Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 2061.1 benz i gaz - praca jak by na dwa cylindry

15 Lut 2016 16:47 1767 17
  • Poziom 17  
    Witam
    w zeszłym tygodniu jak było ulewnie zauważyłem pierwszy raz taki dziwny objaw, silnik po odpaleniu z samego rana zaczął pracować jak by na dwa cylindry.

    żeby w ogóle ruszyć autem musiałem mieć z 3tys obrotów, w dodatku taki dziwny dźwięk z silnika i szarpanie, coś tak jak to:

    Link

    oczywiście od razu zapalił się CHECK

    po podpięciu [chinskiej diagnozy] ELM327 OBD SCAN Bluetooth ELM 327 OBD2 MINI
    wyświetliło mi dwa błędy

    P0203
    P0204

    Wykręciłem dwie śruby z cewki zapłonowej, wyjąłem ją.
    wykręciłem wszystkie 4 świece zapłonowe, wyczyściłem szczotką miedzianą na nich elektrody gwinty i ten pin od strony izolatora ceramicznego, wyglądały jak nowe.

    Ustawiłem szczelinę na świecach 0,9mm

    Typ świec to: NGK bkr6ez

    dodatkowo zdjąłem te gumy z cewki i wyczyściłem miejsce kontaktu sprężyny z cewką i sprężynę poskładałem wszystko do kupy, skasowałem błąd i odpaliłem (była ładna pogoda) wszytsko pracowało bez problemu, żadnego checka.

    Dzisiaj w ulewny poranek odpalam i znów szarpie i check, dopyrkam jakoś do skrzyżowania zatrzymuję się, ruszam i działa, kolejne skrzyżowanie ruszam i znó szarpie i check.

    Co jeszcze mogę zrobić żeby to auto wreszcie pracowało normalnie???

    Objaw ten sam zarówno na benzynie jak i na gazie.
  • Szafy Rack
  • Poziom 38  
    Do wymiany świece i cewka. Ewentualnie może są dostępne same gumy na cewkę to zacznij od ich wymiany, a jak nie pomoże to cała cewka.
  • Poziom 17  
    A czy nie jest czasem tak że gdyby gumy były uszkodzone przykładowo pęknięte to po gumach latały by pajączki??? chyba lepiej będzie wymienić i cewkę i świece. mam jeszcze pytanie, dokąd idą te 4 przewody ze złącza od cewki?? są bardzo sztywne...
  • Poziom 38  
    Nieraz niestety nic nie widać na gumach. Najlepiej wymienić świece i cewkę od razu na nowe, świece polecam w oryginale wsadzić te co były na pierwszy montaż i cewkę np Beru.
  • Poziom 38  
    alvarofun napisał:
    Ustawiłem szczelinę na świecach 0,9mm

    Ustaw na 0.7mm układ WN nie będzie tak wysilony i podatny na przebicia przy dużej wilgoci w powietrzu.
  • Szafy Rack
  • Poziom 1  
    Witam
    Mam pytanie
    Z jakim oprogramowaniem łączysz się z autem tym swoim interfejsem ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Zamówiłem nową cewkę, tylko nie pamiętam nazwy jakaś 3 literowa 250zl , zapytałem o beru to mi powiedział 450, to wybrałem tą tańszą, na jutro mam ją mieć.

    Na obecną chwilę na tych starych świecach zmniejszyłem szczelinę na 0,7 i bez różnicy, dalej szarpie tak jakby nie palił któryś cylinder.


    Błędy skasowałem programem w tel do komunikacji z komputerem przez bluetooth. Jego nazwa to TORQUE niestety tylko wersja ENG
  • Poziom 30  
    Zrób pomiar ciśnienia
  • Poziom 17  
    No to się zaczyna....

    Dziś błąd tylko P0204, skasowałem

    wymieniłem świece na nowe:
    NGK BCPR6E

    wymieniłem też nową cewkę na
    SKV Germany Zundspule

    niby w odczuciu mocniejszy jest silnik, ale dalej mam odczucie jakby na jeden gar nie paliło :(

    nagrałem filmik, najlepiej słychać na końcu filmiku

    https://goo.gl/photos/ZiLUWrnPyvvGngfT6
  • Poziom 35  
    ELM327 moze źle interpretować błędy... Tyle w temacie, albo podłączysz coś dobrego albo dalej będziesz kręcił się w okół cewki, a okaże się problem w instalacji do cewki.
  • Poziom 17  
    Nie wiem czy dobrze to rozumiem, spróbuję przetłumaczyć, jak bym gdzieś popełnił błąd to proszę mnie poprawić.

    Possible Solutions

    1. First, using a DVOM check the resistance of the injector. If it isn't within specs, then replace the injector.

    Na początek używając multimetru sprawdzić oporność wtryskiwacza, jeśli nie jest w specyfikacji wymień wtryskiwacz

    czyli

    mam sprawdzić ile ohm jest między biegunami w każdym wtryskiwaczu, domyślam się że te bieguny są dwa, bo wtryskiwacz to tak jak by elektrozawór ???

    co to znaczy że nie jest w specyfikacji???

    i pewnie większość osób teraz wymięknie, sorry mechanikiem nie jestem, w którym miejscu są wtryskiwacze do benzyny, jak się do nich dostać?

    Na filmiku widać tam koło silniczka krokowego po lewej jest listwa od gazu i w niej też są wtryskiwacze, ale to chyba nie o te chodzi?.

    Jak ktoś ma jakieś info lub zdjęcia jak się dobrać do tych wtryskiwaczy benzynowych to był bym bardzo wdzięczny.

    206 HATCHBACK 5DRZW 1.1 i (TU1JP) BVM 5
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jakby było wiadomo na który cylinder nie pali to by było łatwiej. 206 miał taką wadę, że przez spryskiwacz szyby umieszczony w masce, dostawała się woda i zalewala kostkę wtryskiwacza. Nie pamiętam, ale chyba nr 1. Powodowało to wypadanie zapłonu i pokazywało błędy związane z wtryskami
  • Poziom 35  
    Wtryskiwacz non stop leje czy dawkuje? To chyba sam sobie odpowiesz na pytanie. Musi mieć cewkę do otwierania wtryskiwacza.

    Ale bardziej bym myślał o weryfikacji połączeń (złącza) skoro pojawiło się po deszczach.
  • Poziom 17  
    Co prawda ostatnio nie jest za ciepło, ale dzień w dzień jest z tym szarpaniem problem.

    Pierwszy wtryskiwacz to jest ten od strony paska rozrządu czy od strony rury filtra powietrza, bo szukałem na google i różnie ludzie piszą?.

    Żeby się dostać do tych wtryskiwaczy to muszę odkręcać ten górny dekiel od silnika, czy te wtryskiwacze są w innym miejscu??

    Aha czytałem jeszcze że czy jest uszkodzony wtryskiwacz czy nie to można stetoskopem sprawdzić, mam stetoskop ale nie wiem gdzie go przyłożyć:(
  • Poziom 17  
    Witam

    dobrałem się do tych wtryskiwaczy

    Odkręciłem filtr powietrza, rurę od filtra, tą przepustnice z linką odsunąłem na bok

    wykręciłem cewkę, listwą wtryskową od gazu dałem na dekiel od silnika, i zobaczyłem listwę zasilającą wtryski w paliwo, ma takie pokrętełko po prawej, odkręciłem tą listwę, masakra szczególnie żeby dostać się do tej śruby od kolektora, wypiąłem wtyczki zasilające i podnoszę listwę do góry od strony pokrętełka a tu chlust sikło benzyną tam po wszystkim niżej, wyszła z jednego wtryskiwacza, wyżej podniosłem i sik z kolejnego i tak z każdego chlusło benzyną, odsunąłem listwę na boki widzę 4 wtryskiwacze i przewody do nich zasilające zdjąłem te druciane zawleczki na wtyczkach.

    Jedna zawleczka mi gdzieś wpadła, pieron wie gdzie... musi być ta zawleczka??

    wyjmuje po kolei wtryskiwacze od strony filtra powietrza.

    Pierwszy wyszedł bez problemu drugi i trzeci w miarę też a ten czwarty od strony rozrządu to jakaś masakra. mordowałem go i mordowałem aż wreszcie wyszedł

    Poznaczyłem sobie pisakiem który wtrysk był gdzie.

    Mierze oporność wtryskiwaczy:
    licząc od strony filtra powietrza
    1: 144ohm
    2: 147ohm
    3: 147ohm
    4: 1261ohm

    ten czwarty jest centralnie nad tą dyszą na klapie spryskującą szybę

    tak mi się wydaje że ten czwarty chyba jest uwalony od tego że moglo na niego kapać z tej dyszy spryskiwacza.

    Zamówiłem nowy, koszt 207zł firmy Magnetii Mirelli

    Czy w 2002r było kilka rodzajów wtryskiwaczy??? czy ten który zamówiłem będzie pasował???

    co mi jeszcze poradzicie??

    żebym już nigdy nie musiał tego rozbierać bo to jest jakaś porażka tak tam ciasno że dramat.

    czy ten pierwszy który ma o 3 ohmy mniej też jest walnięty??

    jak sobie ułatwić robotę przy składaniu tego wszystkiego do kupy???
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Nie, zawsze masz tolerancję rezystancji cewki podaną w nocie katalogowej. 4-ty, jak jednak dobrze sterownik podawał, trup. Trzeba było na szrocie listwę całą używaną kupić :) Koszt byłby niższy. Zawleczka musi być przy wtyczce bo Ci może się rozłączyć podczas jazdy i jazda na 3 gary :(
    Nie siedzę w samochodach znad Sekwany, ale jest coś takiego jak PEUGEOT SERVICE DOCUMENTATION ogólnodostępne do ściągnięcia lub katalog części pod VIN-ie. I masz wszystko jasne. Osadź wtryskiwacze dobrze i czystko w gnieździe żeby nie zasysał lewego powietrza do kolektora podczas pracy. Pzdr
  • Poziom 17  
    Wtryskiwacz wymieniony, nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale posmarowałem sobie te oringi na wtryskiwaczu smarem żeby łatwiej było je osadzić, i dość tak weszły.

    Poskręcałem wszystko do kupy, przekręcam na zapłon skasowałem P0204 odpalam i silnik ładnie pali a błędu na razie nic nie widać. Bądźmy dobrej nadziei. Wyjąłem spryskiwacz z klapy wymyłem wokoło płynem do szyb i zaklajstrowałem przeźroczystym sylikonem sanitarnym aż grubo. Tamtędy już woda nie poleci.

    Dzięki wszystkim za życzliwą pomoc.

    Temat do zamknięcia