Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1.3CDTI 66kW 2007r - Problem z odpalaniem na zimnym

mariolka119 17 Feb 2016 13:37 2556 18
  • #1
    mariolka119
    Level 10  
    Witam serdecznie,

    Mam problem z odpalaniem auta na zimnym silniku, świece wymienione ale 3 bo czwarta ciężko idzie i boję się ukręcenia bo już jedną ukręcił mechanik i robił mi tulejkę , filtr paliwa również wymieniony, znalazłem temat który rozstał rozwiązany przez wymianę rozrusznika aczkolwiek tam problem dotyczył corsy C z innym rozrusznikiem i po zmianie na rozrusznik 1.8kW pomogło ale u mnie już fabrycznie takowy rozrusznik jest zamontowany z tego co wyczytałem,jeśli ktoś mógłby mi pomóc to będę wdzięczny.
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    kortyleski
    Level 43  
    Taaak. I na pewno w dieslu egr ma wpływ na odpalenie. Taki sam jak i turbina czyli żaden. Do zrobienia rzetelna diagnostyka, ale niestety w tych autach padały sterowniki.
  • #4
    User removed account
    Level 1  
  • #5
    mariolka119
    Level 10  
    Przyznam szczerze że jakimś wybitnym fachowcem nie jestem ale z tym EGRem to nawet ja nie miałbym aż tak daleko idącej fantazji, wziąłem się aktualnie za rozrusznik... wymienię na mocniejszy który był także montowany w 1.3, czy wtryski brać pod uwagę, z plaka niestety także nie odpala... Chciałem go pociągnąć na lince i zobaczyć jaka będzie reakcja ale odradził mi to mechanik bo stwierdził że i tak pewnie odpali a nic tym nie zdiagnozuje
  • #6
    mariolka119
    Level 10  
    Podmieniłem rozrusznik ale nic nie pomogło. TO co teraz wtryski?
  • #7
    MikeC
    Level 29  
    Kolega ma rację jeżeli EGR jest uchylony do będzie ciężko palił , w 1.3 jest do niego fatalny dostęp (od tyłu silnika ) ale do sprawdzenia można z góry od strony akumulatora odkręcić cewkę EGRa i sprawdzić (naciskając na tłok zaworu egr ) czy odbija - jeżeli zawiesza się i nie wychodzi z powrotem lub z bardzo wielkim oporem to czyszczenie lub wymiana.
  • #8
    mariolka119
    Level 10  
    Zawór EGR był czyszczony z dwa lata temu, pamiętam że sporo trzeba było rozebrać żeby się do niego dostać, więc chyba tak szybko by się nie zabrudził...? Po za tym jeśli to EGR to dlaczego tylko za pierwszym razem nie chce odpalić a jak już odpali raz to potem za każdym razem odpala elegancko, to co egr akurat jak postoi to by się zacinał? Sam nie wiem... mechanik walczy z wyjęciem wtrysku bo jeden zapieczony i jutro jadę na sprawdzenie, 200zł za sprawdzenie ale chociaż będę miał pewność

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po za tym chyba jakby coś było z EGRem to wywaliło by jakiś błąd? A jedyny który się pojawia to P0683 obwód sterowania świecami żarowymi.
  • #9
    El_Kamillo_
    Level 11  
    mariolka119 wrote:

    Po za tym chyba jakby coś było z EGRem to wywaliło by jakiś błąd? A jedyny który się pojawia to P0683 obwód sterowania świecami żarowymi.


    No to chyba wszystko jasne.. zasilanie świec i same świece do sprawdzenia... Jakby nie było mamy zimę i trochę "ciepełka" w cylindrze by się przydało :D
  • #11
    mariolka119
    Level 10  
    Czytałem ten wątek na początku ale jak auto stoi w ogrzewanym garażu to także słabo pali, właśnie sugerując się tym wątkiem postanowiłem zmienić świece, jedna wogóle nie iskrzyła a druga aż za mocno i elektryk stwierdził że robi jakieś zwarcie więc postanowiłem wymienić, niestety, jedna się ukręciła, została zrobiona tulejka żeby nie zrzucać głowicy, ale po zmianie dwóch świec nic nie pomogło więc postanowiłem zmienić kolejne dwie, jedna poszła ładna a druga nie chciała iść i ją zostawiliśmy bo także by się ukręciła i w między czasie także zaczęła mocno iskrzeć po podłączeniu 12V widocznie przy próbie wykręcenia coś się w niej uszkodziło.

    Reasumując sprawę odnośnie świec to są 3 nowe, jedna stara która iskrzy więc fajka jest zdjęta, prąd do świec dochodzi, grzałka grzeje, po za tym auto odpalane w garażu przy plusowych temperaturach więc auto powinno odpalać bez grzania i na tym zakończyłem zmagania ze świecami i przeszedłem do innych kwestii

    Dodano po 6 [minuty]:

    Cały czas daje mi do myślenia BIAŁY dym i to pokaźna ilość podczas gdy auto już odpali, kolejne odpalenia już go nie generują.

    Właśnie odebrałem wtryski ze sprawdzenia, jeden wtrysk dawał trochę małe ciśnienie i wymieniona została końcówka 400zł poszło ale Ci od regeneracji od razu powiedzieli że to na pewno nie będzie to bo nawet na 3 odpalałby ewentualnie lekko kulejąc. Pompa ciśnienia pompuje 300barów, po wyjęciu wtrysków sprawdzono ciśnienie i także jest w granicach normy.

    Z serwisu boscha stwierdzili że jeśli pompa pompuje takie ciśnienie i wtryski dobre to na pewno to nie wina układu paliwowego. Fakt wymieniłem rozrusznik ale na drugi używany, bo regenerowane były tylko o mocy 1.4kW a włożony był 1.8kW więc nie chciałem zakładać, chociaż teraz trochę żałuje bo widzę że były przypadki że to właśnie rozrusznik.

    Pozostaje mi teraz sprawdzenie łańcucha i ewentualnie jedyna jeszcze opcja to sam sterownik silnika bo przecież już nic innego nie ma. Po za zaworem EGR ale był czyszczony 2 lata temu więc raczej tak sie nie zabrudził tym bardziej że nie wyrzuca błędu i gdyby było coś nie tak z EGR czy przepustnicą to nie zapalałby bez znaczenia czy postoi czy nie "chyba"...?

    Ewentualnie jeszcze jakieś pomysły?
  • #13
    mariolka119
    Level 10  
    162 czy 168tyś auto salonowe przebieg pewny bo znane auto od początku, serwis i te sprawy, oczywiście łańcuch rozrządu nie zmieniany ale poruszyłem ten temat z mechanikiem dziś późnym popołudniem i stwierdził że gdyby rozrząd przeskoczył to nie byłoby synchronizacji i wywalałoby check na liczniku ...
  • #15
    mariolka119
    Level 10  
    Tylko trzeba mieć blokady bo w tych silnikach nie ma klina czy jak to się tam fachowo mówi, i mój mechanik ich nie ma ale spróbuje to ogarnąć
  • #16
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Kolego powoli. Mówisz, że świece żarowe 3 wymieniłeś na nowe, jedna stara ale iskrzy czyli mówisz że ma być dobra, a błąd P0683 wywala. Więc nie ma co drążyć we wtryskach tylko pozbyć się tego błędu na początek.
  • #17
    mariolka119
    Level 10  
    Właśnie to chyba było moim sporym błędem że nie zająłem się tymi świecami aczkolwiek to na pewno nie był jedyny problem, gdyż na samym początku podczas testu +12V kablem, okazało się że 2 mocno iskrzy czyli robi jakieś zwarcie więc na pewno jest uszkodzona, a 4 w ogóle nie reagowała . Mechanik stwierdził wymieniamy te dwie bo na 1 i 3 pojawia się prawidłowa iskra tak jak być powinno , więc zmieniłem.

    Po wymianie tych dwóch nic się nie zmieniło, teoretycznie wszystkie działały prawidłowo ale błąd nie zniknął, więc z uporem maniaka czytając fora że to przez świece jest ten błąd postanowiłem wymienić pozostałe dwie, jedna poszła a z jedną mechanik długo walczył i niestety nie udało jej się wykręcić bo mechanik powiedział mi że się ukręci tak jak wcześniej to miało miejsce w 2 cylindrze.

    W miedzy czasie okazało się że przy próbie wykręcenia musiała się uszkodzić bo zaczęła mocno iskrzeć ale dałem się na spokój gdyż wcześniej wszystkie były teoretycznie dobre a auto i tak nie odpalało. Wiec zacząłem szukać dalej. Teraz auto jak stoi w garażu dużo lepiej pali... czego wcześniej nie było.

    Samo dymienie podczas odpalania mechanik zrzuca na ten jeden cylinder który nie jest podgrzewany... także chyba jednak trzeba będzie ogarnąć tą jedną świece. Chodź każdy mechanik mówił że na 3 także by odpalił jedynie by go trochę rzucało ale nie że w ogóle by nie odpalało auto
  • #18
    kortyleski
    Level 43  
    W tych temperaturach jakie teraz występują zdrowy diesel i bez świec odpali. Ogólnie to świece sprawdza się amperomierzem a nie na iskre. Ale to nie świece są twoim problemem. Szukaj dalej. Kompresja, stan rozrządu
  • #19
    mariolka119
    Level 10  
    Wszystko już było sprawdzane łącznie z kompresją, praktycznie co jest możliwe do sprawdzenia, fakt jedynie co to rozrząd nie był sprawdzany