Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1,8T 99r. - Czy to przegub wewnętrzny, czy sprzęgło?

15 Lut 2016 02:32 2286 12
  • Poziom 2  
    Witam,
    od około 1,5 roku użytkuję audi a3 1,8T, niestety mimo że od dawna to odczuwam to coraz bardziej mi to przeszkadza...mianowicie auto jest niekomfortowe w prowadzeniu - czuć mocno wibracje/drgania na kole kierownicy, pedale przyspieszenia i lewarku zmiany biegów.
    Od razu zaznaczę że wymieniłem poduszkę skrzyni i silnika, bo były średnie ale to nie pomogło.

    Autem się jeździ mało przyjemnie, np. jadąc ekspresówką 140 km/h ok 3 tys obrotów - V bieg i czuć drgania na kierownicy i na pedale gazu, to samo przy mniejszych prędkościach ale wyższych obrotach..
    Po prostu od 2 tys obrotów w górę i ma się wrażenie jakby ktoś młot pneumatyczny uruchomił, tzn dźwięk nie :D ale wibracje jak najbardziej.
    Nie jest to takie samo jak przy krzywych tarczach albo niewyważonych oponach, tylko raczej coś podobnego jak postawiona na stole maszynka do mięsa i ktoś się opiera o stół...

    Dodatkowo jadąc np 40 km/h- II bieg jak odpuszczamy gaz, czuć szarpnięcie..czyli ogólnie jakiś luz układu napędowego.
    Ale teraz nie wiem czy to może być przegub wewnętrzny - półoś itp? Czy raczej koło dwumasowe/sprzęgło?

    Jak to zweryfikować?
    Sprzęgło nie ślizga, nie trzeszczy koło dwumasowe po uruchomieniu auta..

    Natomiast jechałem kolegi E36 320i 98 rok.. to jest bez porównania, bajka!
    Stąd myślę że to nie jest tak ze w każdym dynamicznym aucie, które swoje przeszło takie coś ma miejsce(?)
    Spotkał się ktoś z takim problemem? Jakiś luz układu napędowego + drgania z nim związane - koło kierownicy, pedały, szczególnie przyspieszenia, lewarek biegów itd..czyli typowy objaw padniętych poduszek ale te są sprawne, wymienione. Nie jest to wszystko tak wyizolowane tylko czuć mocno pracę całego układu napędowego..


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    U kolegi w leonie powodem podobnych wibracji była prawa półoś, ale u niego dodatkowo przegób sam się odkręcał. Na czójniku odchylenie ok 4 mm.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Półoś wyszła dopiero po zdjęciu jej z auta i wrzucenie na podpory. Na stacji do koledze wciskali że sprzęgło się kończy.
  • Poziom 2  
    Odnośnie zawieszenia to osobiście wątpię.. pod koniec zeszłego roku auto miało robiony przegląd techniczny i jedynie amortyzatory tylne powoli do wymiany, mało tego sporo rzeczy było wymienianych przeze mnie jak i poprzedniego właściciela m.in tuleje, sworznie, tuleje z tyłu, końcówki drążków..
    Natomiast dziś zauważyłem że jak są wysokie obroty i wcisnę sprzęgło czyli rozłącza się napęd, te naprężenia, drgania ustają. za chwilę wkładam bieg i znowu puszczam sprzęgło i znowu to jest wyczuwalne jak się napęd załącza.

    A problemy z półosią gdzie można zweryfikować, na stacji też czy mechanik jakiś?
    Wg mnie lepsza była by hamownia :D
    Tylko nie wiem jak to przedstawić żeby ocenić, bo wtedy można rozbujać auto do wyższych prędkości.

    No i cały czas męczy mnie to sprzęgło, bo nie wiem skąd te luzy..przy odejmowaniu lub dodawanu gazu?
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Podczas przyśpieszania szarpie, a podczas toczenia jest ok? Sprawdz te przeguby.
  • Poziom 2  
    Tak, podczas przyspieszania lub zwalniania (hamowanie silnikiem) to szarpie, a jak jedzie na biegu jałowym to jest ok.
    Czyli tylko w momencie załączenia napędu + te drgania wyczuwalne na kole kierownicy i np. pedale przyspieszenia.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    No to najprawdopodobniej któryś przegub. Złap za półoś i poszarp. Ale nie w poziomie tylko w pionie. No i tu problem bo lekki luz ma być ale większy oznacza usterkę przegubu. Ale jak nie masz doświadczenia jaki luz jest prawidłowy to możesz mieć problem ze zdiagnozowanie. Drugi sposób to rozebranie przegubu i obejrzenie czy jest mocno wytarty, czy smar nie dostał wody i przez to stracił swoje właściwości i uszkodził się przegub. VAG lubi również nitować kosze w skrzyni które się scinają :/
  • Poziom 2  
    Ok, ale rozumiem że mówimy cały czas o przegubach wewnętrznych od strony skrzyni?
    Bo zewnętrzne to raczej inne objawy.

    A czy samo sprzęgło czy też dwumasa może takie cyrki powodować?

    Gdyby się okazało że przegub padnięty, to jakie ewentualnie firmy wchodzą w gre? SKF? coś jeszcze? Bo tych tańśzych chyba nie ma sensu kupować?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Laszlok19 napisał:
    drgania byly by wyczuwalne bez znaczenia czy przyspieszasz zwalniasz czy cos, waliloby bez przerwy.


    Mylisz się. Pod obciążeniem były by wyczuwalne - podczas przyśpieszania. Podczas toczenie już mogą być niewyczuwalne. A taki przegub potrafi ładnie telepać samochodem.
  • Poziom 24  
    marek1977 napisał:
    Laszlok19 napisał:
    drgania byly by wyczuwalne bez znaczenia czy przyspieszasz zwalniasz czy cos, waliloby bez przerwy.


    Mylisz się. Pod obciążeniem były by wyczuwalne - podczas przyśpieszania. Podczas toczenie już mogą być niewyczuwalne. A taki przegub potrafi ładnie telepać samochodem.


    Dokładnie, u kolegi w leonie ta półoś telepała autem tylko obciążona, na luzie praktycznie nie wyczuwalne drgania, ale powyżej chyba 140 to już bez różnicy.