Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Eurotrakker 96r - Moduł diodowy w bezpiecznikach

15 Lut 2016 14:27 2106 17
  • Poziom 31  
    Na dole pod przekaźnikami są 2 moduły diodowe w jednym jest 3 w drugim 4 diody.
    Mam pytanie po co on tam są bo mi jeden upala i auto nie zapala.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam,
    moduły te są zabezpieczeniem instalacji,
    podane autko to już trochę prehistoria ale postaram się znaleźć książki tej serii, bo gdzieś mam,
    ja zająłbym się zasilaniem głównym, kontrolą przewodów w tablicy i samą tablicą,
    w którym momencie pali diody: przed zapłonem, po zapłonie, po próbie uruchomienia silnika??
    może jakiś "elektryk" podał napięcie z drugiej strony, bo mu coś nie poszło . . .

    pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Tak było coś zmieniane ze stycznikiem głównym przy akumulatorze.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Pytanie co było zmieniane i kto jaki miał na to pomysł,
    trzeba to sprawdzić, może wstawione coś z zamiennika nie odpowiadającego parametrom, może zrobione jakieś obejście z racji uszkodzonego przewody, oczka czy coś w tym rodzaju,
    trzeba też sprawdzić punkty masowe na ramie,
    dalej nie wiemy, w którym momencie pali moduł,

    pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Spaliło najpewniej jak kierowca grzebał. Już nie odpalił.
    Teraz 1 dioda jest zmostkowana i auto pali. Ale Przycisk awaryjnych włącza zapłon.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Jak obwiniasz kierowcę to napraw tą kostkę i po kłopocie. Tam są bodaj zwykłe prostownicze diody 1A np 1N4001. Ta co się spaliła zasila cewkę stycznika głównego (tak sądzę) tylko po to żeby można zostawić auto na awaryjnych czy pozycyjnych z wyjętym kluczykiem ze stacyjki.
  • Poziom 31  
    Auto jeździ tylko , trzeba by znaleźć przyczynę bo wiadomo będzie powtórka, ale skoro kwoku tak piszesz to jestem prawie pewny że coś było zwarte przy styczniku.
    Diody 3A.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Najpierw odpalało ma światłach potem , na awaryjnych a na końcu w ogóle.
    Postojówki chyba też załączają ten stycznik.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    DJ ANNUS napisał:
    Najpierw odpalało ma światłach potem , na awaryjnych a na końcu w ogóle.
    Postojówki chyba też załączają ten stycznik.

    No to pewnie więcej tych diod masz spalonych. Zobacz czy stycznik jest włączany plusem czy masą. Jeśli masą to przez te diody jest sterowany przekaźnik który z kolei steruje stycznikiem ale ja bym się raczej skupił na przeglądzie instalacji bo pewnie się przetarła tu i ówdzie - wszak to iveco, ale zacne bo w większości cienkich przewodów jest wciąż błyszcząca miedź a nie czarny sypki proszek pokrywający przegrzane miedziane druciki nie dające się lutować. Ogólnie trochę szukania tego będziesz miał.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zwróć uwagę, czy przekaźniki są fabryczne, tak jak mają być. jest różnica między przekaźnikiem z diodą, a przekaźnikiem z rezystorem, pomiędzy wyprowadzeniami cewki ;) W jakimś aucie się tego naszukałem, teraz jestem wyczulony.
  • Poziom 31  
    Witam , tak jak myślałem problem powrócił.
    Przyczyną palenia jednej z diod jest przepływ prądu przez nią , światła stop, światła cofania, postojówki przy włączonej stacyjce i podgrzewane lusterka.


    I teraz mam pytanie bo w kabinie jest przełącznik z piktorgramem akumulatora, i on nie reaguje na przydusznaie.
    Po drugie ''napięcie'' na radio i CB w samochodzie czasami pojawia się po otwarciu drzwi kierowcy.

    A wyłącznik drzwiowy steruje jakimś modułem przy pedale sprzęgła.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    No to masz kupę roboty, pewnie "nasi" już tam byli nie jednokrotnie,
    Przycisk z aku (monostabilny) powinien załączać główny stycznik zawsze. Tzn działa to tak: wkładasz kluczyk do stacyjki, kręcisz nim we wszystkie strony i nic się nie dzieje - brak prądu;
    kluczyk wyjęty, naciskasz i włącza się główny, puszczasz - wyłącza się główny;
    kluczyk w pozycję zapłon, naciskasz przycisk, chwyta główny, pojawiają się kontrolki itd, puszczasz przycisk - prąd jest załączony;
    wyłączasz zapłon, gasną kontrolki i puszcza główny - prąd wyłączony;
    włączony zapłon - prąd jest, włączasz pozycyjne, wyłączasz zapłon, gasną kontrolki ale główny nie puszcza i pozycyjne się świecą. Do tego potrzebne są te diody.

    Przez diody powinien płynąć prąd cewki przekaźnika (albo dwóch). Jeśli jest więcej (jak napisałeś) to pewnie jest gdzieś przerwa i ktoś "naprawił".

    Poszukaj schematów do auta bo się zamęczysz. Nie koniecznie od trakkera (może być eurocargo) ale coś z roczników do 2000 żebyś się trochę rozeznał jak elektryka iveco jest zorganizowana bo.... łatwo nie będzie. Wyjście 2 - zrób po swojemu :)

    Ogólnie to chyba najpierw musisz się przeczołgać pod spodem i dokładnie sprawdzić kable bo lubiły się przecierać w peszlu.
  • Poziom 39  
    Znalazłem coś ale dużo nowsze, mimo tego powinieneś załapać o co chodzi.
    Iveco Eurotrakker 96r - Moduł diodowy w bezpiecznikach
  • Poziom 31  
    Na schemacie są obydwa przekaźniki diodowe w jednym 4 diody w drugim 3.

    Iveco Eurotrakker 96r - Moduł diodowy w bezpiecznikach Iveco Eurotrakker 96r - Moduł diodowy w bezpiecznikach

    U mnie cały problem to ten że ktoś obszedł moduł załączający stycznik główny.
    I h..... wie co jeszcze, chociaż tego nie widać bo rozebrałem sporo.
  • Poziom 39  
    No to masz od h... roboty a auto pewnie na wczoraj potrzebne....
  • Poziom 31  
    Auto jeździ non stop na szczęście nie dalej niż 60km odemnie to też jak stoi i nie odpala to się jedzie.
    Najdziwniejsze jest to że zawsze coś się dzieje innego.

    Ostatnio padła czasówka co podtrzymuje napięcie +15 - 10 sekund po wyłączeniu stacyjki i oczywiście zawór gaszenia nie działa bo ni ema napięcia i auto nie gaśnie.
    Okazało się że urwał się tranzystor w środku.
  • Poziom 19  
    witam. Temat stary ale problem nowy. Mam takiego trakkera , najpierw upalił się przewód ( stopił się)od sterowania załączenia zasilania , urzadzenie odcina masę. Zostało pominięte ,czyli masa podłączona z pominięciem hebla. Auto odpalilo ,ale nie chciało gasnąć, po sprawdzeniu mostków diodowych, okazałosie że jedna się spaliła tam gdzie są trzy. Po wymianie na nową ,auto jeździło bez problemu, zostało zgaszone na wieczór i rano już nie odpaliło.Diody sprawdzone wszystkie dobre, pompa nie podaje paliwa na wtryski. Moze ktoś pomoże gdzie szukać , i która cewka jest od gaszenia tego pojazdu.
  • Poziom 43  
    POdpinam się , ma ktoś reszte schematów eurotrakkera lub opisy wyłączników do tych 2 stron ?