Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie

15 Lut 2016 13:01 15234 58
  • Poziom 10  
    Powitać forumowiczów, niedawno kupiłem to auto i staram sie doprowadzić je do stanu używalności. Problem "dziwnego zachowania silnika" istniał od początku, dotyczy lekkiego przerywania (kilkukrotnego) na 2 biegu, chyba najczęściej na zakrętach. Na luzie kiedy powoli wciskam gaz, żeby wkręcić silnik na 2000 obrotów, to w okolicach właśnie 2 tysięcy RPM silnik zaczyna również jakby lekko przerywać, (czuć to siedząc w środku, drgania charakterystyczne jakby 1 gar przestał palić na jeden obrót- i tak kilka razy). Również kiedy z tych 2000 RPM puszczam pedał gazu, słychać jakby lekkie pierdnięcie spod spodu samochodu. Wydech jest cały, bo niedawno wymieniałem podporę wału i dokładnie się mu przyjrzałem. Dołączę dynks z diagnostyki komputerowej (świeci check). A jeśli chodzi o ten smród, to zaczęło się to właśnie po wymianie podpory wału, nie wiem od czego to zależy, ciężko stwierdzić. Obojętnie, czy jeżdżę spokojnie czy dynamicznie czasem po prostu zaczyna walić spalenizną. Kolektor jest suchy, zauważyłem że płynu chłodzącego jest trochę za mało, ale narazie zastanawiam się jakiego dolać, bo nie wiem co jest wlane obecnie. Podobnie z olejem silnikowym, tyle że jest go trochę za dużo. Jest świeży i nie ma w nim benzyny, po prostu baran który go zmieniał wlał go za dużo. Ja jestem teraz takim samym baranem, bo jeżdżę tak i nie chce mi się go spuszczać. Ale z drugiej strony chcę zaobserwować czy go nie ubywa, silnik dość mocno się poci.
    Dodam jeszcze tylko, że auto czasem ciężko jest odpalić, kręci parę sekund, ledwo odpala ale przerywa, przez co gaśnie. Jak odpalam wtedy za drugim razem wszystko jest ok.
    Pozdrawiam, dziękuję za zainteresowanie. :D

    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 10  
    WItam
    Nie wiem czy to ma znaczenie dla ciebie, ale miałem podobny problem z silnikiem disla 1.9JTD. Chodzi o zapach spalin (nie wiem czy to to samo co u ciebie spalenizna) w kabinie. Po prostu jeden wtrysk się rozszczelnił i dmuchało spod niego, a spaliny dostawały się do kabiny przez wlot. Co do puszczania np spalin do płynu chłodzącego to odpal samochód i otwórz ostrożnie zbiornik z płynem chłodzącym. jeżeli jest przedmuch to pojawią ci się tam spaliny i będzie bulgotało. A zewnętrzne nieszczelności silnika sprawdzisz świecąc na niego po ciemku latarką albo wskaźnikiem laserowym. Jeżeli gdzieś coś się pali, ulatnia czy dymi to będzie to widać w świetle. (efekt widocznego promienia lasera jak w filmach akcji).
    Może to ci coś pomoże.
  • Poziom 10  
    Witaj, to nie zapach spalin, ale spalenizny. Jakby olej silnikowy na kolektorze, z tym że kolektor jest suchy.. A jeśli mowa o tych nieszczelnościach to jak pogoda się poprawi na pewno sprawdzę, dzięki za wskazówkę ;)

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    Update:
    Musiałem gdzieś pojechać, teraz szarpanie(przerywanie) występuje prawie na każdym biegu, oprócz 5. Nie dzieje się to cały czas, ale sporadycznie. Przez jakieś 30 sekund mrugał check engine, teraz znów pali się cały czas. Dodam też, że czasem pali się żółta kontrolka od oleju, po jakimś czasie gaśnie. Słyszałem, że to czujnik poziomu oleju w misce kończy żywot, ale wolę o tym wspomnieć, może ma to jakieś znaczenie. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Bmw 318 może być z silnikem m43 b19 lub n42 b20, a to całkowicie dwa różne silniki. Jaki masz u siebie? Z ktorego roku?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Mozliwe ze masz wypadanie zaplonów. Sprawdx cewke, swiece, kable. Czesto uszkodzony jest separator oleju na przewodzie odmy. Powoduje to lewe powietrze i nierowna prace silnika. Zrob diagnostyke, a nie tylko odczyt bledow.
  • Poziom 10  
    A może mieć wpływ na to fakt, że zatankowałem 95? Nazwa to chyba fuel save, wcześniej raz zalałem to z shella 40 gr na litrze droższe od w/w ale sam nie wiem, jeśli chodzi o układ zapłonowy to był sprawdzany i wszystko jest w porządku. Świece wymieniane 500 kilometrów temu, cewki troche wcześniej ale oryginały...
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Napiszesz jaki masz tam silnik czy nie
  • Poziom 10  
    Szczerze mówiąc, to nie wiem... N42 B20 , albo N46 B20, w ogłoszeniu było 143 KM i nic więcej. Wiem tyle, że jest na łańcuchu. A po VIN ciężko więcej sprawdzić. Nie pomyślałem o tym żeby napisać jaki to silnik, wybacz :D Kłaniam się
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jak ciezko?? bmwstore.pl wklepujesz 7 ostatnich symboli vin i masz całe auto w kawałkach.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Albo realoem. Com ale i tak nic nie zastąpi rzetelnej diagnostyki połączonej z jazdą próbną z testerem. A gadki o puszczajacych spaliny wtryskach w benzynie proszę między bajki schować...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jeśli 143 km to n42 b20. Kupiłeś auto na wygląd nie myśląc o silniku a to jedna z najbardziej awwryjnych jednostek. Jeśli miga check, to problem nie jest błachy. Nawet nie jedz z tym do pierwszego lepszego mechanika, bo diagnoza tego silnika nie jest łatwa i przeciętny mechanik będzie wymieniał wszystko po kolei. Problemem w tych silnikach są uszczelniacze zaworów, uszczelki głowicy, vanosy, system valvetronic. Wypadanie zaplonow to normalka, i często np brak ciśnienia jest odbierany jako usterka uszczelki pod głowica lub pierścienia, mechanicy zdejmuja głowice a problem leży np w peknietej sprezynce systemu valvertonic. Najlepiej udaj się do specjalisty od bmw
  • Poziom 10  
    Według strony realoem.com silnik to M43. Obie te strony znałem ale po prostu nie chciałem wierzyć, że ten silnik jednak nie ma tych 143 koni, zbiera się jak głupi i pruje jak przecinak. Jeździłem dużą ilością aut, niektóre nawet mając większy silnik nie były tak dynamiczne. Pozdrawiam
    A żeby już nie było wątpliwości, JJ12209 to końcówka numeru VIN mojego auta, produkcja 1998.
  • Poziom 30  
    W 98 roku nie było jeszcze n42 wiec na pewno jest m43
  • Poziom 10  
    Dokładnie, M43 bez vanosu, na łańcuchu. To czego mogę się spodziewać? Szczerze mówiąc dzisiaj problemu nie odczułem w ogóle, przegoniłem go nawet autostradą, żadnych problemów poza głośnym szumem wiatru ;) Chociaż w sumie silnik pracuje dosyć głośno, nie mam porównania w tej kwestii. Jak puszczałem gaz przy 150 km/h robiło się głośniej, jak miałem wciśnięty znowu robiło się ciszej. Może komp przestawił mieszankę z 98 na 95 i dlatego przestał skakać? Ale mrugałby od tego check? Zaczął migać niedługo po tym jak resztke 98 zalałem 95. Może 30 sekund, potem dalej świecił ciągłym światłem.
    Przy okazji, co oznaczają te błędy 272A i 272B?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Altmer napisał:
    Może komp przestawił mieszankę z 98 na 95 i dlatego przestał skakać? Ale mrugałby od tego check?

    To już pod legendę podchodzi ;).
    Jedź do kogoś kto ma INPĘ i zajmuje się BMW..
  • Poziom 10  
    No dobra będę musiał zrobić mały rekonesans kto w mojej okolicy mógłby to ogarnąć, dzięki.
  • Poziom 10  
    Sam kupiłem sobie taki interfejs http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html
    Poskanowałem co się dało, zamieszczam zrzuty. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, pozdrawiam.
    Pliki które mają "odp" w nazwie to zrzuty zrobione na odpalonym silniku. Z podłączoną INPĄ, gdy odpaliłem silnik zaczął skakać na luzie, utrzymywał około 500 obrotów i po jakimś czasie zdychał. Po odłączeniu wszystkiego dzieje się tak cały czas niestety. Po przegazowaniu jest w miarę ok, na luzie jakby przerywa, gubi chyba zapłony i zdycha po chwili. Auto niezdatne do jazdy.
  • Poziom 40  
    Przepływomierz podmień na początek. Ale nie na jakąś dziadowską podróbę, której BMW nie toleruje tylko na Siemens VDO.
    Delikatnie nadmienię, że sam interfejs na niewiele się zdaje gdy nie masz podstaw wiedzy o diagnostyce danego auta.
    P.S. Nikomu nie będzie się chciało ściągać te pliki i tłumaczyć błędy. Powinieneś zrobić to sam.
  • Poziom 10  
    Dla ciekawostki, auto jest z 1998r, a sterownik silnika jak widać w INPA z 2002, moim zdaniem to prawie pewne, że silnik został wymieniony na N42B20. INPA nie chce się łączyć z kompem kiedy zaznaczam motor M43. Przerywanie ustało po krótkiej przejażdżce, check jeszcze się nie zapalił, ale mam kilka pytań.. O co chodzi z multiplikatywną adaptacją składu mieszanki? Gdzieś wyczytałem w niemieckim języku, że mieszanka jest zbyt bogata. O co biega z 2 sondą lambda? "analog value 2" co znaczą te różnice między cylindrami i jakie to wartości? Czy normalnym jest przepływ 40 kg powietrza na godzinę na jałowych obrotach? W "analog value 4" "crankshaft adaptation Inlet bank" wartość wynosi !120.10 minimalnie poza zakresem, czego się to tyczy i czy jest to normalne? Wytłumaczy mi ktoś dlaczego po wykasowaniu błędów silnik tak wariował? I czemu nie da się wykasować lampki airbag? Łączę przez OBD I pod schowkiem na rękawiczki. Gość który kasował mi błędy zrobił to od ręki, jak zrobic to INPĄ 5.0 ? Dodam jeszcze, że auto piekielnie dużo pali, w 2 dni wyjeździłem benzynę za 50 zł (45 kilometrów). Normalnie tankuje na Shellu ale akurat podpasił mi Orlen. Postaram się podmienić przepływomierz, ale ciężko będzie mi wykombinować skąd go wezmę, nie chcę raczej od razu kupować nowego, wiem ile kosztuje oryginał, zamiennika też nie tknę bo zaraz kupię 3 kolejne. Pozdrawiam i serdecznie dziękuję za zainteresowanie.
    PS: Załączam zdjęcie silnika który wygląda identycznie jak ten w moim aucie.

    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
  • Poziom 40  
    Podaj ostatnie 7 znaków numeru VIN.
    Te !120 to przekłamania INPY, przynajmniej ja tak spotkałem przy każdym diagnozowanym silniku benzynowym.
  • Poziom 10  
    Altmer napisał:
    JJ12209 to końcówka numeru VIN mojego auta
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
    Tu jest data produkcji sterownika silnika.
  • Poziom 30  
    Po numerze vin jest m43 a na zdjęciu ewidentnie n42. Zastanawia mnie ten swap, bo jeszcze nigdy nie spotkałem swapa na n42. Każdy, kto podejmuje się takiej przekładki wkłada m52 lub m54. Mało wytlumaczalne jest ze ktoś włożył tak awaryjny silnik inwestując przy tym więcej niż na swapa na m52 który jest dużo lepszy, mniej awaryjny i mocniejszy. Ja mam podejrzenie, że Twoje auto nie miało przekładki silnika tylko przeszczep numerów. Po prawej stronie pod maską, jest czarna Pokrywa przykrecena na cztery śruby. Tam jest sterownik siknika. Na sterowniku jest numer vin. Być może auto było anglikiem i zostało przeszczepine na europejskie dokumenty. Podaj nr vin z komputera. Jaki masz przód? Po lifcie czy przed? Zwróć uwagę na fotel i boczek drzwi po prawej stronie. Porównaj jego zużycie do lewej. Spotkałem juz kilka przypadków takich przeróbek.
    Co do pytań to jest ich trochę za dużo. Jak kasowales błędy? Na odpalonym czy zgaszonym silniku? Air baga nie skasujesz jeśli usterka wciąż istnieje, tak samo usterek silnika. Można je skasować ale po odpaleniu wracają. Podaj błędy które wracają po wykasowaniu
  • Poziom 36  
    Altmer napisał:
    na 2 biegu, chyba najczęściej na zakrętach. Na luzie kiedy powoli wciskam gaz, żeby wkręcić silnik na 2000 obrotów, to w okolicach właśnie 2 tysięcy RPM silnik zaczyna również jakby lekko przerywać, (czuć to siedząc w środku, drgania charakterystyczne jakby 1 gar przestał palić na jeden obrót- i tak kilka razy). Również kiedy z tych 2000 RPM puszczam pedał gazu, słychać jakby lekkie pierdnięcie spod spodu samochodu. Wydech jest cały, bo niedawno wymieniałem podporę wału i dokładnie się mu przyjrzałem. Dołączę dynks z diagnostyki komputerowej (świeci check). A jeśli chodzi o ten smród, to zaczęło się to właśnie po wymianie podpory wału, nie wiem od czego to zależy, ciężko stwierdzić.


    Sprawdź jeszcze raz , wszystko od początku, luzowane elementy , miejsca w pobliżu wykonywanych czynności. Sprawdź wpięcie wtyczek( przypadkowe poluzowanie). Element elastyczny wydechu szczelny?

    Altmer napisał:
    Ja jestem teraz takim samym baranem, bo jeżdżę tak i nie chce mi się go spuszczać.


    Trafne spostrzeżenie i prawidłowa ocena. Nie będę się z Tobą o to kłócił.

    Namiar oleju często powoduje usterki od wycieków, wzrostu ciśnienia w w przestrzeni korbowej, po zasysanie mgły olejowej przez odmę do komór spalania. Producenci aut dostosowali swoje wyroby do określonych warunków i wystarczająco zabezpieczyli określając maksymalny poziom oleju.

    Wycieki na kolektor wydechowy, zalane gniazda świec , fajki przewodów W/N, nasączone olejem wkłady filtrów powietrza(zmniejszenie przepływu powietrza),zwiększone spalanie drobin oleju, aż po uszkodzenia pierścieni uszczelniających wału korbowego, zwiększone gromadzenie się nagaru w cylindrach, na świecach, w katalizatorze.To nie wszystko ale wystarczy.....

    Altmer napisał:
    Dodam jeszcze tylko, że auto czasem ciężko jest odpalić, kręci parę sekund, ledwo odpala ale przerywa, przez co gaśnie. Jak odpalam wtedy za drugim razem wszystko jest ok.


    Wyczyść/wymień świece.
    Altmer napisał:
    bo niedawno wymieniałem podporę wału

    Ręka się nie omsknęła w kierunku 2 sondy?
  • Poziom 10  
    Do kolegi szymon198312:
    Końcówka numeru VIN który podałem to numer karoserii, sprawdzę za chwile ten sterownik. Przód ciężko stwierdzić, myślę, że przed lift bo nie ma świateł przeciwmgłowych. Fotel i boczek zużyte po lewej stronie. Błędy kasowałem na wyłączonym silniku, nie musiałem go odpalać żeby został błąd czujnika temp. zewnętrznej 278A, a po odpaleniu takie błędy: 28D6 CDKCOD - HO-Proc.failure, coding missing oraz 277A CDKBREMS - Switch break.

    Do kolegi jurekk55:
    Olej już ma prawidłowy poziom, bez obaw :D To było już jakiś czas temu.
    Zlokalizowałem też przyczynę smrodu, wycieku jeszcze niestety nie. Kapie na pierwszy katalizator, ten z sondą- zaznaczę na zdjęciu miejsce mokre od oleju. Co do 2 sondy, przed wymianą podpory miałem już błąd tej sondy.
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
  • Poziom 10  
    Oba tematy znam, nic mi nie powiedziały. Nie napisałem tego tematu bezmyślnie, szukałem wielu informacji w internecie ale nadal potrzebuję nakierowania na temat.
    Sterownika silnika nie wyjąłem z braku czasu, odkręciłem pokrywkę i stwierdziłem że boję się tego tykać. Widać, że były robione tam jakieś modyfikacje, jedna wiązka przewodów jest tam po prostu dołożona, w innej wiązce jeden przewód jest ucięty i zaizolowany, nie wygląda to fabrycznie.
    Do tego znalazłem jakiś element, do którego nie jest nic podłączone. (niedaleko filtra powietrza)
    BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie BMW E46 318i - Dziwne zachowanie silnika, smród w kabinie
  • Poziom 31  
    Altmer napisał:
    Sterownika silnika nie wyjąłem z braku czasu, odkręciłem pokrywkę i stwierdziłem że boję się tego tykać

    Chłopie chcesz naprawić BMW a boisz się wyjąc kilka przewodów?

    Czemu nie odstawisz do dobrego elektryka samochodu?
  • Poziom 10  
    "Że boje się tego tykać" w sensie nie wiem ile mi to zajmie, a nie mam wolnej niedzieli. Nie odstawię do dobrego elektryka, bo takiego nie znam i nie zamierzam eksperymentować. A nawet jeśli bym go odstawił, to muszę wiedzieć co mu powiedzieć, chce uniknąć sytuacji w której koleś mi x rzeczy niby zrobi, a problem minie na pare dni.