Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Crafter BJL 2,5TDI CR - Gaśnie, nie odpala. P1281 zawór ilości paliwa

Asdzronk 18 Lut 2016 16:42 2031 12
  • #1 18 Lut 2016 16:42
    Asdzronk
    Poziom 8  

    Witam,

    jakieś 3 miesiące temu kupiłem VW Craftera 2012r.
    Kod silnika BJL, 2,5 tdi na CR.

    Podczas jazdy albo wchodzi w tryb awaryjny (kontrolka świec żarowych), albo auto gaśnie.
    Pojawia się kod błędu: p1281 Zawór ilości paliwa, przerwa w obwodzie (wg AutoCom'a).

    Z problemem walczę już dość długo. Wtryski i pompa wymienione na regenerowane w Boschu. Zawór ciśnienia na szynie paliwowej nowy. Filtr paliwa nowy. Elektryczna pompa w zbiorniku podaje 0,8 bara - nie wiem czy nie za mało i przez to zawór ilościowy na pompie sygnalizuje błąd?

    Auto czasem odpali i idzie nim pojeździć, a czasem kręci, kręci na chwilę załapie i gaśnie. W takim przypadku podczas kręcenia jest małe ciśnienie na szynie ok. 150barów.

    Ma ktoś rozpiskę pinów z ECU? Sprawdzę wiązkę, bo już mi się pomysły kończą.

    1 12
  • #2 18 Lut 2016 17:08
    wasylek112233
    Poziom 18  

    zacznij od zaworu na pompie.... nowe cr mają zwykle na pompie cr zawór dawkujący paliwo do ztłoczenia. mowiąc prosciej zrobiono to po to by zmiejszyć obciazenie silnika zeby pompa nie wciągała tyle energii.

    jak ten zawór padnie lub jego uszczelnienie to często występują problemy z odpaleniem mocą i utrzymaniem cisnienia na listwie.

    0
  • #3 18 Lut 2016 17:43
    Asdzronk
    Poziom 8  

    zawór na pompie (ilościowy) jest wymieniony, bo przyszedł nowy razem z nową pompą wysokiego ciśnienia.

    0
  • #4 18 Lut 2016 18:44
    wasylek112233
    Poziom 18  

    o przepraszam. zle przeczytałem...

    wydaje mi sie ze cisnienie jest nieco małe.... z tego co sie orientuje to chyba kole 2-3 bary powinno byc...

    ja mam pompki i u mnie są dwie wstepne czyli elektryczna 1bar tandemowa 7,5 i dopiero pompki.

    wkład kupisz za 100-200zł. ja bym zmienił dla swiętego spokoju,

    0
  • #5 29 Lut 2016 20:08
    pablo1983a
    Poziom 5  

    Witam.chcialem zapytać czy ktoś poradził sobie z tym problemem blad p1281? Mam ten sam problem i nie możemy sobie poradzić,pompa wymieniona wtryski sprawdzone,zawór n109 nowy i blad dalej i auto nie odpala.

    0
  • #6 29 Lut 2016 20:18
    Asdzronk
    Poziom 8  

    zawór n109 to jest ten zupełnie przy pompie czy ten na szynie?

    0
  • #7 29 Lut 2016 20:24
    pablo1983a
    Poziom 5  

    Przepraszam pomyliłem wymieniony był n290 ten przy pompie

    0
  • #8 29 Lut 2016 20:26
    Asdzronk
    Poziom 8  

    idzie zgasić błąd chociaż na chwilę? (bez odłączania akumulatora)

    0
  • #9 29 Lut 2016 20:31
    pablo1983a
    Poziom 5  

    Nie cały czas blad jest stały. Wiązka sprawdzona

    0
  • #10 29 Lut 2016 20:39
    Asdzronk
    Poziom 8  

    wiązkę jak sprawdzałeś? od zaworu do wtyczki przy szynie tylko, czy od tej wtyczki do sterownika silnika też?
    jakiego komputera diagnostycznego używasz i jaki pokazuje on opis błędu?
    P1281 Zawór ilości paliwa-Przerwa w obwodzie?
    Pompę elektryczną sprawdziłeś? Podaje paliwo?

    0
  • #11 29 Lut 2016 20:52
    pablo1983a
    Poziom 5  

    Wiazka sprawdzona cała do wtyczki i do sterownika używam vasa ale sprawdzałem tez Aurora domem i autobossem i to samo blad p1281 zawor dozowania paliwem - przerwa zwarcie z masą ale sprawdzałem na oscyloskopie i widać ze prąd dochodzi i sterownik próbuje go wystrój,mam brak pomysłów, pompka w baku ciśnie 0.9

    1
  • #12 29 Lut 2016 21:02
    Asdzronk
    Poziom 8  

    Auto Ci w ogóle nie odpala?
    W moim przypadku auto odpalało i jeździło. Czasem silnik gasł i były problemy z odpalaniem. Silnik chodził nawet przy odpiętym zaworze na pompie.
    Patrzyłeś zawór na szynie czy czasem nie puszcza?
    Ja sprawdzałem przeźroczystym wężykiem, który zakładałem na odpływ z tego zaworu.
    U mnie ostatecznie przyczyną tego błędu okazała się wiązka elektryczna.
    Mniej więcej w połowie drogi między sterownikiem, a silnikiem.
    Udało się to ustalić w sumie przypadkowo - dostało się tam trochę wody i poszedł dymek z tego miejsca :)

    0
  • #13 29 Lut 2016 21:25
    pablo1983a
    Poziom 5  

    Sprawdzony i jest ok.jutro będę walczył jeszcze z tym tematam bo faktycznie może jest gdzieś zwarcie na wiązce. Auto w ogóle nie odpala

    Dodano po 15 [minuty]:

    Sprawdzony i jest ok.jutro będę walczył jeszcze z tym tematam bo faktycznie może jest gdzieś zwarcie na wiązce. Auto w ogóle nie odpala

    0