Witam, mam takie zadanie silnik trójfazowy połączony w trójkąt, moc silnika 2,2 kW, napięcie 230/400V (trójkąt/gwiazda), 9/5.2A (trójąt/gwiazda), cos 0.74, sprawność 80,8%, 1440 obr/min. Sterowanie silnikiem prawo/lewo. Dobrać zabezpieczenia zwarciowe i przeciążeniowe.
Jako zabezpieczenie zwarciowe chciałabym dać wyłącznik nadprądowy typu "S" o charakterystyce D (nie wiem czy C też byłaby odpowiednia?) I teraz nie wiem czy dobrze wyszukałam w źródłach, że prąd zabezpieczeń powinien być 1,45*Inm dla wyłączników elektromagnetycznych (Inm- prąd znamionowy silnika) czyli przy połączeniu w trójkąt powinien mieć prąd 9A*1,45=13,05 A, czyli dobieram wyłącznik 16 A? Nie wiem czy dobrze myślę?
Jako zabezpieczenie przeciążeniowe, chroniące także silnik przed utratą fazy dobieram wyłącznik termiczny (tzw. termik), którego prąd nastawienia zabezpieczeń powinien mieścić się w przedziale (1.0-1.1)Inm (Inm - prąd znamionowy silnika), czyli nastawiam go na 9-9,9A?
wyłącznik typu "S" daję najbliżej źródła zasilania, potem termik potem styczniki sterujące silnikiem prawo/lewo? Załączam schemat.
Bardzo proszę jeśli ktoś może sprawdzić czy poszłam dobrym tropem, czy zadanie wykonałam błędnie?
Czy ktoś może polecić też jakieś książki bądź skrypty dotyczące doboru zabezpieczeń dla silników?
Jako zabezpieczenie zwarciowe chciałabym dać wyłącznik nadprądowy typu "S" o charakterystyce D (nie wiem czy C też byłaby odpowiednia?) I teraz nie wiem czy dobrze wyszukałam w źródłach, że prąd zabezpieczeń powinien być 1,45*Inm dla wyłączników elektromagnetycznych (Inm- prąd znamionowy silnika) czyli przy połączeniu w trójkąt powinien mieć prąd 9A*1,45=13,05 A, czyli dobieram wyłącznik 16 A? Nie wiem czy dobrze myślę?
Jako zabezpieczenie przeciążeniowe, chroniące także silnik przed utratą fazy dobieram wyłącznik termiczny (tzw. termik), którego prąd nastawienia zabezpieczeń powinien mieścić się w przedziale (1.0-1.1)Inm (Inm - prąd znamionowy silnika), czyli nastawiam go na 9-9,9A?
wyłącznik typu "S" daję najbliżej źródła zasilania, potem termik potem styczniki sterujące silnikiem prawo/lewo? Załączam schemat.
Bardzo proszę jeśli ktoś może sprawdzić czy poszłam dobrym tropem, czy zadanie wykonałam błędnie?
Czy ktoś może polecić też jakieś książki bądź skrypty dotyczące doboru zabezpieczeń dla silników?