Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki silnik wybrać do buggy?

Dżobson 20 Lut 2016 21:09 10878 50
  • #31
    bizon_126
    Poziom 29  
    Gaźnik ma ten + że łatwy do podłączenia/odpalenia ale jak gadałem ludźmi jeżdżącymi w terenie zdarza się ze przelewa na zakrętach ma problemy z utrzymaniem odpowiedniego poziomu paliwa przy dużym nachyleniu
    A wtrysk pracuje nawet ''do góry nogami''
    Wybierając silnik zwrócę uwagę na dostępność części do niego zakatujesz takiego 1,1 z punto[dodatkowy atut to bezkolizyjny rozrząd] jedziesz na szrot 200 i masz następny a odwożąc stary na złom jeszcze trochę odzyskasz
    Podobna tematyka ze skrzynią biegów
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    Dżobson
    Poziom 4  
    No to teraz muszę podjąć decyzję: samochodowy, czy motocyklowy. Myślałem o moto ale taki silnik jest drogi przynajmniej z tego co wiem, czy na szrocie da się znaleźć taki w cenie np. 500 zł czy coś około. Miałem kupić sobie przecinarkę plazmową za 1500 zł ale mogę ostatecznie zrezygnować i wydać więcej na buggy. Wcześniej nie myślałem o silniku motocyklowym bo bałem się tego tylnego mostu. Na youtube goście mają laserowo ciętą blachę spawają wstawiają jakieś piasty półosie do tego wielki hamulec tarczowy i tryb do łańcucha. Skąd takie rzeczy brać sam tego na pewno nie zrobię, trzeba pewnie na zamówienie, a piasty wałek na tryb skąd to wytrzasnąć, sprzedają to gdzieś? Poza tym do moto to bym pewnie musiał zbudować nową ramę a do samochodowego tylko sam tył bym przerobił. Więc myślę że prościej będzie z samochodowym silnikiem. Te 86 koni z fiata to już coś tylko muszę wstawić silnik razem ze skrzynią więc jak by się zmieścił(bo fiat jest szerszy od seicenta bo chciałbym nie ruszać półosi zostawić taki jakie są na długość) i nie przeważał buggy na prawą stronę to bym go wybrał bo myślę że cenowo nie odbiega od pozostałych, mam 10 km od domu auto złom więc zajrzę i zobaczę czy mają tam taki silniczek i dopiero jak go zobaczę to będę wiedział czy wejdzie. Nie wiem jak będzie z hamulcami, czy hamulce od 1,2 16v mogą być zasilane przez pompę z malucha?
  • #33
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Audi 80 ma silnik wzdłużny tak jak 126p.
  • TermopastyTermopasty
  • #34
    Dżobson
    Poziom 4  
    Ma silnik z tyłu czy dyfer połączony wałem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Acha, tak jak w malcu półosie ze skrzyni wychodzą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ile koni ma taki silnik?
  • #35
    ociz
    Moderator Samochody
    Ma silnik i skrzynię dokładnie tak jak masz ten maluchowski teraz zamontowany, tyle że dużo dłuższe to będzie.
    Dżobson napisał:

    Ile koni ma taki silnik?

    Od 55 do 174.
  • #36
    bizon_126
    Poziom 29  
    Dżobson napisał:
    Ma silnik z tyłu czy dyfer połączony wałem?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Acha, tak jak w malcu półosie ze skrzyni wychodzą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ile koni ma taki silnik?

    Zobacz na filmie jak gość wstawił silnik

    Odnośnie pompy to tylko kwestia przewodów i bez serwa trochę więcej siły będziesz musiał używać
  • #37
    Dżobson
    Poziom 4  
    to też nie za dobrze jak wyjdzie tył 2,5 metra. Szerokość mojego buggy wyznacza dość głupi szczegół czyli szerokość moich drzwi garażowych. Nie mogę zrobić szerszego niż jest teraz. Myślę że ten fiat punto powinien wejść jak sądzicie?

    Dodano po 7 [minuty]:

    https://www.youtube.com/watch?v=S9hpkHd8hKM
    Na tym filmie gościu wstawia 1800cc i silnik nie wydaje się aż tak bardzo dłuższy niż maluch może 40cm przynajmniej na moje oko, a ja wole takie rozwiązanie niż silnik poprzeczny no i mniej przeróbek ramy tylko trochę przedłużyć i mocowania silnika w innych miejscach dać, uporać się z elektryką no i gotowe. tylko czy 1800cc to nie przerwie buggy w pół? Bo 174 konie to za dużo jest ten silni od audi 80 w wersji 80 -90 konnej?
  • #39
    Dżobson
    Poziom 4  
    Jaki silnik wybrać do buggy?

    Tylne wahacze zrobił bym tak jak w maluchu żeby chodziły pod kątem. Jeden punkt zaczepienia za silnikiem a drugi na tym progu tak jak teraz, wszystko po to by wahacz nie wchodził w kolizję ze skrzynią podczas ruchu w górę. Boję się że jak dam wahacz zamontowany tradycyjnie przy skrzyni to będzie o nią uderzał.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nadal jednak jestem zaciekawiony tym audi 80 bo chyba by pasował a tył trochę dłuższy może aż tak nie zaszkodzi, jak by miał na szrocie taki silnik to na pewno go obejrzę.
  • #40
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Tył nie będzie dłuższy bo silnik idzie do przodu .

    Wstawisz taki 2.0 lub 1,8 bardziej popularny i mocy pod dostatkiem.
    Instalacja prosta.
  • #41
    Dżobson
    Poziom 4  
    Silnik z przodu? Musiałbym zrobić nową ramę i nowe tylne zawieszenia. To chyba więcej zachodu niż silnik od fiata punto?
  • #42
    kwok
    Poziom 39  
    Dżobson napisał:
    Jaki silnik wybrać do buggy?

    Tylne wahacze zrobił bym tak jak w maluchu żeby chodziły pod kątem. Jeden punkt zaczepienia za silnikiem a drugi na tym progu tak jak teraz, wszystko po to by wahacz nie wchodził w kolizję ze skrzynią podczas ruchu w górę. Boję się że jak dam wahacz zamontowany tradycyjnie przy skrzyni to będzie o nią uderzał.

    Krótka półoś będzie pracować pod dużymi kątami tzn będzie się mocno wyginać wzgl skrzyni podczas pracy wahacza (musiałbyś zastosować przeguby zewnętrzne po obu stronach półosi) duży kąt dokłada jeszcze problem skracania i wydłużania półosi - raczej nie zrobisz takiej z dużym przesuwem.
  • #44
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Z przodu , czyli przed skrzynią .!
  • #46
    Dżobson
    Poziom 4  
    Rozumiem ale taki zespół jest dłuższy od tego z malucha więc coś się musi wydłużyć chyba że koniec skrzyni by wystawał za ramę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki silnik wybrać do buggy?

    Mi by takie rozwiązanie pasowało tylko że będzie pewnie za szeroko.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Tutaj to buggy 2 osobowe.
  • #47
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    A czemu silnik tak wysoko że aż ściąga osłonę przegubu?
  • #48
    Dżobson
    Poziom 4  
    Nie wiem, to przypadkowe zdjęcie z sieci. Ale są inne jednoosobowe buggy które maja tak zamontowany silnik i nie ma problemu z półosiami więc jednak da się to zrobić, ale prościej będzie chyba z audi może tylne koła nie pójdą tak bardzo do tyłu?
  • #50
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    kwok napisał:
    To właśnie skutek dużego kąta łamania półosi

    Ale w pozycji nieobciążonej powinny być w miarę prosto żeby miały wolny kąt do pracy a tu już są maxymalnie skręcone.
  • #51
    Dżobson
    Poziom 4  
    Jaki silnik wybrać do buggy? Jaki silnik wybrać do buggy?

    Jeśli wstawię silnik poprzeczny to w taki sposób, o ile nie będzie za szeroko, ale chyba wole silnik audi 80 tylko jak z przednich zwrotnic zrobić tylne piasty? Felga od audi jest większa niż ta od małego i tylne opony by nie pasowały, więc pomyślałem że może by półosie z audi połączył tymi od malucha oczywiście wahacze bym dał nowe (dwuwahaczowe) tylko piasty i koła te same, ale przegub gumowo metalowy od fiata musi wylecieć i dać tam przegub krzyżakowy od audi. Jak do tylnych piast malucha podłączyć przegub krzyżakowy?
    Znalazłem takie zdjęcie skrzyni z takimi półosiami, jak by taki przegub kupił i go dał od piasty a dalej połączyć z półosią od audi to by nie było problemu.
    Co o tym myślicie, może macie inny pomysł jak to połączyć?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki silnik wybrać do buggy?