Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105 2008 rok - EBC2 WSI błąd w astronic może powodować Centr. urzadz, poj.

1991keda 16 Lut 2016 11:29 1068 4
  • #1 16 Lut 2016 11:29
    1991keda
    Poziom 14  

    Witam jak w temacie. Czy podane błędy w AStronicu mogą powodować kontrolkę na wyświetlaczu Centralne urządzenie sterujące pojazdem na żółto? wszystko działa auto jeździ ale świeci się błąd.

    a błędy są takie:
    3198 Szyna danych CAN: prędkość względna koła z EBS, EBC2 WSI (prędkość względna koła)
    -sygnał nieprawidłowy
    -zachowany

    904 Czujnik prędkości osi przedniej
    -sygnał nieprawidłowy
    -zachowany
    a i w vicu jest błąd spryskiwaczy reflektorów bo ich nie mam. ale to chyba by nie zapaliło kontrolki.

    Pozdrawiam i czekam na wasze propozycje.

    0 4
  • #2 16 Lut 2016 20:41
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Nie mogą,aczkolwiek masz pierwszy błąd zachowany (czyli domniemam że nieaktywny).System AsTronic wspomaga się statusem o skręcie kół (inna strategia zmiany biegów przy skręconych kołach aby po pewnym, progowym skręcie kół nie zmieniać często biegów)-a system może rozpoznać pojazd poruszający się na zakręcie właśnie poprzez analizę częstotliwości sygnałów z czujników ABS na osi skrętnej (przedniej).
    Strategia obowiązuje tylko w pewnych warunkach tzn. położenie pedału gazu powyżej bodajże 70% i wiele innych).
    Ale jeżeli masz problem z czujnikiem ABS to masz też i EBS warning.Sprawdź, czy masz takie same rozmiary opon na przodzie.
    Centralne urządzenie sterujące to błąd w komunikacji CAN, a nie w czujnikach ABS.
    Czy oprócz tego jednego ostrzeżenia centralne urządzenie sterujące są jakiekolwiek inne ostrzeżenia?
    Jeżeli nie, to podłącz go do DAVIE,
    wejdź w general, dalej w CAN i sprawdź status wszystkich magistrali CAN. ta, której status nie jest OK to ten, który powoduje to ostrzeżenie.Możesz zrobić tez CAN message test który wykaże ciągłość w komunikacji (tez w general, poniżej CAN connection status)

    0
  • #4 17 Lut 2016 00:44
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    wątpię bo narzędzia typu Jaltest czy texa oferują bardzo ograniczony zasób możliwości (zgodnie z dyrektywami EOBD z resztą tylko odczyt kodów błędów i możliwość ich wykasowania - i zwykle niewiele więcej - a i to jest mocno niedoskonałe w tych urządzeniach o co DAF się w cwany sposób postarał) - tak więc zostaje tylko DAVIE

    0
  • #5 17 Lut 2016 07:38
    1991keda
    Poziom 14  

    Oki.
    Dziękuje Ci bardzo za informacjie na ten temat.
    A jeszcze mam problem z czujnikiem płynu chłodniczego ile było rodzajów?

    W starym euro 2 był czujnik czarny potem w euro 3 weszły szare i tak jest az do 2009 roku? bo u mnie wlane pod korek i pokazuje niski stan wystarczy ruszyć autem i jest dobrze czujniki zmieniane a pły jest max.?
    Czy to pływak mógł sie zawiesić? można to jakoś poprawić?

    Odnosnie pobierania oleju gdy auto wyprodukowane było około 11.2008 rok taki sa daty na aucie i na przewodach. to czy jeszcze bedzie brał olej?

    0