Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Technik Elektryk - Faber CK
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód na kat. B + E do holowania ciężkich przyczep.

andexp 17 Lut 2016 21:23 2658 17
  • #1 17 Lut 2016 21:23
    andexp
    Poziom 18  

    Samochód jak w temacie. Potrzebny solidny, mocny, wygodny samochód do holowania ciężkich przyczep kempingowych, przyczepy z dużą motorówką, lawety do większych samochodów. Będzie jeździł po europie.
    Generalnie wymagania są następujące:
    - Zakup na firmę
    - Samochód w miarę nowy: max 3-4 lata
    - Preferowany diesel z mocą wynikającą z jego pojemności, a nie wyżyłowania mechanicznego.
    - Preferowany Pick-up.
    - Preferowany 4x4 (rozłączalny mechaniczny normalny transfer)
    - Będzie jeździł w wypożyczalni
    - Kwota około 70 000 - 80 000 pln (ale nie sztywna).

    Macie może jakieś doświadczenia ew. swoje uwagi w tym temacie zwłaszcza jeżeli chodzi o skrzynie biegów. Manual czy automat, przy ew. zakupie automatu już wiem, ze będzie konieczny montaż dodatkowej chłodnicy oleju. Czy taka kwota jest w ogóle realna.

    0 17
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #2 18 Lut 2016 11:02
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Sprawdż sobie w Kodeksie ruchu drogowego ale o ile wiem to-kat. B całość zestawu czyli auto + przyczepa nie może przekroczyć wagi 3,5 tony{liczy się tu dopuszczalną masę całkowitą pojazdów wpisaną w dowodach rejestracyjnych}

    0
  • Technik Elektryk - Faber CK
  • #3 18 Lut 2016 12:23
    thomas-cs
    Poziom 14  

    Duży mocny samochód to minimum 2000 KG. do tego drugi samochód (nawet mały) 1200 kg i laweta to już masz przekroczenie 3500 kg. Więc na samą kat B nie da rady. Nie wiem ile ważą duże przyczepy kempingowe ale raczej też przekroczysz wagę. Nie pamiętam czy ten przepis zmienili, ale kiedyś duża przyczepa miała już 2 osie i bez znaczenia jaka była waga potrzebna była inna kategoria prawa jazdy.

    0
  • #4 18 Lut 2016 13:29
    robokop
    Moderator Samochody

    Maksymalnie na kat "B" można ciągnąć zestaw 3,5T+750kG przyczepa, czyli łącznie 4250kG. Tyle że max przyczepka na kat "B", to 750kG DMC - czyli niech nawet przyczepka waży tylko 200 kG, to ładunku na nią włożysz tylko 550kG. Za takie pieniądze, to wydaje mi się że o osobówkę klasy średniej - wyższej ciężko?

    0
  • #5 18 Lut 2016 13:37
    thomas-cs
    Poziom 14  

    Fakt, zespół może mieć 4250. Pomyliło mi się z opłatami VIATOL, gdzie powyżej 3500 trzeba już to wykupić :)

    Dodatkowo strona na której wszystko jest ładnie wyjaśnione razem z przepisami:
    Link

    0
  • #6 18 Lut 2016 13:54
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Lut 2016 14:29
    Michal_WWL
    Poziom 21  

    andexp napisał:
    Samochód jak w temacie. Potrzebny solidny, mocny, wygodny samochód do holowania ciężkich przyczep kempingowych, przyczepy z dużą motorówką, lawety do większych samochodów. Będzie jeździł po europie.
    Generalnie wymagania są następujące:
    - Zakup na firmę
    - Samochód w miarę nowy: max 3-4 lata
    - Preferowany diesel z mocą wynikającą z jego pojemności, a nie wyżyłowania mechanicznego.
    - Preferowany Pick-up.
    - Preferowany 4x4 (rozłączalny mechaniczny normalny transfer)
    - Będzie jeździł w wypożyczalni
    - Kwota około 70 000 - 80 000 pln (ale nie sztywna).

    Macie może jakieś doświadczenia ew. swoje uwagi w tym temacie zwłaszcza jeżeli chodzi o skrzynie biegów. Manual czy automat, przy ew. zakupie automatu już wiem, ze będzie konieczny montaż dodatkowej chłodnicy oleju. Czy taka kwota jest w ogóle realna.


    Ja mam doświadczenia z ciąganiem różnych przyczep Chevroletem Captiva 3.2PB+LPG. Żaglówka MAK 707, przyczepa 2-osiowa oraz kemping Adria Mistral 470, wypakowany po brzegi, jakieś 1500kg.
    Ogólnie nie było problemów. Skrzynia automatyczna, nie była wymagana dodatkowa chłodnica oleju do niej. Fabryczna dawała sobie radę. Spalanie na poziomie 20-25l LPG.
    Były to wyjazdy sporadyczne, nie wiem jak samochód zachowałby się przy takim ciągłym zastosowaniu.

    0
  • #8 18 Lut 2016 16:37
    tzok
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    Maksymalnie na kat "B" można ciągnąć zestaw 3,5T+750kG przyczepa
    Można ciągnąć na kat. B cięższą przyczepę (przyczepę ciężką z hamulcem najazdowym). Jedyne ograniczenie to suma DMC pojazdu i przyczepy ≦3,5T oraz DMC pojazdu : DMC przyczepy ≧ 1,33:1. Octavia III 2,0TDI pozwala ciągnąć przyczepę o DMC 1,5T (ale może mieć większe ograniczenie w homologacji i chyba ma 1400kg) i to w zasadzie jest max co można na kat. B. Podobnie np. Passat B6 2.0TDI. Jest jeszcze kat. B96 (zestaw do 4250kg) ale z tym już trzeba mieć viatoola. No i za granicą z kat. B i przyczepą >750kg może być problem. Generalnie szukasz auta o DMC w okolicy 2000kg z silnikiem wysokoprężnym o mocy przynajmniej 110KM.

    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa
    http://www.auto-swiat.pl/prawo/nowe-zasady-holowania/l3gyj
    http://kodeks-drogowy.org/bezpieczenstwo-ruchu-drogowego/uprawnienia-do-kierowania

    Samochód na kat. B + E do holowania ciężkich przyczep.

    Cytat:
    auto ≤ 3500 kg + przyczepa ≤ 750 kg ≤ 4250 kg – Kategoria B
    auto ≤ 3500 kg + przyczepa > 750 kg ≤ 3500 kg – Kategoria B
    auto ≤ 3500 kg + przyczepa (> 750 kg > 3500 kg ) ≤ 4250 kg – Kategoria B96
    auto ≤ 3500 kg + przyczepa > 750 kg > 4250 kg – Kategoria B + E

    0
  • #9 18 Lut 2016 20:34
    bandi21
    Poziom 29  

    Samochód na B+E bo takie trzeba mieć prawo jazdy.Duża terenówka ,dla mnie najlepszy były Landcuiser lub coś w tym gabarycie.

    0
  • #10 18 Lut 2016 22:04
    robokop
    Moderator Samochody

    tzok napisał:
    robokop napisał:
    Maksymalnie na kat "B" można ciągnąć zestaw 3,5T+750kG przyczepa
    Można ciągnąć na kat. B cięższą przyczepę (przyczepę ciężką z hamulcem najazdowym). Jedyne ograniczenie to suma DMC pojazdu i przyczepy ≦3,5T oraz DMC pojazdu : DMC przyczepy ≧ 1,33:1. Octavia III 2,0TDI pozwala ciągnąć przyczepę o DMC 1,5T (ale może mieć większe ograniczenie w homologacji i chyba ma 1400kg) i to w zasadzie jest max co można na kat. B. Podobnie np. Passat B6 2.0TDI. Jest jeszcze kat. B96 (zestaw do 4250kg) ale z tym już trzeba mieć viatoola. No i za granicą z kat. B i przyczepą >750kg może być problem. Generalnie szukasz auta o DMC w okolicy 2000kg z silnikiem wysokoprężnym o mocy przynajmniej 110KM.

    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa
    http://www.auto-swiat.pl/prawo/nowe-zasady-holowania/l3gyj


    Tzoku, proszę Cię.... Jakakolwiek przyczepa powyżej 750kG wymaga kategorii E prawa jazdy. Na "B" wolno ciągnąc tylko "lekką".

    0
  • #11 18 Lut 2016 22:09
    andexp
    Poziom 18  

    Panowie przepraszam trochę się pomyliłem w tytule, samochód ma być na B + E. Tak więc zmienia to całkowicie postać rzeczy.

    0
  • #12 18 Lut 2016 22:35
    robokop
    Moderator Samochody

    J?eszcze raz, tym razem po raz ostatni:

    Cytat:

    Art. 6. 1. Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:[...]
    [...]6) kategorii B:
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,
    b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
    z przyczepy lekkiej,
    c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
    z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,[...]
    [...]2. Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego
    dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która zdała
    część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa jazdy.[...]

    Wynika z tego nadal, że z gołym "B" tylko DMC do 3,5T....

    0
  • #13 18 Lut 2016 23:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Po zmianie tematu (B+E) to bez znaczenia, ale ja się nie sprzeczam że można powyżej 3,5 t, tylko, że do 3,5 t na "czyste B" może być dowolna przyczepa, a nie tylko lekka.

    0
  • #14 19 Lut 2016 09:30
    Gitner
    Poziom 27  

    Dodge Ram, Ford F250, albo dołóż trochę i Toyota Thundra. :D

    0
  • #15 19 Lut 2016 21:03
    solar744
    Poziom 18  

    Ford DUTY F350 silnik 6,7 litra moc około 400KM spalanie na poziomie 18 litrów ON a moc na haku dość spora ponad 10 Ton.
    W wersji dla naszego MON te samochodziki z automatyczna skrzynią biegów służą do holowania samolotów F-16 w Poznaniu i Łasku

    0
  • #16 21 Lut 2016 23:52
    cns80
    Poziom 9  

    solar744 napisał:
    Ford DUTY F350 silnik 6,7 litra moc około 400KM spalanie na poziomie 18 litrów ON a moc na haku dość spora ponad 10 Ton.
    W wersji dla naszego MON te samochodziki z automatyczna skrzynią biegów służą do holowania samolotów F-16 w Poznaniu i Łasku
    I jaką przyczepę chcesz do tego zapiąć żeby zmieścić się w 3,5 tony ? Chyba mała niewiadówkę :)

    Jeśli istnieje samochód z pierwszego posta to będzie to coś zbliżonego do VW Caravelle Syncro.

    0
  • #17 22 Lut 2016 00:02
    ociz
    Moderator Samochody

    A po co ma się niby mieścić w 3,5T. Na B + E teoretycznie można jechać zestawem do 7T.

    0
  • #18 22 Lut 2016 08:00
    cns80
    Poziom 9  

    ociz napisał:
    A po co ma się niby mieścić w 3,5T. Na B + E teoretycznie można jechać zestawem do 7T.
    Teoretycznie tak. Ale ciężko będzie taki zestaw utworzyć. Za dużo wymagań. Zawsze jeszcze dochodzą same ograniczenia haka (max masa ciągniona, nacisk na kulę).

    0