Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ gaszący silnik pod wpływem braku ciśnienia oleju lub przegrzania silnika

marcisarza 13 Lut 2016 21:15 1191 11
  • #1 13 Lut 2016 21:15
    marcisarza
    Poziom 10  

    Witam, zwracam się z prośba do bardziej doświadczonych kolegów gdyż kupiłem właśnie kompresor śrubowy z silnikiem spalinowym 3 cylindrowym,ale do rzeczy, kompresor miał sterownik który zabezpieczał przed skutkami przegrzania silnika,przegrzania kompresora oraz braku ciśnienia smarowania silnika,niestety sterownik się posypał i ktoś zrobił obejście na zasadzie po przekręceniu stacyjki podawane jest napięcie 12 v na pompę paliwowa i puszczony dodatkowy przewód spod stacyjki w celu podania napięcia na rozrusznik,w takiej konfiguracji zapłon nie zostanie odcięty w przypadku przegrzania lub braku ciśnienia smarowania kompresora,w jaki sposób dorobić układ który by był odpowiedzialny za rozłączanie przekaźnika podającego napięcie na pompę paliwa i w rezultacie zgaszenie silnika,do podłączenia pod ten układ bym musiał podłączyć 2 czujniki temperatury oraz czujnik ciśnienia oleju,wszystkie czujniki sa zwarte w razie przekroczenia temperatury bądź braku ciśnienia oleju, czy najprościej będzie te wszystkie czujniki połączyć szeregowo pod przekaźnik czy co innego proponujecie? Z góry dzięki i pozdrawiam:)

    0 11
  • #2 13 Lut 2016 21:20
    Foxtrott
    Poziom 34  

    Wujek google oferuje wiele rozwiązań ,dziwię się że pytasz o coś tak oczywistego mając mnóstwo rozwiązań w wyszukiwarce.Prześledź chociaż rozwiązanie agregatów Hondy lub Hatz`a .

    0
  • #3 13 Lut 2016 21:22
    marcisarza
    Poziom 10  

    Jeszcze jedno, czy są przekaźniki które cały czas przekazują napięcie a dopiero po podaniu napięcia rozłączają układ?

    0
  • #4 13 Lut 2016 21:39
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Oczywiście. Każdy przekaźnik ze stykami NO i NC. Wtedy zależy jak sobie życzysz podłączyć. Po wpisaniu do wyszukiwarki "przekaźnik samochodowy" i wybraniu grafiki, bez problemu znajdziesz to, co Ciebie interesuje.

    0
  • #5 14 Lut 2016 11:17
    2711318
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 14 Lut 2016 12:00
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    prosbot napisał:
    Ciśnienie oleju musisz zacząć mierzyć dopiero po uruchomieniu silnika, wtedy kiedy ono się pojawi


    Tak najlepiej zaprogramować mega 8 ukłąd banalny . I masz co chcesz zatrzaski kontrolki opóźnienie blokady gaszenia na rozruchu, czujniki temperatury itp.

    0
  • #7 14 Lut 2016 12:20
    marcisarza
    Poziom 10  

    Myślałem aby zapalać maszynę na przycisku który dodatkowo by podawał napięcie na cewkę pompy paliwowej,a po zapaleniu gdy ciśnienie już jest puszczać ten przycisk,jeśli chodzi o informacje który czujnik rozłączył maszynę to mogę zawsze miernikiem sprawdzić który czujnik temperatury jest zwarty, a poza tym nie spodziewam się żeby silnik był przez taki układ zbyt często gaszony,a może jest ktoś chętny taki układ zaprogramować oczywiście odpłatnie. Pozdrawiam

    0
  • #8 14 Lut 2016 12:34
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Jak byś napisał skąd jesteś to było by łatwiej.

    0
  • #9 14 Lut 2016 12:40
    marcisarza
    Poziom 10  

    Zachodniopomorskie Drawsko Pomorskie Jeśli byśmy się dogadali to przecież jeszcze jest poczta:)

    0
  • #10 16 Lut 2016 00:07
    kkknc
    Poziom 42  

    Weż fabryczny schemat i przerób go na swoje potrzeby. Poszukać moich postów, zrobiłem już taki schemat na forum dla kolegi chy jak dobrze pamiętam.

    0
  • #11 16 Lut 2016 01:57
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Zastosuj najtanszy, najprostrzy PLC z Telmatika, bo tani, z wyjściami przekaźnikowymi na 12/24VDC. Czy ja, czy ktoś z Kolegów napisze Ci programik, podłączysz i będzie jak oryginał :D ( kilkanaście agregatów prądotwórczych tak uratowałem )

    0