Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford galaxy 2,3 klimatronic schemat

Piotr Kęcik 13 Feb 2016 20:06 2502 9
  • #1
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    Witam. Zakupiłem Forda Galaxy 2,3 16V z 2000 roku z klimatronikem, który po podłączeniu VCDS pokazuje dwa błędy:
    01186 - silnik nastawczy rozdziału powietrza tył
    00631 - połączenie ac - motronic
    Po włączeniu przycisku AUTO powinna włączyć się klima i wentylatory, lub same wentylatory jak by nie było ciśnienia w układzie. Bezpieczniki sprawne, przekaźnik wentylatorów wymieniony. Problemem jest brak napięcia na pinach sterujących cewką przekaźnika klimatyzacji (po zmostkowaniu styków roboczych sprzęgło sprężarki się załącza). Potrzebował bym schemat pinów panelu klimatronika i całego układu sterowania sprężarki.
    Układ klimatronika dla silników benzynowych jest inny niż w silnikach TDI
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #3
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    Jest to wersja z 2000 roku MK II
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Poszukaj w parametrach bloku z opisem "compressor shut off" i na funkcji auto, podaj cyfrę która tam figuruje.
  • #5
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    W okienku jest 16. Badanie wykonane przy ciśnieniu czynnika i pracującym silniku.
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Piotr Kęcik wrote:
    00631 - połączenie ac - motronic


    To jest problem, 16 oznacza "przekroczony prąd kompresora".

    Jutro wrzucę schemat, chyba że @T5 będzie szybszy :)
  • #7
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    Nie dał mi ten prąd spokoju więc poszedłem zmierzyć. Obwód od przekaźnika do sprzęgła sprężarki pokazał 3,1 A. Dla porównania zmierzyłem w brata Polo i u niego było 3,6A.
  • #8
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    To mogę liczyć na ten schemat?
  • #9
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    W sobotę grzebałem w instalacji i przewody są całe przejścia wszędzie OK. Do sterownika silnika dochodzą przewody do pinów złącza 17, 41, 68, 69, 86. Ze śledztwa wynika że 17 wychodzi do przekaźnika wentylatorów, 41 wychodzi do kabiny jakiś termoregulator w chłodniczkę klimy. 68 też do przekaźnika wentylatorów. 69 do przekaźnika podłączonego do elektromagnesu sprężarki. Nie rozkmiciłem tylko złączy od klimatronika
  • Helpful post
    #10
    Piotr Kęcik
    Level 10  
    Można zakończyć temat. Przyczyną niesprawności okazało się kodowanie klimatronika i uszkodzony termoregulator podłączony do parownika sondą. Po wpisaniu odpowiedniego i zmostkowaniu na chwilę dwóch przewodów kodu wszystko zaczęło funkcjonować.