Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 86C2F 1.0 AAU - Silnik klekocze podczas obciążenia.

13 Lut 2016 19:17 1092 3
  • Poziom 13  
    Witam ponownie,
    Obawiam się, że będę miał do remontu silnik jednak chciałbym się ostatecznie Was poradzić.
    Silnik 1.0 8V benzyna 91r. , bodajże oznaczenie AAU. Silnik ma swoją moc, odpala bardzo dobrze nawet w mrozy które były, trzyma odpowiednią temp. jak również rozgrzewa się tak jak powinien. Przy gazowaniu nie kopci, nie bierze płynu chłodniczego ani go nie przybywa w zbiorniczku. Na nowym oleju (10w40) zrobiłem ok. 1600km stan oleju na magnecie nie uległ zmianie, kolor oleju nieznacznie bardziej brązowy oczywiście czysty i przejrzysty. Podczas wymiany oleju nie leciały mi żadne opiłki metalu z misy. Spalanie to ok. 7 litrów benzyny w cyklu mieszanym (gazu nie ma). Silnik czasami lekko drży na wolnych obrotach choć zdarza mu się to rzadko, i dosłownie na krótką chwilę, po przegazówce stabilizuje się. Miałem kiedyś renault 19 na jednopunkcie silnik F3NL740, też jej się tak zdarzało z tymi obrotami więc nie uważam, że ma to związek z moją usterką, choć mogę się mylić.

    Klekotanie słychać bardziej u góry silnika myślałem , że to hydroregulatory zaworów, więc je wymieniłem na nowe firmy INA. Jednak tuż po zdjęciu pokrywy zobaczyłem, że to nie ich wina... Wałek rozrządu jest niemalże w stanie idealnym, nie powycierany, a te miejsca w których siedzą regulatory nie mają luzów. Pod pokrywą było czysto, nie było żadnego szlamu od oleju.

    Po złożeniu klekocze dalej... Na zimnym silniku nieco głośniej. Klekot słychać tylko i wyłącznie podczas pracy silnika pod obciążeniem. Gdy rozpędzimy nieco auto i zdejmiemy nogę z gazu NIC nie słychać.

    Auto rzekomo ma 141kkm przebiegu, kupiłem od pierwszego właściciela (dziadek 39r.). Ja obstawiam, że mam luz na sworzniu mocującym tłok z korbowodem :( Co Wy na to? Proszę o porady.

    P.S świece nowe, kopułka i palec też, zapłon sprawdzany u mechanika ustawiony dobrze. Rozrząd nowy, ustawiony znak w znak również u mechanika.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jeśli zapłon masz prawidłowo ustawiony i nie występuje spalanie stukowe, to albo luz na sworzniach, albo tłoki "bujają" się w cylindrach.

    Jeśli nic poza tym dźwiękiem się nie dzieje, nie ma co kombinować, moim zdaniem.
  • Poziom 13  
    domex32 o "bujającyh" tłokach też myślałem, świadczyło by to o zużyciu cylindrów? Nic byś z tym nie robił? Jeździć aż padnie całkowicie?
    P.S dzisiaj wydałem jeszcze 80zł i wlałem ceramizer. Jakoś w to nie wierze, żeby to miało cokolwiek pomóc ale... Szkoda mi pieniędzy na generalny chyba już bym wolał kupić drugi silnik tym bardziej, że takie uszkodzenia to racze rzadkość, Jeździłem wieloma starymi trupami z gruby VW przebiegi powyżej 300kkm, większość mieszała olej z gazem ale żaden z silników praktycznie nie klepał w ogóle. Dlatego dziwi mnie mój przypadek, tym bardziej, że stan auta jest na prawdę jak na 91r. w bardzo dobrym stanie. No cóż może to przez styl jazdy Pana 39r. Nie wiem.
    Dziękuję za szybką odpowiedź domex32.
  • Poziom 13  
    Witam po ponad pół roku. Silnik pracuje tak samo dalej klekocze. Przejechane jest już prawie 10kkm, oleju na na bagnecie ubyło 2-3 mm. Płyn chłodniczy bez zmian.
    Jak widać nie ma czym się przejmować w przypadku tego silnika. :) Choć problem do dziś nie jest w 100% zdiagnozowany.