Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 900cm 2000r potrzebny + po stacyjce

MrRafaello22 13 Lut 2016 17:53 2529 12
  • #1 13 Lut 2016 17:53
    MrRafaello22
    Poziom 6  

    Witam. Odrazu na wstępie zaznaczam że jestem zielony jak tabaluga w tych kwestiach dlatego proszę ekspertów :D o wytłumaczenie mi krok po kroku jak dziecku gdzie znajdę w fiacie seicento 900 z 2000r kabel z zasilaniem po przekręceniu kluczyka (+ po stacyjce) potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów :)

    1 moja myśl to gdzieś w przewodach od radia ale na tym kończy się moje myślenie :D

    Bardzo proszę o pomoc :)

    Wiem że w internecie są podobne tematy ale nie znalazłem jednoznacznej i poprawnej odpowiedzi.

    Fiat Seicento 900cm 2000r potrzebny + po stacyjce

    0 12
  • #3 13 Lut 2016 19:34
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    MrRafaello22 napisał:
    potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów

    Tzn. chodzi o podłączenie świateł dziennych?
    Jeżeli tak, to gdzieś czytałem, to bardzo dobra opcja takiego zasilania, szczególnie jeszcze jak światła mają automat "powiązany" ze światłami drogowymi to plus z zasilania pompy paliwa, bodajże czerwony przekaźnik pod maską silnika, obok sterownika.

    0
  • #4 13 Lut 2016 20:30
    MrRafaello22
    Poziom 6  

    Gunslinger Dobrze myślisz ale w fiacie seicento 900 nie ma oryginalnej kostki od radia tylko kable luzem i teraz jeżeli z tego wynika że jest tam + po stacyjce to musimy dowiedzieć się jakiego kolor jest ten kabel :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    wojtek1234321 Tak chodzi o zwykłe ledy do jazdy dziennej. Nie ma jednak wbudowane w nie żadnych innych dodatkowych opcji tak jak pisałeś ze światłami drogowymi itp są to po prostu najzwyklejsze ledy i tyle :) Jednak twoja opcja wydaje mi się mniej bezpieczna :P

    0
  • #5 13 Lut 2016 20:36
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Możesz podłączyć plusa z cewki zapłonowej.

    0
  • #6 13 Lut 2016 20:42
    MrRafaello22
    Poziom 6  

    adamblonsky Czy byłbyś tak uprzejmy bardzo Cię proszę i powiedział mi gdzie ten przewód od cewki bym znalazł do którego mógłbym się wpiąć jaki on ma kolor ewentualnie może jakieś zdjątko z zaznaczonym miejscem było by fajnie.

    PS nie złość się jak mówiłem jestem laikiem w tym :)

    0
  • #7 13 Lut 2016 20:43
    sandamiano
    Poziom 28  

    Plus po stacyjce? Bezpieczniki F20, F21 F22 F23

    0
  • #8 13 Lut 2016 20:46
    mirek-zuza
    Poziom 12  

    Na czujniku wstecznego masz plus po stacyjce.

    0
  • #9 13 Lut 2016 20:48
    przemek25l
    Poziom 29  

    Światła do jazdy dziennej idą z przodu więc najlepsze miejsce dla ciebie będzie znalezienie pod maską;-).
    Koło kielicha masz plastikową obudowę po ściągnięciu jej będą dwa bezpieczniki jeden jest stały drugi 12 po kluczyku. Jak dobrze pamiętam pomarańczowy przewód.

    0
  • #10 13 Lut 2016 21:09
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    MrRafaello22 napisał:
    Jednak twoja opcja wydaje mi się mniej bezpieczna

    Jest to jedna z lepszych opcji,
    !) nie męczysz się z przeciąganiem kabli do środka samochodu, całą wiązkę do świateł łączysz i rozprowadzasz w komorze silnika.
    2) zasilanie pompy i bezpiecznik są doś"silne" więc takie "światełka" za bardzo nie nadwerężą zasilania pompy.
    3) obwód zasilania samych świateł, już po wzięciu zasilania spod przekaźnika można zabezpieczyć osobnym bezpiecznikiem w oprawce bezpiecznikowej takiej "na kablu".
    4) propozycja adamblonsky 2012 też tak samo dobra i bezpieczna tak samo..
    Inne propozycje również godne dowzięcia pod uwagę, ale po co ciągać kable do kabiny jak wszystko można podłączyć tylko w komorze silnika.

    Dodano po 9 [minuty]:

    MrRafaello22 napisał:
    Gunslinger Dobrze myślisz ale w fiacie seicento 900 nie ma oryginalnej kostki od radia tylko kable luzem i teraz jeżeli z tego wynika że jest tam + po stacyjce to musimy dowiedzieć się jakiego kolor jest ten kabel
    W tych sejkach to różnie bywało, montowali chyba instalacje/wiązki chyba w zależności co mieli "pod ręką" w magazynie. w moim sejaku nawet są koski do obrotonierza i kostki do elektrycznej regulacji świateł, tylko nie podłączone/nie wykorzystane, wiszą luzem pod deską, z tym że w komorzesilnika już nie ma kabli do świateł, trzeba by samemu "dosztukować" pod deską jest tylko kostka do zasilania obrotomierz i do regulacji świateł a do silniczków regulacji już nie. Tak że wygląda na to, że ładowali to co mieli akurat w magazynie.

    1
  • #11 14 Lut 2016 16:46
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Plus masz na kostce cewki ale do tego potrzebny jest miernik, i minimalna wiedza
    zresztą jak i do montażu tych ledów, nie pamiętam jakjest w f900 ale musisz znaleźć plusa pod maską i również plusa od postojówek aby ledy wyłączyły się po włączeniu świateł.
    Bez tego masz mandat od policji lub dowód rejestracyjny do zabrania ( albo jedno i drugie)

    0
  • #12 14 Lut 2016 16:55
    tomekmazepa

    Poziom 15  

    Kolego najprosciej kup sobie probowke i bez problemu znajdziesz z jednej strony wpinasz sie probowka pod minus z aku a druga szukasz po przewodach, bezpiecznikach, przekaznikach.
    Jezeli wlaczysz zaplon, i zapali ci sie podczas mierzenia probowka to znaczy ze znalazles plus, aby upewnic sie ze jest to plus po stacyjce wylaczasz zaplon probowka gasnie oznacza to ze to plus po stacyjce, nie gasnie oznacza ze plus staly prosto od aku.
    Prosciej sie juz chyba wytlumaczyc nie da, a chcac cos robic przy aucie np sprawdzac bezpiecznikli probowka zawsze Ci sie przyda
    Pozdrawiam Tomek

    0
  • #13 17 Lut 2016 18:57
    MrRafaello22
    Poziom 6  

    Ok już wszystko podłączone i wszystko ładnie świeci :)
    Dla innych którzy bendą mieli taki problem jak ja :

    Bierzemy krzyżak śrubokręt odkręcamy pod kierownicą osłonę (4śrubki) żeby dostać się do stacyjki - po lewej stronie mamy 2 kostki. Pierwsza kostka jest z takim zatrzaskiem a druga zaraz za nią taka zwykłą. Na tej zwykłej że kostce mamy 3 kable koloru: brązowego czerwonego i pomarańczowego i ten oto pomarańczowy to + po stacyjce ( po przekręceniu kluczyka mamy na nim + :) :D ja zrobiłem to dolutowując przewód od światełek do jazdy dziennej do pomarańczowego kabelka ale jak kto woli :D

    Powodzenia i dziękuje wszystkim . DRL-y są super :)

    0