Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brigs&stratton 12,5hp - Nie zapala na zimnym silniku.

15 Lut 2016 17:12 1092 5
  • Poziom 7  
    Witam. Mam problem z silnikiem B&S 12,5hp, MODEL 286707, TYP 0140-01,
    CODE 960117ZB. Chodzi o to że, gdy silnik jest zimny to nie odpala. Musi długo kręcić żeby załapać. Dodatkowo wyrzuca paliwo do filtra powietrza. Jak jest ciepły to chodzi dobrze i zapala dobrze. Moc tez jest ok. Co może być przyczyną??? jaki powinien być luz na zaworach? Można go jakoś regulować czy tylko szlifowanie? Dzięki za wszystkie sugestie.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to:
    - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm;
    - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm;
    - odległość elektrod świecy 0,76 mm;
    - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm.
    Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie.
    Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się co do jakości naładowania akumulatora lub odpalić zimny silnik na innym akumulatorze. Może w grę wchodzić też wadliwe działanie odprężnika.
  • Poziom 35  
    Sugestie w/wym. kolegów należy wziąć pod uwagę.
    Jeśli masz "ssanie" w tym silniku, to sprawdź, czy działa poprawnie.
  • Poziom 7  
    Problem z odpalaniem rozwiązany. Pomogło lekkie szlifowanie zaworu dolotowego. Jest jednak inny problem. Silnik słabo kręci. Tak jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnikiem. Czasami jednak jest ok. Rozrusznik i aku ok ale chodzi mi po głowie odprężnik. Nie wiem tylko gdzie on się znajduje, jak wygląda i na jakiej zasadzie działa to ustrojstwo. Może ktoś pomoże???
  • Poziom 35  
    Musiałbym widzieć ten silnik, ale z tego co ja spotykałem, to odprężnik znajduje się w skrzyni korbowej. Działa on automatycznie i wykorzystuje siłę odśrodkową. W przypadku jego awarii może zablokować i uszkodzić np. wałek rozrządu (miałem tak w "słabszym" silniku). Z Twojego opisu wynika, że silnik podczas rozruchu ma dużą kompresję i dlatego rozrusznik ma problem z obracaniem wału silnika. Faktycznie, to może nie działać odprężnik, ale czy się "rozleciał" trudno stwierdzić.
    Poszukaj na forach tematu o odprężnikach, stosowanych w tych silnikach.
  • Poziom 1  
    Miałem podobny problem. zepsul się odprężnik znajdujący sie na wale rozrzadu, ulamała się ośka na ktorej jest zamocowany odpręznik. A czy można sprawdzić czy odprężnik działa , możnaw ten spsób. , Wykręć świecę. Zdejmij pokrywę zaworów. Sprawdz luzy zawrowe, ewentualnie je wyreguluj , i obracaj wałem silnika , przed GMP zawór ssący powinien się lekko uchylić, bo w tym czasie dziala na niego odprężnik. Brak tego lekkiego uniesienia się zaworu świadczy że odprężnik nie działa.