Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 2ph1 - ESP fault po wymianie ECU

biuro74 14 Feb 2016 17:42 2709 4
Texa Poland
  • #1
    biuro74
    Level 7  
    Witam,

    Wczoraj przelozylem komplet ECU/UCH/blokada kierownicy do swojej Lali i po zlozeniu wszystkiego do kupy (rozkrecalem tez tapicerke, zdejmowalem kierownice itp) pokazuje sie SERVICE: ESP fault.

    Macie pojecie, co to moze byc ?
    Sprawdzalem swoimi smiesznymi programikami na kablach ELM i VAG KKL, ale tym raczej nic nie zrobie, tu trzeba CLIPa albo podobnego specjalistycznego do Renault. DDT2000Light pokazal za to w dziale UCH duzo bledow, jak poduszka i inne. Rozumiem, ze UCH trzeba teraz przeprogramowac pod katem mojego wyposazenia, bo ma dane z innego auta i stad bledy ? Myslicie, ze CLIP pomoze w takim przypadku (i jesli dobrze mysle, nie wystarczy pokasowac bledy, tylko trzeba tropszke posiedziec i poklikac na odpowiednie przypisania - jak owej poduszki do UCH) ?
    Czytam tez, ze krzywo ustawiona kierownica tez generuje ESP fault, a ja ja z powrotem zakladalem "na oko". Jak sie zaklada poprawnie kierownice ? ZTCP to po odkreceniu kierownicy czujnik skretu (taki czarny plastik) mi spadl przy probie zdjecia z klipow, mozliwe ze sie on uszkodzi ? Upadl na dywanik. Na razie wymieniam wszystko, co mi w pamieci siedzi... moglbym jeszcze dorzucic, ze prawy kabelek w poduszce powietrznej jakis luzny byl i mi dwa razy wypadl po zamocowaniu (?), kiedy wydawalo sie, ze siedzi mocno - zmieniam kat trzymania poduszki i klik.. kabelek wypadl = w koncu jakos delikatnie wszystko zalatwilem tak, zeby zalozyc poduszke z powrotem z obydwoma kabelkami na miejscu, ale w trakcie zsuwania na dol mogl sie moze znowu obluzowac ?

    Dzieki za podpowiedzi.
  • Texa Poland
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Na kolumnie i kierownicy powinien być znak. Źle założona kierownica to przestawiony kąt skrętu, no chyba ze uszkodziles czujnik. Do diagnozy i kalibracji wystarczy np delphi ds150, w renault radzi sobie nawet dobrze. Kąt skrętu programuje się dosyć łatwo. Jak jest przestawiony to napewno będzie błąd ESP, bo jest jeszcze czujnik przyspieszenia wdluznego i poprzecznego które porównują poruszanie się pojazdu w tych dwóch płaszczyznach względem kąta skrętu i zapewne nie pasuje im ze auto porusza się prosto a kierownica jest skrecona
  • Texa Poland
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    To przejdź się, bo może nie będziesz musiał ustawiać. Meganka ma EPS a ty masz wspomaganie na pompie. Przy ustawianiu kąta skrętu to zupełnie dwa różne tematy. Juz ci napisałem, że clip jak najbardziej ale wystarczy ds150, a to ma chyba każdy mechanik.
  • #5
    biuro74
    Level 7  
    Przejechalem sie chyba ze 30 mil i nic sie nie zmienilo. Zauwazylem, ze kierownice mam teraz jakby o 1 (chyba) zabek skrecona mocniej w prawo - kiedys na prostej drodze mialem ja minimalnie obrocona w lewo, a teraz mam minimalnie w prawo. Jak zorganizuje klucz, to zmienie ustawienie - moze akurat cos pomoze.
    Problem poduszki kierowcy i jedengo bolca rozwiazany - musialem mocniej wcisnac, niemal :na chama: i wreszcie wtyczka siedzi pewnie i nie wyskakuje, wiec to nie to.
    Zauwazylem tez trzeszczenie - jakby cos ocieralo o skore (taka z sofy na przyklad0 prtzy kreceniu kierownica - kiedys to wystepowalo sporadycznie przy mrozach, a teraz mam juz non stop.. ktos zasugerowal, ze to moze byc przy wchodzeniu kolumny kierowniczej w keroserie - tam gdzie jest jakby guma, czy cos - i ze wystarczy dac tam troche smaru. Sprawdze, czy to u mnie wystepuje i czy smar pomaga... ale to chyba nie jest zadnym objawem zle dzialajacego ESP ?