco EPC3928S - Rozłacza urządzenia WiFi

    0
  • #11 14 Lut 2016 19:30
    bgolab
    Poziom 22  

    Kolega wyżej radził by zapuscić pingi na stałe (opcja -t zamiast '-n 1000') i w momencie jak sie będą rwac (timeouts) zeskanować sieć by zbaczyć czy jakiś inny AP nie pojawia się na tym kanale co jest używany. Z opisu wynika, że zjawisko jest od czasu do czasu więc trzeba złapac ten moment.

    0
  • #12 14 Lut 2016 21:23
    marcin0218
    Poziom 16  

    Zrobiłem kopiuj wklej tego co napisał kolega i tak mi się zrobiły te pingi..

    0
  • #13 21 Lut 2016 10:13
    marcin0218
    Poziom 16  

    Panowie ciąg dalszy mojej historii. A mianowicie stwierdziłem, ze do modemu podłączę ruter. Tak kiedyś miałem na starszym mieszkaniu. No więc podłączyłem do modemu rurter DLIN DIR-635. Ustawiłem hasło do rutera, ustawiłem Wifi i śmigało przez... 10 minut. Po tym czasie urządzenia z wifi się łaczą ale nie ma połączenia rutera z internetem a do tego haslo do rutera nie działa. Zresetowałem go ustawiłem wszystko ponownie i po paru minutach to samo.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo