Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Układ gaszący silnik pod wpływem braku ciśnienia oleju lub przegrzania silnika

marcisarza 13 Feb 2016 21:15 1560 11
  • #1
    marcisarza
    Level 11  
    Witam, zwracam się z prośba do bardziej doświadczonych kolegów gdyż kupiłem właśnie kompresor śrubowy z silnikiem spalinowym 3 cylindrowym,ale do rzeczy, kompresor miał sterownik który zabezpieczał przed skutkami przegrzania silnika,przegrzania kompresora oraz braku ciśnienia smarowania silnika,niestety sterownik się posypał i ktoś zrobił obejście na zasadzie po przekręceniu stacyjki podawane jest napięcie 12 v na pompę paliwowa i puszczony dodatkowy przewód spod stacyjki w celu podania napięcia na rozrusznik,w takiej konfiguracji zapłon nie zostanie odcięty w przypadku przegrzania lub braku ciśnienia smarowania kompresora,w jaki sposób dorobić układ który by był odpowiedzialny za rozłączanie przekaźnika podającego napięcie na pompę paliwa i w rezultacie zgaszenie silnika,do podłączenia pod ten układ bym musiał podłączyć 2 czujniki temperatury oraz czujnik ciśnienia oleju,wszystkie czujniki sa zwarte w razie przekroczenia temperatury bądź braku ciśnienia oleju, czy najprościej będzie te wszystkie czujniki połączyć szeregowo pod przekaźnik czy co innego proponujecie? Z góry dzięki i pozdrawiam:)
  • #2
    Foxtrott
    Level 34  
    Wujek google oferuje wiele rozwiązań ,dziwię się że pytasz o coś tak oczywistego mając mnóstwo rozwiązań w wyszukiwarce.Prześledź chociaż rozwiązanie agregatów Hondy lub Hatz`a .
  • #3
    marcisarza
    Level 11  
    Jeszcze jedno, czy są przekaźniki które cały czas przekazują napięcie a dopiero po podaniu napięcia rozłączają układ?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Oczywiście. Każdy przekaźnik ze stykami NO i NC. Wtedy zależy jak sobie życzysz podłączyć. Po wpisaniu do wyszukiwarki "przekaźnik samochodowy" i wybraniu grafiki, bez problemu znajdziesz to, co Ciebie interesuje.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    DJ ANNUS
    Level 31  
    prosbot wrote:
    Ciśnienie oleju musisz zacząć mierzyć dopiero po uruchomieniu silnika, wtedy kiedy ono się pojawi


    Tak najlepiej zaprogramować mega 8 ukłąd banalny . I masz co chcesz zatrzaski kontrolki opóźnienie blokady gaszenia na rozruchu, czujniki temperatury itp.
  • #7
    marcisarza
    Level 11  
    Myślałem aby zapalać maszynę na przycisku który dodatkowo by podawał napięcie na cewkę pompy paliwowej,a po zapaleniu gdy ciśnienie już jest puszczać ten przycisk,jeśli chodzi o informacje który czujnik rozłączył maszynę to mogę zawsze miernikiem sprawdzić który czujnik temperatury jest zwarty, a poza tym nie spodziewam się żeby silnik był przez taki układ zbyt często gaszony,a może jest ktoś chętny taki układ zaprogramować oczywiście odpłatnie. Pozdrawiam
  • #8
    DJ ANNUS
    Level 31  
    Jak byś napisał skąd jesteś to było by łatwiej.
  • #9
    marcisarza
    Level 11  
    Zachodniopomorskie Drawsko Pomorskie Jeśli byśmy się dogadali to przecież jeszcze jest poczta:)
  • #10
    kkknc
    Level 43  
    Weż fabryczny schemat i przerób go na swoje potrzeby. Poszukać moich postów, zrobiłem już taki schemat na forum dla kolegi chy jak dobrze pamiętam.
  • #11
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Zastosuj najtanszy, najprostrzy PLC z Telmatika, bo tani, z wyjściami przekaźnikowymi na 12/24VDC. Czy ja, czy ktoś z Kolegów napisze Ci programik, podłączysz i będzie jak oryginał :D ( kilkanaście agregatów prądotwórczych tak uratowałem )