Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

Altmer 28 Lut 2016 11:24 15972 58
  • #31
    szymon198312
    Poziom 30  
    To jest zawór wodny z dodatkową pompa wody. Nie wiem co ma na celu to ze jest dołączony. Wiązka wygląda dosyć normalnie, bynajmniej na zdjęciach nie widzę jakiegoś amatorskiego lepienia. Nie ma się tam czego bać. Odepnij kostki i sterownik do góry. Masz obok szczelinę, wkładasz tam rękę i pchasz od dołu w gorea druga ręką podwazasz zapinki
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Altmer napisał:
    Nie odstawię do dobrego elektryka, bo takiego nie znam

    Kolego nie rób sobie jaj. OK. Może najwyższy czas poznać takiego.
  • #33
    szymon198312
    Poziom 30  
    Jak wygląda przód twojego auta? Masz tu zdjęcia przed i po lifcie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
  • #34
    Altmer
    Poziom 10  
    Czy nie było grzebane to nie wiem, zaznaczyłem na zdjęciach podejrzane elementy.
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

    Przód mojego auta wygląda dokładnie tak:
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
  • Texa PolandTexa Poland
  • #35
    szymon198312
    Poziom 30  
    No to już co nieco wiemy. Auto przed liftem, czyli raczej był swap silnika niż przeszczep numerów. Te problemy, które Cię nękają mogą być związane ze swapem który ktoś zrobił. Nie wiadomo czy dobrze zostały podłączone wszystkie wiązki, czy sondy odpowiednio współpracują z ecu. Ostatnia wiązka co idzie do tej puszki, ta przy ścianie grodziowej jest między innymi od sondy. przejrzyj to i zobacz, czy nie ma tam zadnych ciętych przewodów. Jeśli był m43 a jest n42 to musiały być przewody przerabiane. Co do oleju to napewno kapie z pod pokrywy zaworów bo tam nie ma innej opcji.
  • #36
    Altmer
    Poziom 10  
    W sensie która wiązka idzie do sondy?
    szymon198312 napisał:
    Ostatnia wiązka co idzie do tej puszki, ta przy ścianie grodziowej
    a dokładniej? bo trochę nie ogarniam która, dzięki za sugestię
  • #37
    szymon198312
    Poziom 30  
    Przy ścianie grodziowej, obok otworu na śrubę do przykrecenia pokrywy
  • #38
    Altmer
    Poziom 10  
    Witam ponownie, silnik przerywa na niskich obrotach i mruga check, pojawiło się coś nowego. Mianowicie, po krótkim odcinku bardziej dynamicznej jazdy pojawia się głośne buczenie, jakby zapowietrzone rury czy coś takiego... drgania z częstotliwością dźwięku przenoszone są na kierownicę i całe auto, przy kręceniu kierownicą wyraźnie się wzmagają. Najbardziej uciążliwe na postoju, nie dzieje się tak bez przerwy, po prostu czasami. Byłem na analizie spalin, wszystko w normie poza λ. Wartość λ na wolnych obrotach jest przekroczona 3 razy.
    Na dniach podmienię sondę, wymienię świece i spróbuję pożyczyć od kogoś sprawny przepływomierz. Skąd może brać się to buczenie? Pozdrawiam.

    PS: Słyszałem, że zamiast 4 elektrodowych świec wstawić można jedno elektrodowe, żeby cewki miały lżej. Ile w tym prawdy?
  • #39
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    mozliwe ze masz lewe powietrze, co z odma, co z separatorem oleju?
  • #40
    Altmer
    Poziom 10  
    Lewe powietrze pododowałoby takie buczenie? Jeśli tak to w którym miejscu, gdzie może to aż tak rezonować i dlaczego tylko czasami? Co z odmą i separatorem oleju nie wiem, będzie trzeba sprawdzić na dniach. Dzięki za sugestię
  • #41
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    w srodku slimaka kolektora ssacego.
  • #42
    Altmer
    Poziom 10  
    Kolego a możesz rozwinąć trochę ten ślimak kolektora ssącego? Gdzie jest tam ślimak? Odma i separator oleju są w porządku. Nie zauważyłem też nigdzie żadnej nieszczelności... Nadal nie wiem co może tak buczeć.
  • #43
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    jak sprawdziłes ta odme?

    rozebrałes i sprawdziłes membrame?
  • #44
    Altmer
    Poziom 10  
    Na odpalonym silniku po prostu odkręciłem korek wlewu oleju, nie był zassany, to raz, a dwa- silnikowi to nie przeszkadzało. W dodatku nic nie syczy i węże są w porządku wszystkie.
  • #45
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    czyli mówisz ze odkreciłes korek wlewu i bez róznicy?

    rozbierz odme.
  • #46
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Altmer napisał:
    nie był zassany
    A powinien
  • #47
    Altmer
    Poziom 10  
    A to chyba w dieslu nie powinien być wtedy tak? No dobra, rozbiorę niedługo i posprawdzam. Trzeba spuszczać olej?
    Aha, dodam jeszcze że ostatnio wymieniłem korek wlewu oleju i olej przestał wyciekać górą.
  • #48
    szymon198312
    Poziom 30  
    Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.
  • #49
    Altmer
    Poziom 10  
    Sytuacja jednak postanowiła się zmienić. Po otwarciu korka oleju z wlewu wydobywają się spaliny a olej chlapie na wszystkie strony. Niedawno był zmieniany, a jest już czarny :o Ubywa też oleju i płynu chłodzącego.
  • #50
    szymon198312
    Poziom 30  
    To silnik do rozbiorki
  • #51
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    odma ci puszcza, masz lewe powietrze i silnik spala olej.

    poskladaj ta ukladanke do kupy.
  • #52
    Altmer
    Poziom 10  
    Tą układankę już złożyłem, wniosek jest taki, że chciałbym żeby to była tylko odma :D Biednemu zawsze wiatr w oczy
  • #53
    Altmer
    Poziom 10  
    Do tego wszystkiego auto straciło nieco mocy, bardzo wolno reaguje na pedał gazu- jak wciskam go do deski i puszczam czasem nie zdąży podbić obrotów do 1000, a ogólnie jeśli przytrzymam dłużej widać, że idzie to dość opornie. Ponadto pali dużo więcej, po skasowaniu błędów silnik przerywa i nie trzyma jałowych obrotów, czasem gaśnie. Obroty biegu jałowego również są za małe. Co to może być? Przepustnica? Pogrzebałem trochę w necie i niewiele znalazłem.. Dodam, że wyskoczył nowy błąd - camshaft sensor inlet bank, to raczej po prostu czujnik prawda? Gdyby przeskoczył rozrząd to oba czujniki pokazywały by błąd. Stało się tak po wymianie wadliwej cewki zapłonowej. Wstawiony BOSCH. Przy odpalaniu bardzo długo świeci lampka od oleju, a szklanki potwornie tłuką. Olej z filtra spływa do miski?
    Pozdrawiam
  • #54
    Wtryskowiec
    Poziom 4  
    Sprawdz sobie kompresje, moze do przedmuchy?
  • #56
    szymon198312
    Poziom 30  
    Rozrzad w tym silniku najczęściej przeskakuje na walku wydechowym. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy walki są dobrze ustawione. Równie dobrze może być problem valvetronic, może się przycinać silnik ustawiajacy wałek. Tak czy inaczej nie obejdzie się bez kogoś, kto zna te silniki. Sprawdź zawory olejów od wanosow. Może nie pracują lub są zatkane starym olejem
  • #57
    Altmer
    Poziom 10  
    A jak sprawdzić czy wałki są dobrze ustawione? Błąd był na wałku "inlet", nie wydechowym. Po zdjęciu dekla zaworów muszę wymienić uszczelkę? Czy jak będzie jeszcze "miękka" to może zostać? I co z tym kabelkiem który pokazałem w poście wyżej? Pozdrawiam
  • #58
    szymon198312
    Poziom 30  
    Nie wiem czy nie jest to złącze od czujnika stukowego. Czujniki położenia wałkow masz z przodu, tak samo jak zawory wanosow. Sprawdź połączenia, przeczyść czujniki i sprawdź zawory. Choć to i tak nie wiele da skoro silnik pluje olejem spod korka. Uszczelki pod głowica, uszczelniacze zaworów, silniki i czujniki valvertonic, vanosy to normalne usterki tego silnika. Tak czy inaczej silnik masz do rozbiorki. Jak zdejmiesz pokrywe- co nie jest proste to po ustawieniu gmp pierwszego cylindra wciecia na walkach muszą być w pionie
  • #59
    Altmer
    Poziom 10  
    Co do kabelka wyżej nie jest to raczej złącze od czujnika spalania stukowego... Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie