Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Żarówka 5w do podświetlania zegarów? skuter 4t china

KAPI35 13 Feb 2016 21:23 2337 23
  • #1
    KAPI35
    Level 11  
    Witam, mam takie krótkie pytanie, w moim skucie(zwykła china typu keeway ry8, romet 747 4t) spaliła mi się żarówka podświetlania zegarów, miała 3 waty, tata kupił mi 5 wat, nie powinno się tam nic przypiec czy coś? w sumie to 2 waty różnicy, co myślicie?
  • #2
    rafik54321
    Level 28  
    Heh... Pytanie tak dziwne że aż głupie XD, ale odpowiedzmy merytorycznie, każdy się kiedyś uczył :)

    Efekt będzie taki, że albo żarówka będzie przygasać (bo będzie za niski prąd), albo świecić znacznie mocniej niż poprzednia, ale zwiększy się pobór prądu (jeśli ów żarówka jest zasilana z akumulatora). Jednak te 2 W różnicy nie będą odczuwalne :)
  • #3
    KAPI35
    Level 11  
    Chodziło mi tylko o to, czy nie będzie na tyle za mocna, żeby coś tam nie stopić w tych zegarach, to pytanie może było trochę głupie, ale wolałem się upewnić, ok włożę i ciul co będzie to się zobaczy xd :)
  • #4
    rafik54321
    Level 28  
    Myślę że się nic nie stopi... Ja miałem wstawioną w YBR 125 zamiast normalnej żarówki halogenową i było cacy :)
  • #5
    KAPI35
    Level 11  
    Ok, w takim razie zamontuję bez kombinowania i zastanawiania się, zapytałem, bo kupiłem lampę do skuta z przypalonym/nadtopionym odbłyśnikiem(czy jak to się nazywa) Postojówka chyba była za mocna :)
  • #6
    rafik54321
    Level 28  
    2W różnicy to wiesz - tyle co nic... Ale jak ktoś zamiast np 5W (tyle ma postojowa) dał przykładowo 20W to się nie dziwię XD
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Akurat do zegarów bezkarnie możesz wstawić LEDowy zamiennik, to jedno z nielicznych zastosowań do jakich się nadają, a w tych sprzętach każdy wat się liczy ;) W moim chinolu poprzedni właściciel założył postojówkę 5W zamiast 3W i obsadka się wytopiła...
  • #8
    KAPI35
    Level 11  
    To u mnie też musiała być mocniejsza
  • #9
    PREDAT
    Level 23  
    Z doświadczenia wiem że zakladanie 5W żarówek do podświetlenia wykańcza zegary.
    Tak od razu nic nie zauważysz , plastik topi się bądź kruszy bardzo powoli, a zegary
    świecą jak na zlość coraz gożej. Zwiększony pobór prądu z tytulu o 2W mocniejszej żarówki
    jest tutaj zupelnie nie istotny.
    Żarówki W3W to nie zloty gral :-)
  • #10
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Żarówka mocniejsza o 2 waty stopi plastikową obudowę licznika.
    Żarówki do liczników są niestety dość trudno dostępne.
    Ledowe zamienników nie można zastosować w instalacji zasilanej prądem przemiennym - a często podświetlenie licznika w skuterach jest zasilane z alternatora.
  • #11
    rafik54321
    Level 28  
    Może w tych chińskich podróbkach faktycznie wszystko siada, ja miałem Yamahę to bez problemu takie żarówki wchodziło :)
  • #12
    KAPI35
    Level 11  
    Ach ta chińska technologia...

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    Będę zamawiał uszczelkę pokrywy zaworów, to przy okazji za dodatkowe pare zł od tego samego sprzedawcy dokupię też żarówkę w3w, bo takie posiada ten Pan, żeby nie ryzykować :)
  • #13
    tzok
    Moderator of Cars
    PREDAT wrote:
    Zwiększony pobór prądu z tytulu o 2W mocniejszej żarówki
    jest tutaj zupelnie nie istotny.
    Jednej nie ale jeśli jest to podświetlanie zegarów x2, kontrolka świateł, światło postojowe, kontrolka luzu to już robi się z tego 8-10W i nagle może się okazać, że na wolnych obrotach przygasają światła. W "Chińczykach" światło mijania ma często 20 lub 35W.
  • #14
    PREDAT
    Level 23  
    Jednak myślę, że zgodzi się Pan ze mną, że pierwszorzędne znaczenie mają tutaj
    nieodwracalne szkody powstale na skutek wydzielania zbyt dużej mocy w żarówce.
    Zbędnego obciążenia zawsze się można pozbyć bez konsekwencji dla stanu elektryki.
    Jedno jest pewne, jeśli wlaściciel chce uniknąć niepotrzebnych klopotów w przyszlości
    to tylko W3W jak producent przewidzial .
  • #15
    KAPI35
    Level 11  
    Predat, tak, kupuję w3w, żeby potem nie mieć niespodzianek :)
  • #16
    KAPI35
    Level 11  
    Zamówiłem sobie tą żarówkę i uszczelkę, żarówka przyszła potluczona..
  • #18
    KAPI35
    Level 11  
    Chciałbym sobie podświetlić zegary na niebiesko paskami led, dookoła licznika(mam dwa liczniki okrągłe takie, jak w keewayu ry8 na przykład, chcę tak paskami led oblecieć dookoła) ile by to zeżarło prądu? więcej niż 3 waty? i czy mogę to podłączyć w miejsce, gdzie się wsuwało żarówkę? Bo ta żarówka jest chyba zasilana z silnika, nie z aku prawda? A słyszałem, że jak się podłączy ledy do instalacji, nie do aku to mogą się spalić, czy coś, co o tym myślicie, będzie to działało? Pozdrawiam :)
  • #19
    PREDAT
    Level 23  
    Zaczynając, czytać twój post pomyślalem sobie "Boże tylko nie na niebiesko", a tu
    KAPI35 wrote:
    zegary na niebiesko paskami led
    Zastanawia mnie ten fenomen :-)
    Teraz do rzeczy. Najprawdopodobniej podświetlanie zegarów będzie zasilane bezpośrednio
    z magneta czyli prądem przemiennym, to jedno.
    Będziesz potrzebowal mostka prostowniczego, ale i to nie jest wszystko.
    Zmiana obciążenia wplynie na napięcie z magneta, czyli przydalo by się też jakoś ,to
    wystabilizować. Nie lepiej pomalować żarówe na niebiesko ?
    Może i nawet już są takie specjalnie dla tunerów :-)
  • #20
    KAPI35
    Level 11  
    Nie no, co wy wszyscy macie z tym ''wiejskim tuningiem''? Podoba mi się niebieskie podświetlenie, i takie chcę zrobić,(mam w licznikach zegarek podświetlany na niebiesko, będzie pasowało :) ) a chcę ledy, bo chcę mieć równo światło na całej powierzchni zegara, a nie na części, jak to mam w drugim skuterze :) Dużo większe będzie obciążenie? Myślę, że użyłbym tam z 30 cm paska ledów. Albo mógłbym po prostu podłączyć do aku, nie ma problemu, tylko podłączyć to tak, żeby włączało się to po włączeniu świateł, chyba, że taki mostek nie jest specjalnie drogi, ale chyba się mylę :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy chodzi o taki mostek, który na allegro kosztuje 1 zł? :)
  • #21
    PREDAT
    Level 23  
    Rozumiem, że Ci się podoba, ba nawet wiem, że nie mam prawa Cię krytkować, to
    w końcu twój motocykl. Żeby bylo ciekawiej, to dzisiaj kumpel uderza do mnie z tematem
    niebieskiego podświetlania przestrzeni pod nogami, malo tego !
    Pyta się czy niebieskie żarówki do oświetlenia wnętrza też kupi.
    Mi podoba się czerwony, ale jakoś nie pcham czerwonych postojówek do auta, że już
    o podświetlaniu rejestracji nie wspomne. A "Niebiescy" kladą, a jak !
    Co do Twojego problemu, to w ciemno strzelam ,że mostek za 1PLN wystarczy.
    Ledy będą mniej prądożerne niż żarówki. Warto by bylo po mostku dać kondensator i zmierzyć napięcie jakie będzie na nim. Będzie wiadomo co i jak robić dalej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zasilanie z akumulatora ma swój plus, ale musialbyś wlączać osobno.
  • #22
    tzok
    Moderator of Cars
    Możesz włączyć światła przy wyłączonym silniku? Świeci się wtedy podświetlanie zegarów?
  • #23
    KAPI35
    Level 11  
    Świateł raczej nie da się włączyć przy wyłączonym silniku, choć mam aku do niczego, to w drugim Moto mam dobry aku i raczej się nie da,a co do tego mostka, jaki on może mieć kształt? Bo są różne, okrągłe, podłużne, mają 2,3 lub4 nogi, i piszę na aukcji coś np 800v, to co to znaczy?
  • #24
    morling1
    Level 12  
    Pytanie odnośnie włączenia świateł przy wyłączonym silniku przy przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję jest o tyle zasadne że skoro przy wyłączonym silniku a uaktywnieniu stacyjki kluczykiem w pierwszą pozycję światła się zaświecą to będzie oznaczało że jest prąd stały prosto z akumulatora i całe te mostki prostownicze i inne duperele komplikujące temat można pominąć i od razu zastosować podświetlenie led.