Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 2007r silnik Z16XER brak mocy

verksted 18 Feb 2016 16:18 15225 7
  • #1
    verksted
    Level 16  
    Witam -, tak jak w tytule i dodam benzyna /lpg ,silnik po przebiegu około 20 tys km taki słupek kupiłem z anglika (nowa uszczelka głowicy, bo poobniżałem zawory pod gaz tzn. zrobiłem większe luzy)kadłub był bez pompy olejowej więc przełożyłem od starego silnika(pokrywa pompy z planowana na magnesówce ),wydawał mi sie taki mułowaty ten samochód.Pojechałem na komputer (kontrolka silnika się nie paliła)po jeździe testowej gość stwierdził że pompa olejowa daje za małe ciśnienie na koła rozrządu które za słabo pracują i silnik nie ma pełnej mocy oraz że w komputerze zainstalowany jest program ekonomiczny. Po tym z twierdzeniu dałem sobie spokój i jeździliśmy bo w sumie dużo nie palił gazu tylko muł .Przełom w tej sprawie nastąpił kiedy koledze złożyłem z dwóch silników jeden do takiej samej astry ten sam rok i ten sam silnik:tak samo rozrząd ustawiony , pompa oleju z podobnym przebiegiem ,tak samo zawory obniżone ,też program ekonomiczny ma w swoim komputerze.Przejechałem się po swojej robocie i aż mi ciary wyszły takiego miał kopa i odejście. Pojechaliśmy na komputer też wykazało że ciśnienie na pompie jest za niskie i program jest ekonomiczny więcej żadnych błędów wszystkie podzespoły parametry w normie.-----Może ktoś walczył z takim silnikiem mułowatym i podzieli się radom oraz efektami będę skory!
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    bula17
    Level 22  
    Jak masz możliwość podmień przepływomierz powietrza na moment i jedz na próbę .
  • #3
    verksted
    Level 16  
    To jest po lifcie 2007 rok niema prze pływki jest tylko czujnik masy powietrza na dwa piny (przekładaliśmy całą rurę dolotową z tym czujnikiem żadnych efektów) dodam że jedynie nie podstawialiśmy komputera(wiadomo dla czego imo) no chyba że ktoś miał takie zdarzenie po wymianie kompa samochód ożył ( to poszukam używki tylko będę musiał zawieś wszystko do zgrania)
  • #4
    dziki25
    Level 2  
    witam
    Miałem problem z silnikiem Opla Astra H 2008r silnik Z16 XER

    Problem obawiał się brakiem mocy i przyspieszenia przy starcie ciężko odpalał nie od razu jak wcześniej.
    Silnik na początku po zapaleniu jak by chciał anie mógł przyspieszyć dławił się strzelał po naciśnięciu pedału gazu.
    Mechanik doradził mi wymianę czujnika na dolocie powietrza zasysanego, nie pomogło wszystkie inne czujniki działały poprawnie.
    Po analizie padło na uszkodzona pompkę paliwa. Wyciągnąłem ją z baku ( filmik jak wyciągnąć jest na YouTube) sprawdziłem czy daje dobre ciśnienie zatykając wypływ palcem bo nominalnie daje ciśnienie 4 bary, wszystko wydawało się ok.
    wypiąłem pompkę paliwa z gniazda i na dole jest plastikowy biały czepień( w korpusie pompki) i tam był uszkodzony oring, wymieniłem na nowy
    następnie po prawej stronie widać filtr wbudowany do którego prowadzi rurka z pompki i tam jest mechaniczny regulator ciśnienia paliwa( ze stali nierdzewnej) wypinamy go i tam jest drugi oring wymieniamy na nowy.
    Wkładamy pompę i działa bez problemu.
    Problemem jest uszkodzony oring ze starości który nie uszczelnia układu paliwa wiec na listwie wtryskowej brak cisnienia.

    Po wymianie oringów problem zniknął cena za oringi 50gr + własny czas :)

    mam nadzieje że komuś pomoże.




    po dłuzszym czasie zdecydowałem sie
  • #5
    dzania
    Level 1  
    Witam,

    Miałem ten sam objaw z brakiem mocy w Astrze o tym samym silniku. Objawiało się to "dziurami" w pedale gazu jak poziom paliwa w baku spadał poniżej 1/4. Po wymontowaniu pompy okazało się że pęknięty był oring przy mechanicznym regulatorze. Usterka naprawiona, auto chodzi bez zarzutu.
  • #7
    Matyo97
    Level 2  
    dziki25
    Jeśli to była by pompa paliwa to wydaje mi się że wtedy na gazie chodził by dobrze tylko na benzynie by mulił
    Mam Opla astre h gtc 1.6 105km i też od 3 miesięcy muli nie wiem co jest przyczyną byłem u mechanika wymienione świece, olej , sprawdzany był kolektor pod kątem klap i wszystko wporzadku. Posiadam instalacje gazową ale samochód muli zarówno na gazie jak i na benzynie, w tym momencie max prędkość to 150 km/h.
    Samochód czasami ma problemy z opalaniem ale jest to sporadyczne , również dziwnie drży podczas ruszania ale to nie jest regularne oraz czasami obroty spadają na tyle nisko że auto drży nie jest to problem z cewką ponieważ świece nie są osmolone. Więc w czym tkwi problem...
  • #8
    Matyo97
    Level 2  
    Sprawdź przepływomierz odepnij go i zobacz czy przyło mocy ja u sb zrobiłem i jest dużo lepiej szukam teraz dawcy żeby sprawdzić czy na 100% to jest to