Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Caddy bls 105km 1.9tdi - Rozrzad po zerwaniu pasku

adamdrozdz31 19 Lut 2016 15:52 9222 61
  • #32
    ciuqu
    Poziom 34  
    Jeden obrót wału czy wałka da ci tą samą pozycję tak samo jak dwa i więcej obrotów, jeśli ustawiłeś na przyrządy blokujące to jest ok, sprawdź czy czujnik patrzy na "ciuliki" na kole i jaka jest jego odległość.
  • #34
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Odstęp od czujnika 1milimetr
  • #35
    ciuqu
    Poziom 34  
    Nie wiem jak w bls ale coś mi tu nie pasuje znak 4Z powinien wskazywać to wcięcie.

    Czy przy napinaniu paska poluzowałeś 3 śruby na kole rozrządu?
  • #36
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Tak
    Po założeniu paska skręcił w tej samej pozycj koło kupione z glowica
    Ma takie same numery i te ciulki tak samo
    Jak założę blokadę to nie pasuje na to 4z

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jak ustawie na 4z to nie odpala (przedstawiane na 3 śrubach) wrócę według blokady to zapala
  • #37
    tamin
    Poziom 15  
    Źle złożony rozrząd i tyle.
    1. Ustawiasz mniej więcej na znakach
    2. Ustawiasz koła i wkładasz blokady
    3. Popuszczasz 3 śruby na górnym kole
    4. Napinasz pasek
    5. Dokręcasz 3 śruby na górnym kole
    6. Wyjmujesz blokady i obracasz 2 razy wałem
    7. Ustawiasz znowu na blokady.
    8. Czasami w tym miejscu trzeba powtórzyć procedurę od pkt. 3 ponieważ pasek się układa.
    9. Składasz całą resztę.

    W ten sposób synchronizacja wałka z wałem wynosi 0st.

    Proste prawda??
    Bez odkręcenia 3 śrub trzeba ustawić kąt synchronizacji na vagu.
  • #38
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Tak właśnie zrobione krok po kroku przy zakładaniu rozrządu procedura powtarzana dziś dwa razy brak rezultatu. Może jednak czujnik g40?
    I w bls nie zwracać uwagi na znak na osłonie z4? ?

    Dodano po 38 [minuty]:

    Ma ktoś może czytelny schemat podciśnienia tego silnika
  • #39
    kubas10
    Poziom 25  
    adamdrozdz31 napisał:
    Jeszcze jedno pytanie.
    Czy jest różnica ustawienia rozrządu względem wału o jeden obrót.

    NIE

    Dodano po 7 [minuty]:

    tamin napisał:

    3. Popuszczasz 3 śruby na górnym kole


    Jak poluzowałeś te śruby to przekręciłeś kołem w prawo do oporu ??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Obrócić silnik w kierunku ruchu wskazówek zegara do oznaczeń.
    Skontrolować, czy oznaczenie na wałku rozrządu znajduje się poza strzałką "4Z" (lub innym oznaczeniem w pobliżu punktu odpowiadającemu "godzinie 7" pod kołem wałka rozrządu).
    Konwencjonalne koło paska zębatego przytrzymać przeciwuchwytem "T10050", GMP na godzinie 12.
    Owalne koło paska zębatego zablokować przeciwuchwytem "T10100", GMP na godzinie 1.
    Zamocować przyrząd do blokowania T10050/T10100 na kole wału korbowego.
    Ustalić przyrząd do blokowania 3359 przez koło zębate wałka rozrządu.
  • #41
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Na filmiku widać jak się koło zdejmuje.
    Jak zablokuje bolcem 3359 w kole wałka to na znak 4z nie pasuje. Jutro sprawdzę ten na godzinie 7
  • #42
    ciuqu
    Poziom 34  
    Na filmiku jest passat 3bg więc silnik Axx czyli wszystko jak na zdjęciu. Ciekawe czy w młodszym bracie AVB czyli BLS jest tak samo. Ale jeśli silnik pracuje to moim zdaniem jest OK. Należało by odzyskać sygnał G40 i sprawdzić synchronizację.

    Na tym filmiku Link widać że znak 4Z jest mniej więcej jak u Ciebie czyli dużo poniżej "małego ciulika"
  • #43
    domex32
    Moderator Samochody
    adamdrozdz31 napisał:
    Świecą zmieniona 3 raz


    No to czas by sprawdzić wiązkę koło rozrusznika.
  • #44
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    A czy podmiany czujnika coś da.
  • #46
    ciuqu
    Poziom 34  
    Nie wiem czy dobrze rozumujesz niżej a wyżej, ta mała metalowa "wypustka" jest wyżej niż znak 4Z zarówno na filmie jak u Ciebie.
  • #48
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Rozrzad sprawdzony 3-4 razy za każdym razem pasuje w blokady.
    Nie mam czujnika na podmiany tutaj muszę czekać do czwartku na nowy czujnik i moje obd jeszcze może dziś jak złożę rozrzad i koło pasowe to podjadę na skasowanie błędów i odczyt
  • #49
    kubas10
    Poziom 25  
    Włącz zapłon, skasuj błędy, wyłącz zapłon, włącz zapłon (nie uruchamiaj silnika) odczytaj błędy i napisz co ci zostało.
  • #50
    ciuqu
    Poziom 34  
    Te silniki palą tylko przy jednej pozycji +- jakaś tolerancja więc jeśli pali i masz błąd czujnika G40 to albo czujnik umarł albo uszkodziłeś okablowanie. Błąd wskazuje na brak sygnału więc uszkodzony czujnik lub jego połączenie.
  • #51
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Prosta sprawa , diodą sprawdzasz czujnik jak daje sygnał to ustaw synchronizację.
  • #52
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Po skasowanie błędów i ponownym sprawdzeniu brak błędów. Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrow (przekroczenie 3000obrotow) ponownie tryb awaryjny zapala sie czek silnika i spirala błąd p0299 i p2016
    Ten p0299 to mógłbym spowodowany rozczelnieniem przewodu gumowego grubego przy chlodnicy
  • #53
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Podłączyłem czujnik pod miernik wartość około 615 i przy dotykania metalowym kluczem i śrubokrętem wartość się nie zmienia. Czy czujnik walnięty?
    sprawdziłem jak kolega na dodanym filmiku tylko ze u mnie nie reaguje
    wartość 615 się nie zmienia
    https://youtu.be/yYqhg9spjfU
  • #54
    szymitsu21
    Moderator Samochody
    adamdrozdz31 napisał:
    Podłączyłem czujnik pod miernik wartość około 615 i przy dotykania metalowym kluczem i śrubokrętem wartość się nie zmienia. Czy czujnik walnięty?
    sprawdziłem jak kolega na dodanym filmiku tylko ze u mnie nie reaguje
    wartość 615 się nie zmienia
    https://youtu.be/yYqhg9spjfU


    Taka metoda nie jest raczej miarodajna. Dioda albo oscyloskop.
  • #55
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    jak sprawdzić diodą
    czujnik 3 pinowy
  • #56
    kubas10
    Poziom 25  
    Na filmie jest czujnik indukcyjny (nie potrzebuje zasilania), a ty chyba masz tam halla (musi być podane napięcie), chyba że się mylę.
  • #57
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Koledzy podpowiedzcie w którym bloku jest odczyt czujnik wałka rozrządu w BLS.
  • #58
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Po skasowaniu błędów zostaje błąd p0299.
    Zapala się spirala i czek silnika
    Już czujnik się nie pokazuje.
    Ma ktoś schemat podciśnienia.
    Zmieniłem koło na rozrządzie może nie czytał wcześniejszego koła. Wydaje mi się że jeden ciulik był przegiety

    Ma ktoś schemat podcisnienia
    Bo to chyba z tym chyba związane

    Dodano po 24 [minuty]:

    czy jak jest przewód podciśnienia zamieniony to będzie się tak działo
  • #59
    domex32
    Moderator Samochody
    DJ ANNUS napisał:
    Koledzy podpowiedzcie w którym bloku jest odczyt czujnik wałka rozrządu w BLS.


    004 pole czwarte.
  • #60
    adamdrozdz31
    Poziom 5  
    Czujnika obd mi już nie pokazuje sam błąd p0299

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po skasowaniu zapala się przy 25000 obrotów skanuje w czasie jazdy zapala się jak dodam gazu