Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane I ph1 - Elektryczna szyba drzwi pasażera

17 Feb 2016 01:15 957 6
  • Level 10  
    Dzień dobry! Zabrałem się ostatnio za moje auto - '98r, 1.6e, 8v, bez klimy. Pozostała mi kwestia elektrycznego sterowania szyby - sprawdziłem już:
    -przelotki w drzwiach
    -przycisk od pasażera - działa (taki sam w szybie kierowcy, działającej - po przełożeniu normalnie operuje szybą kierowcy)
    -silniczek - po podaniu napięcia działa w obie strony
    -bezpiecznik jest ok
    -we wszystkich wtyczkach jest napięcie na 1 i 4 czyli po włączeniu świateł podświetlenie przycisków działa

    Co mam w planach zrobić:
    -rozłożyć przycisk od tej szyby który jest w drzwiach kierowcy
    -w ostateczności wyciągnąć skrzynkę z przekaźnikami, poszukać zimnych lutów/poczyścić/podstawić inny przekaźnik

    Sprawa nr 1 - czy któreś piny (a jeśli tak, to które) po stronie kierowcy powinny być ze sobą zwarte, żeby można było operować szybą przyciskiem od strony pasażera?

    Sprawa nr 2. Jeśli powinienem jeszcze na coś zwrócić uwagę, coś sprawdzić, o czymś zapomniałem, prosiłbym napisać tutaj, jak już się zabierać to porządnie, za kilka wariatów na raz, ale przede wszystkim sprawdzić wszystkie możliwości, zanim unieruchomię samochód wyciągając skrzynkę od strony kierowcy.

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Level 31  
    Jak się orientuje lewą szybą steruje UCBIC.
  • LegrandLegrand
  • Level 10  
    Cześć, dzięki za odpowiedź. Czy orientujesz się czy można zamienić na próbę przekaźnik lewej szyby z tym od prawej, tzn czy są takie same, oraz które przekaźniki odpowiadają za sterowanie szyb? Jak pisałem, wolę się zabrać z jak największą ilością informacji.
  • Level 10  
    Przycisk pięknie wyczyszczony, wypiłowany, ładniejszy niż z fabryki, dalej to samo. Znalazłem opis przekaźników w UCH, ale rozumiem, że to coś nowszego, niż UCBIC które mam w swoim złomku. Czy potrafisz powiedzieć, jaki przekaźnik powinienem zakupić (z tego co widziałem, to sprawy groszowe są), czy muszę najpierw wyjąć ten moduł i poszukać po obwodach co do czego idzie? Przeszukałem różne poradniki, "sam naprawiam", schematy, ale nie ma tam nic konkretnego (tzn. jaki/który to przekaźnik).
  • Level 31  
    Przekaźnik jest wlutowany , nic nie zrobisz.
    Ja bym się skupił na zasilaniu przełącznika.

    Albo bym włożył taki jak pasażera i przesznurował instalacje, wszak steruje on tylko szybą kierowcy a masę i zasilanie silnoprądowe masz w drzwiach już.
  • Level 10  
    Czyli sugerujesz, że jedyną możliwością jest podłączyć przełącznik po stronie pasażera pod prąd, z pominięciem tego, który jest koło kierowcy i UCBIC? Czy chodzi Ci o to, żeby przełączniki zamienić stronami razem z kablami i wtyczką? Chyba nie do końca zrozumiałem.
    Co do lutowania to nie jest to dla mnie problem.


    Dzisiaj wieczorem pojawił się taki oto problem:
    -podczas normalnej jazdy, po około 8-10 minut od ruszenia pojawiło się cykanie (choć bardziej brzmiało to tak, jakby ktoś szybko, rytmicznie uderzał mi kijem w maskę) - i nie, nie jest to związane z jazdą (żadna butelka w nadkolu itd, z resztą, kto by chciał kraść takiego złomka). Działo się to "seriami" w nierównych odstępach czasu, z nierównym czasem trwania. Czyli stwierdziłem, że jakiś przekaźnik - sprawdziłem więc podczas tego kierunkowskazy, szybę która działa, światła (poza przeciwmgielnymi - te ukradli parę dobrych lat temu), wycieraczki (klimy nie mam, biegi - jest manual, normalnie przyspieszał).
    -zaparkowałem pod domem, zgasiłem silnik, i kiedy włączałem kluczykiem prąd, to zaczynało się to samo, za każdym razem. Na razie stoję na tym etapie.

    Czy może to mieć bezpośredni związek ze sobą?