Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STM32F407VG - Zasilanie klawiatury PS/2 z STM32F407VG

Mich.Q 17 Lut 2016 12:15 996 13
  • #1 17 Lut 2016 12:15
    Mich.Q
    Poziom 8  

Witam, jestem początkującym w sprawach mikrokontrolerów. (Nie)stety muszę wykonać projekt bazujący na komunikacji klawiatury PS/2 z stm32. Od strony programowej wiem jak to zrobić, niestety nie wiem właśnie 2 rzeczy (związanych z zasilaniem tej klawiatury).
    1) Wiem, że do prawidłowego działania klawiatury muszą być aktywne(?) rezystory podciągające do 1 - linia CLK z Vcc i linia DATA z Vcc. Rezystory te są wbudowane podobno(?) w klawiaturę. Czy muszę w jakiś sposób uaktywnić te rezystory czy po prostu nic z tym nie robię? Wiem, że jest też możliwość manualnie dolutowania tych rezystorów...

2) Samo zasilanie klawiatury z STM32. Słyszałem, że po podłączeniu zasilania do klawiatury na chwilę zapalają się diody... Nie wiem czy to prawda, w każdym bądź razie po stworzeniu krótkiego projektu w którym przerwanie reaguje na zbocze opadające linii CLK podczas debuggowania wychodzi na to, że do tego przerwania nie dochodzi. Czyli coś jest źle z zasilaniem klawiatury, gdyż po podłączeniu zasilania to ona uruchamia(nadzoruje?) zegar na linii zegarowej.

Moje podłączenie wygląda tak, że linie VCC z klawiatury podłączam pod pin 5V na moim STM, natomiast masę pod pin GND. Linie CLK i DATA mam podłączone pod piny FT(tolerancja 5v) czyli wychodzi na to, że wszystko jest w porządku. Dodam, że do zasilania klawiatury potrzeba 5V i max. 300mA. Pytanie jest czy ja robię coś źle, czy po prostu mój STM nie jest w stanie zasilić tej klawiatury? I czy jak nie jest w stanie jej zasilić to jak doprowadzić do tego aby ta klawiatury była zasilana?

Wybaczcie, ale w sprawach mikrokontrolerów jestem amatorem a elektronika to leży zupełnie. Mam nadzieję, że jakoś się dogadamy :) Pozdrawiam!

0 13