Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.9 TDI - Spadek doładowanie przy 3tyś RPM

14 Lut 2016 15:22 2079 4
  • Poziom 11  
    Witam, od 3 miesięcy jestem posiadaczem Seat Leon 1.9 TDI 110km - pierwszego diesela, w związku z tym nie jestem pewny czy zachowanie mojego silnika jest prawidłowe. Jeżdżę sporo bo 3tyś km miesięcznie. Ostatnio miałem sytuację że nagle znikneło mi turbo. Po poszukiwaniach okazało się że jeden przewód podciśnieniowy był pękniety. Usterkę naprawiłem i wszystko wróciło do normy lecz zastanawia mnie jedna rzecz. Przed naprawą przewodu jak i po silnik ma takie zachowanie że w okolicach 3tyś RPM nagle zaczyna mu brakować mocy. Jest to powtarzalne zachowanie a z logów wynika że na chwile spada doładowanie ale na tym kończ y się moja wiedza na temat analizy, dlatego proszę o pomoc.

    Dane z TDI Timing(wykonane po testach dynamicznych): https://www.dropbox.com/s/dpwm1ceqff...Graph.png?dl=0

    DYNAMICZNE:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_250193.html
    Grupa 010: http://vaglog.pl/log_250195.html
    Grupa 008: http://vaglog.pl/log_250194.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_250192.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_250191.html
    Grupa 001: http://vaglog.pl/log_250190.html

    STATYCZNE:
    Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_250200.html
    Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_250201.html
    Grupa 010, 018, 023: http://vaglog.pl/log_250202.html

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_250199.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_250198.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_250197.html
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log_250196.html

    Pozdrawiam.
  • Computer Controls
  • Poziom 10  
    Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną .W moim przypadku wystarczyło czyszczenie turbiny i wszystko wróciło do normy (miałem zapieczone łopatki).Czasami pomaga ostra jazda (oczywiście na rozgrzanym silniku), czyszczenie turbiny,wymiana zaworu N75,bądź regeneracja turbiny.Jak poszukasz w necie na temat przeładowania turbiny ,to na pewno dużo się dowiesz .
  • Computer Controls
  • Poziom 16  
    Zdecydowanie wyczyścić kierownice turbiny .
    sprawdzić tzw. gruszkę.
    Jak to zrobić zamieszczam poniżej.

    https://www.youtube.com/watch?v=l-FewFqrIqw

    Dodano po 3 [minuty]:

    Należy pamiętać iż turbodiesel nielubi aktorskich tras . Każdy silnik Powinien popracowac zresztą co najmniej godzinę na porzadnych obrotach ponieważ nastepuje samoczyśzcznie z nalotów i w kanałach spalinowych i paliwowych. :)
  • Poziom 11  
    Mam 70km w jedną stronę do pracy na trasie, więc wnętrzności TDI dość dokładnie są przewiane ;) Kierownice turbiny pracuję w pełnym zakresie przynajmniej po testach BasicSettings 011 tak by wynikało ponieważ patrzyłem jak pracuje w silniku. Z logów wynika że padł przepływonierz(zaniża wyniki) ponieważ zrobiłem testy na diodzie i grupa 008 pokazuje dobre wyniki dawkowania. Zastanawia mnie jednak lekkie nie doładowanie od 2700 czy to normalne? W każdym razie zaniku mocy już nie odczułem.

    Link do raportu z logów: https://www.dropbox.com/s/rjq7y8xdrslzc1r/Sea...0-%20emulacja%20przep%C5%82ywomierza.png?dl=0
  • Poziom 14  
    Witam
    Walczę z można powiedzieć identycznym problemem nawet ubytek doładowanie jest w porównywalnych obrotach. Podziel się swoimi dokonaniami czy dalej masz obniżenie doładowania? Bo u mnie jazda z diodą niewiele zmienia Idzie niby lepiej ale obcięcie doładowania występuje dalej