Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES E-KLASA W212 - Airmatic, zawór tłumiący lewy -przerwa

pako150 17 Feb 2016 18:32 4872 7
Texa Poland
  • #1
    pako150
    Level 17  
    Witam

    Auto jak w opisie problem:
    C154013- Zawór tłumiący tylny lewy -przerwa -Diagnozowane KTS, na liczniku MALFUNKCION i brak reakcji na przycisk podnoszenia. Przełącznik SPORT-COMFORT po wciśnięciu reaguje (zmiana statusu na wyświetlaczu) lecz auto dalej się nie podnosi/opuszcza.

    Owy zawór tłumiący znajduje się w amortyzatorze do którego ze sterownika dochodzą 2 kable.

    Sprawdzona została instalacja - Test na ciągłość przewodu , badanie przewodów pod obciążeniem (żarówka h7) oraz bezpośredni pomiar rezystancji na zaworach (4.9-5.2 Ohm).

    Następnie podmieniony został amortyzator z lewej na prawą . Po wpięciu amorka z lewej na prawą brak błędów odnośnie przerwy, na odpiętej wtyczce lewej (błędy -Zawór tłumiący tylny lewy -Zakłócenie działania oraz Przerwa) co wskazuje że amortyzator również jest w porządku.

    W wartościach mierzonych : Statusy amorów -W porządku , Prądy wysterowania po naciśnięciu przycisku S-C również się zmieniają.

    Na dzień dzisiejszy brak pomysłu. Spotkał się ktoś kiedyś z podobnym przypadkiem ? Pozdrawiam Piotr
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamień przewody lewego i prawego przy sterowniku. Zobacz co się stanie. Działa wymuszone podnoszenie?
  • Texa Poland
  • #3
    pako150
    Level 17  
    A jak zamienie amory miejscami i oba podpne ? Bo przedtem zamienilem ale prawego do lewego złacza nie wpiąłem. Test elementów nastawczych dziala w sensie wysterowuje zawory, komendą opuść , podnieś.
  • Helpful post
    #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli w teście wszystko chodzi, to niestety wygląda na sterownik.
  • #5
    pako150
    Level 17  
    Sterownik rowniez sprawdzony, tj tranzystory odpowiedzialne za sterowanie , wyjscia i wejscia. Jedynie co chodzi mi jeszcze po glowie to zrobic jakas aktualizacje albo go na virgin czy cos... Najlepsze to ze to sie stalo z nikąd, samo, bez interwencji osob trzecich, wypadku itp.
  • Helpful post
    #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest usterka, to fakt. Może Kts krzaczy, a Ty szukasz... Zaryzykowałbym diagnozę starką, przed podjęciem innych zabiegów. Kilka razy sam się tak ganiałem :D
  • #7
    pako150
    Level 17  
    To też dziś już załatwiłem SD, będę informował na bierząco.

    Edit.

    Auto zrobione, Star Diagnosis wskazało całkiem co innego jak się okazuje trafnie.

    Moderated By manta:

    To teraz jeszcze opisz co wyszło.

  • #8
    pako150
    Level 17  
    Przepraszam, to z szybkości: A więc problem nie leżał jak KTS wskazywał w amorze, a rozdzielaczu ciśnienie gdzie brakowało zasilania na zawór upustowy lewy tylny. Winowajcą okazał się spróchniały kabelek.