Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 2.0 TD - Zimny nie odpala

vego21 17 Feb 2016 12:36 2292 9
  • #1
    vego21
    Level 15  
    Koledzy, autko jak w opisie. Przestał odpalać. Psikne plaka, pali od strzału, pochodzi chwilę, zgaszę i odpala normalnie. Po godzinie postoju sytuacja się powtarza, mogę kręcić aż padnie bateria i nawet chmurki nie puści. Dodam, że auto nie kopci, trzyma obroty, normalnie się zbiera.
    Jakieś sugestie?
  • #3
    vego21
    Level 15  
    Bateria naładowana, rozrusznik kręci jak szalony, zresztą kręciłem również z prostownika z funkcją rozruchu. Na kanale przeleciałem przewody paliwowe, są ok. Z pompy paliwo leci, po poluzowaniu wtrysków ze wszystkich leje. Wszystkie wtyczki, masy, przekazniki wyczyszczone. Po półgodzinnym postoju trzeba dość długo kręcić by odpalił.Zostają chyba świece, tylko jak je sprawdzić?

    A może akumulator za słaby? Ten co siedzi ma 560A. Jutro podmienię na próbę z LT 35.
  • #4
    m fox
    Level 23  
    vego21 wrote:
    chyba świece, tylko jak je sprawdzić?

    http://www.forumsamochodowe.pl/jak-sprawdzic-swiece-zarowe-vt62006.htm

    vego21 wrote:
    rozrusznik kręci jak szalony

    Każdy rozrusznik musi obracać się z odpowiednią prędkością, która równoważy opory innych elementów. Ponieważ jednak jest zasilany przez akumulator, słaby prąd jest jednym z częstych powodów słabego kręcenia. Inne to oczywiście korozja i zabrudzenia.
    Poza łożyskami warto sprawdzić funkcjonowanie zębnika oraz koła zamachowego.
    W dieslach musi być dobre sprężanie w cylindrach zwłaszcza przy rozruchu
  • #5
    vego21
    Level 15  
    Dzięki kolego za zainteresowanie i za link. Wytłumacz mi tylko czemu z plaka pali po dwóch obrotach po czym zgaszę i odpalam bez problemu. Ogólnie samochód stał jakiś tydzień, wcześniej wymieniłem alternator. Pasek od klimy zdjęty, ale to raczej nie ma wpływu. Zastanawiam się nad świecami i paliwem. Może dolać mu PB?
    Dodam, że przez zimę było mało jeżdżone.
  • Helpful post
    #6
    m fox
    Level 23  
    Plak jest bardzo łatwopalnym produktem , spróbuj zgasić rozgrzany silnik i psiknij . Nie potrzebuje wysokiej kompresji jak olej napędowy do zapłonu.
    Po zgaszeniu w silniku masz wysoką temperaturę więc odpalisz bez problemu kolejny raz na ropie.
    Jak silnik ostygnie musisz mieć znowu do rozruchu wysoka temperaturę i odpowiednią kompresję aby nastąpił zapłon. Jak silnik odpali to już z górki. W silnikach benzynowych musisz mieć cały czas iskrę na świecy do zapłonu przy każdym ruchu tłoka.
    No i nie proponuje za często używania samostartu czy plaka bo czeka cię szybki remont silknika
  • #7
    vego21
    Level 15  
    Dziś to samo, zero reakcji nawet na mocniejszym aku. Psikłem trochę do filtra, wsiadłem i po kilku obrotach odpalił. Auto jeździ do końca oc tylko do roboty po 8km, tak więc silnika mi nie szkoda, jeszcze kilka miesięcy. Nie zamierzam w niego inwestować, tym bardziej że w tamtym roku wymieniałem motor.
    Dzięki za pomoc :)
  • #8
    booger1
    Level 2  
    Witam, mam podobny problem z moim nissanem 2.0 td 2001r. Moje problemy pojawiły się po umyciu silnika. Zanim go odpaliłem dokładnie odmuchałem go kompresorem, po kilku próbach odpalenia padł aku, po naładowaniu i kilku próbach rozruchu odpalił, przejechałem sie nim chwile i zostawiłem odpalonego na godz żeby reszta wody odparowała. Następnego dnia samochód znowu nie chciał odpalić, więc potraktowałem go autostartem i zostawiłem na 1,5h żeby reszta wody odparowała. Jeszcze tego samego dnia normalnie odpalał. Wczoraj cały dzień też nie było problemu z odpalaniem( choć kręcił po 2-3 sek). Dziś rano problem pojawił się znowu. Proszę o dobrą rade.
  • #9
    vego21
    Level 15  
    Samochodu już nie mam, ale problemem okazał się przewód paliwowy idący od baku. Przez przypadek na załamaniu zobaczyłem kropelki ropy, wymieniłem ten odcinek i zaczął palić.
    Teraz walczę z innym klekotem, wczoraj zgasła mi podczas jazdy ibiza 1.9 tdi 90km i już nie odpala... Chyba czas wrócić do benzyniaków :)
  • #10
    booger1
    Level 2  
    U mnie problemem okazał się zaśniedziały przewód masowy. Po oczyszczeniu auto pali bez problemów.