Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

Altmer 28 Lut 2016 11:24 11742 58
  • #31 28 Lut 2016 11:24
    szymon198312
    Poziom 30  

    To jest zawór wodny z dodatkową pompa wody. Nie wiem co ma na celu to ze jest dołączony. Wiązka wygląda dosyć normalnie, bynajmniej na zdjęciach nie widzę jakiegoś amatorskiego lepienia. Nie ma się tam czego bać. Odepnij kostki i sterownik do góry. Masz obok szczelinę, wkładasz tam rękę i pchasz od dołu w gorea druga ręką podwazasz zapinki

  • Sklep HeluKabel
  • #32 28 Lut 2016 11:26
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Altmer napisał:
    Nie odstawię do dobrego elektryka, bo takiego nie znam

    Kolego nie rób sobie jaj. OK. Może najwyższy czas poznać takiego.

  • #33 28 Lut 2016 11:30
    szymon198312
    Poziom 30  

    Jak wygląda przód twojego auta? Masz tu zdjęcia przed i po lifcie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

  • #34 28 Lut 2016 15:03
    Altmer
    Poziom 10  

    Czy nie było grzebane to nie wiem, zaznaczyłem na zdjęciach podejrzane elementy.
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

    Przód mojego auta wygląda dokładnie tak:
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

  • #35 28 Lut 2016 15:48
    szymon198312
    Poziom 30  

    No to już co nieco wiemy. Auto przed liftem, czyli raczej był swap silnika niż przeszczep numerów. Te problemy, które Cię nękają mogą być związane ze swapem który ktoś zrobił. Nie wiadomo czy dobrze zostały podłączone wszystkie wiązki, czy sondy odpowiednio współpracują z ecu. Ostatnia wiązka co idzie do tej puszki, ta przy ścianie grodziowej jest między innymi od sondy. przejrzyj to i zobacz, czy nie ma tam zadnych ciętych przewodów. Jeśli był m43 a jest n42 to musiały być przewody przerabiane. Co do oleju to napewno kapie z pod pokrywy zaworów bo tam nie ma innej opcji.

  • Sklep HeluKabel
  • #36 28 Lut 2016 20:10
    Altmer
    Poziom 10  

    W sensie która wiązka idzie do sondy?

    szymon198312 napisał:
    Ostatnia wiązka co idzie do tej puszki, ta przy ścianie grodziowej
    a dokładniej? bo trochę nie ogarniam która, dzięki za sugestię

  • #37 28 Lut 2016 20:18
    szymon198312
    Poziom 30  

    Przy ścianie grodziowej, obok otworu na śrubę do przykrecenia pokrywy

  • #38 03 Mar 2016 15:35
    Altmer
    Poziom 10  

    Witam ponownie, silnik przerywa na niskich obrotach i mruga check, pojawiło się coś nowego. Mianowicie, po krótkim odcinku bardziej dynamicznej jazdy pojawia się głośne buczenie, jakby zapowietrzone rury czy coś takiego... drgania z częstotliwością dźwięku przenoszone są na kierownicę i całe auto, przy kręceniu kierownicą wyraźnie się wzmagają. Najbardziej uciążliwe na postoju, nie dzieje się tak bez przerwy, po prostu czasami. Byłem na analizie spalin, wszystko w normie poza λ. Wartość λ na wolnych obrotach jest przekroczona 3 razy.
    Na dniach podmienię sondę, wymienię świece i spróbuję pożyczyć od kogoś sprawny przepływomierz. Skąd może brać się to buczenie? Pozdrawiam.

    PS: Słyszałem, że zamiast 4 elektrodowych świec wstawić można jedno elektrodowe, żeby cewki miały lżej. Ile w tym prawdy?

  • #39 03 Mar 2016 19:47
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    mozliwe ze masz lewe powietrze, co z odma, co z separatorem oleju?

  • #40 03 Mar 2016 19:53
    Altmer
    Poziom 10  

    Lewe powietrze pododowałoby takie buczenie? Jeśli tak to w którym miejscu, gdzie może to aż tak rezonować i dlaczego tylko czasami? Co z odmą i separatorem oleju nie wiem, będzie trzeba sprawdzić na dniach. Dzięki za sugestię

  • #41 03 Mar 2016 20:04
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    w srodku slimaka kolektora ssacego.

  • #42 26 Mar 2016 21:03
    Altmer
    Poziom 10  

    Kolego a możesz rozwinąć trochę ten ślimak kolektora ssącego? Gdzie jest tam ślimak? Odma i separator oleju są w porządku. Nie zauważyłem też nigdzie żadnej nieszczelności... Nadal nie wiem co może tak buczeć.

  • #43 27 Mar 2016 10:14
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    jak sprawdziłes ta odme?

    rozebrałes i sprawdziłes membrame?

  • #44 29 Mar 2016 22:50
    Altmer
    Poziom 10  

    Na odpalonym silniku po prostu odkręciłem korek wlewu oleju, nie był zassany, to raz, a dwa- silnikowi to nie przeszkadzało. W dodatku nic nie syczy i węże są w porządku wszystkie.

  • #45 30 Mar 2016 07:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    czyli mówisz ze odkreciłes korek wlewu i bez róznicy?

    rozbierz odme.

  • #46 30 Mar 2016 11:24
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Altmer napisał:
    nie był zassany
    A powinien

  • #47 31 Mar 2016 14:03
    Altmer
    Poziom 10  

    A to chyba w dieslu nie powinien być wtedy tak? No dobra, rozbiorę niedługo i posprawdzam. Trzeba spuszczać olej?
    Aha, dodam jeszcze że ostatnio wymieniłem korek wlewu oleju i olej przestał wyciekać górą.

  • #48 02 Kwi 2016 13:48
    szymon198312
    Poziom 30  

    Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.

  • #49 02 Kwi 2016 20:09
    Altmer
    Poziom 10  

    Sytuacja jednak postanowiła się zmienić. Po otwarciu korka oleju z wlewu wydobywają się spaliny a olej chlapie na wszystkie strony. Niedawno był zmieniany, a jest już czarny :o Ubywa też oleju i płynu chłodzącego.

  • #50 03 Kwi 2016 08:14
    szymon198312
    Poziom 30  

    To silnik do rozbiorki

  • #51 03 Kwi 2016 11:51
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    odma ci puszcza, masz lewe powietrze i silnik spala olej.

    poskladaj ta ukladanke do kupy.

  • #52 03 Kwi 2016 15:31
    Altmer
    Poziom 10  

    Tą układankę już złożyłem, wniosek jest taki, że chciałbym żeby to była tylko odma :D Biednemu zawsze wiatr w oczy

  • #53 10 Kwi 2016 21:42
    Altmer
    Poziom 10  

    Do tego wszystkiego auto straciło nieco mocy, bardzo wolno reaguje na pedał gazu- jak wciskam go do deski i puszczam czasem nie zdąży podbić obrotów do 1000, a ogólnie jeśli przytrzymam dłużej widać, że idzie to dość opornie. Ponadto pali dużo więcej, po skasowaniu błędów silnik przerywa i nie trzyma jałowych obrotów, czasem gaśnie. Obroty biegu jałowego również są za małe. Co to może być? Przepustnica? Pogrzebałem trochę w necie i niewiele znalazłem.. Dodam, że wyskoczył nowy błąd - camshaft sensor inlet bank, to raczej po prostu czujnik prawda? Gdyby przeskoczył rozrząd to oba czujniki pokazywały by błąd. Stało się tak po wymianie wadliwej cewki zapłonowej. Wstawiony BOSCH. Przy odpalaniu bardzo długo świeci lampka od oleju, a szklanki potwornie tłuką. Olej z filtra spływa do miski?
    Pozdrawiam

  • #56 11 Kwi 2016 03:32
    szymon198312
    Poziom 30  

    Rozrzad w tym silniku najczęściej przeskakuje na walku wydechowym. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy walki są dobrze ustawione. Równie dobrze może być problem valvetronic, może się przycinać silnik ustawiajacy wałek. Tak czy inaczej nie obejdzie się bez kogoś, kto zna te silniki. Sprawdź zawory olejów od wanosow. Może nie pracują lub są zatkane starym olejem

  • #57 11 Kwi 2016 09:59
    Altmer
    Poziom 10  

    A jak sprawdzić czy wałki są dobrze ustawione? Błąd był na wałku "inlet", nie wydechowym. Po zdjęciu dekla zaworów muszę wymienić uszczelkę? Czy jak będzie jeszcze "miękka" to może zostać? I co z tym kabelkiem który pokazałem w poście wyżej? Pozdrawiam

  • #58 11 Kwi 2016 10:28
    szymon198312
    Poziom 30  

    Nie wiem czy nie jest to złącze od czujnika stukowego. Czujniki położenia wałkow masz z przodu, tak samo jak zawory wanosow. Sprawdź połączenia, przeczyść czujniki i sprawdź zawory. Choć to i tak nie wiele da skoro silnik pluje olejem spod korka. Uszczelki pod głowica, uszczelniacze zaworów, silniki i czujniki valvertonic, vanosy to normalne usterki tego silnika. Tak czy inaczej silnik masz do rozbiorki. Jak zdejmiesz pokrywe- co nie jest proste to po ustawieniu gmp pierwszego cylindra wciecia na walkach muszą być w pionie

  • #59 09 Maj 2016 17:29
    Altmer
    Poziom 10  

    Co do kabelka wyżej nie jest to raczej złącze od czujnika spalania stukowego... Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

  Szukaj w 5mln produktów