Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Baza danych samochodów Access

17 Lut 2016 18:52 1341 3
  • Poziom 9  
    Witam często kupuję i sprzedaję auta. Zbudowałem podstawową bazę danych składającą się z 3 tabel. Sprzedawca, Kupujący, Samochody. Zbudowałem formularze, aby ułatwić sprawę. Jestem można powiedzieć nowicjuszem w access. Mój problem polega na tym, że chciałbym stworzyć jakiś schemat w którym zaznaczam sobie konkretny samochód z tabeli samochody konkretnego kupującego i sprzedawcę, a program sam generuje mi umowę kupna sprzedaży. Czy jest ktoś w stanie pomóc mi w tym? Korespondencja seryjna odpada.

Czyli tak:
    Mam zapisanych powiedzmy sprzedawców 1, 2, 3, 4.
    Samochody 1, 2, 3, 4.
    Gdy kupiec chce kupić auto, to wklepuję jego dane do formularza (Kupujący)
    Następnie chciałbym stworzyć jakiś formularz czy coś w tym stylu w którym zaznaczam np. Sprzedawca 2 Samochód 4 i Kupujący 3 i po kliknięciu drukuj dostaję gotową umowę.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Możesz np. tak:
    Robisz czwartą tabelę - 'sprzedaz', która będzie "wiązała" transakcje sprzedaży z konkretnym sprzedawcą, autem i klientem. Powinny w niej być co najmniej takie pola:
    Lp [Autonumerowanie]
    Index_sprzedawcy
    Index_kupującego
    Index_samochodu
    data_sprzedazy

Po zapisie w tabeli [sprzedaz] zaznacz jeszcze w tabeli [samochody], że dane auto zostało sprzedane. Nie powinno być już dłużej wyświetlane do sprzedaży.
  • Poziom 9  
    No a byłaby możliwość generowania umowy z gotowego wiersza z tabeli sprzedaż?
  • Poziom 14  
    krzywytofik napisał:
    No a byłaby możliwość generowania umowy z gotowego wiersza z tabeli sprzedaż?