Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 - Automat - brak N komunikat skrzynia bieg ostrzeżenie

decard86 14 Lut 2016 20:28 6321 3
  • #1 14 Lut 2016 20:28
    decard86
    Poziom 10  

    Witam wszystkich zainteresowanych !

    Po perypetiach jakie przeżyłem z moją 95-tką w automacie myślałem, że wiem już wszystko lecz wczoraj zastrajkowała moja 105-tka i jestem w "czarnej dziurze"

    Auto trafiło na warsztat na obsługę olejową filtry i ogólny przegląd.

    Znaleziona została nieszczelność na trójniku powietrza, który wchodzi do płyty AS-Tronica i jest podłanczany do zaworka redukcyjnego.

    Po jej usunięci i odpaleniu auta zaczęły pojawiać się dziwne objawy, odrazu wywalił na desce komunikat skrzynia biegów ostrzeżenie i nie pojawiła się "N' tylko kreseczka.

    Auto biło powietrze do 7 atmosfer i zrzucało do 5 po czym znów biło do 7 i koniec. Po którymś odpaleniu dobiło powietrze do maxa osuszacz zrzucił nadmiar ale ze skrzynią probllem pozostał.

    DELPHI Truck informuje o:
    3129 - BRAK Informacji o DM1 z jednostki sterującej 163
    - Obwód przerwany
    - Stały

    Pomyślałem że to pewnie zbieg okoliczności i gdzieś jest uwalony przewód - niestety wsio prześwietlone i przewody ok... jedynie czego nie znalazłem pod maską to jednej z dwóch czerwono-żółtych splotek (przewód 3780D oraz 3781D) ale po nacięciu wiązki okazało się, że wędruje ona gdzieś do modułu AD-Blue

    Kolejny podejrzany wysprzęglik - jakoś dziwnie warczy po przekręceniu zapłonu. Podmieniłem i znów to samo...

    Sprawdziłem zaworek redukcyjny jego ciśnienie to 7,20 Bar ręce opadły cała sobota i niedziela w du*ę a auto jak stało tak stoi dalej....

    Jeśli nie pomożecie to chyba serwis będę wzywał bo już nie wiem na co stawiać...

    0 3
  • #2 15 Lut 2016 22:27
    marpog
    Poziom 13  

    Witam,

    Auto biło powietrze do 7 atmosfer i zrzucało do 5 po czym znów biło do 7 i koniec. Po którymś odpaleniu dobiło powietrze do maxa osuszacz zrzucił nadmiar ale ze skrzynią probllem pozostał.

    po pierwsze zrobiłbym reset licznika powietrza, bo chyba w Dafie takowy jest,

    po drugie błąd z naszego ulubionego i niestety marnego del(phi!) truck wskazuje na brak potwierdzenia włączonego biegu neutralnego, więc albo go nie ma (nie jest włączony mechanicznie) albo czujnik tego faktu nie potwierdził,

    po trzecie : sprawdzone niedzielna praca w gó*no się obraca - bez urazy ale często się potwierdza,

    ja bym zdjął płytę, ustawił wybierak w pozycji neutralnej i sprawdził wskazanie na komputerze - zegarach, jest N - wybierak spier . . ., nie ma N potwierdzenie do sprawdzenia,

    pozdrawiam i miłego

    Dodano po 11 [minuty]:

    OK, druga część, bo ja często na raty piszę,

    był ubytek powietrza, został naprawiony, powietrze zeszło, dokonano naprawy i powietrze znów wróciło, czy aby ciśnienie, o którym piszesz 7,2bara nie jest za niskie?
    Zawór ograniczający na skrzynie z tego co pamiętam jest ustawiony na 8,4 lub 8,9 bara,
    może tu jest problem,
    może z racji przebiegu i stanu wybieraka skrzyni i płyty to ciśnienie nie jest w stanie przepchnąć wybieraka w żądaną pozycję, zanieczyszczenie, zużycie,
    rozumiem, że żadnego biegu do jazdy nie można włączyć?

    Marcin

    0
  • #3 16 Lut 2016 20:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    po co sprawdzać położenie wybieraka, skoro nie była ściągana pokrywa skrzyni a sam wybierak nie wyskoczy?
    Podłącz zewnętrzne źródło sprężonego powietrza ( do złącza po lewej stronie za kabiną) tak, aby na obydwu zegarach ciśnienie było 10 bar.
    Odłącz akumulator na 10 minut.
    Po podłączeniu akumulatora,
    Odkręć dekielek pod siłownikiem sprzęgła ,
    Potrzebujesz drugiej osoby która włączy zapłon.
    po włączeniu zapłonu system powinien wyłączyć sprzęgło.
    jeżeli ostatnia pozycja wybieraków w skrzyni nie była w N, to w tym momencie system będzie chciał wrzucić sam na luz, stąd czasami słychać trzask ze skrzyni.
    Po zapaleniu silnika system powoli zamknie sprzęgło o ile miał potwierdzenie, ze wybierak jest w pozycji na luzie.
    Cały czas trzymaj podłaczone zasilanie sprężonym powietrzem bo system będzie potrzebować dużych ilości powietrza.
    Po zapaleniu silnika sprawdż czy dale się świeci na desce.Jeżeli tak, to znaczy, że coś przez przypadek rozłączyłeś i zapomniałeś i wówczas trzeba prawdopodobnie wezwać servis.

    1
  • #4 03 Sie 2018 08:01
    Damdaf
    Poziom 1  

    Witam. U mnie jest podobnie z ta rożnicą, że jeszcze nie raz wrzuci bieg i od razu wyrzuca go na luz, a jak zostawi go na biegu to albo ma tylko 600obrotow/minute lub szarpnie autem na biegu i wyrzuca na luz.

    0