Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus - Za niskie obroty budzący dźwięk z okolic filtra powietrza.

wojciech 987 18 Feb 2016 20:36 6639 11
  • #1
    wojciech 987
    Level 7  
    Witam. Od jakiegoś miesiąca jestem w posiadaniu Forda Focusa 1.6 16V ZETEC SE Z 2003 roku. W aucie wymieniłem olej, filtr powietrza i oleju. Zauważyłem że silnik ma delikatnie za niskie obroty nie do końca równo pracuje ale bez przesady, czasem szarpie podczas jazdy ale nie zawsze i tylko poniżej 2000 obr gdy ma małe obroty,zapaliła się kontrolka silnika na liczniku i z okolic filtra powietrza wydobywa się budzący dźwięk takie jak by wystrzały i właśnie w momencie wystrzału spadają mu obroty i czuć wtedy drgania silnika. Następnie wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia bo zwróciłem uwagę w nocy że mają przebicie. Byłem pewny że to było problemem ale niestety nie. Pojechałem z tym do mechanika i po podłączeniu do komputera, komputer pokazał wpadniecie zapłonu cylindra numer 2. Po wykasowaniu błędów już się później nie pokazał. Po tygodniu jeżdżenia, bez zmian raz szarpał raz nie odgłos z filtra nie ustąpił pojechałem wymienić rozrząd do tego samego mechanika. Po podłączeniu do komputera, komputer pokazał błąd sondy lambdy,wcześniej tego nie pokazał. Dziś zlokalizowałem bliżej skąd dochodzi dźwięk a dokładnie z przepustnicy która jest połączona rurą z filtrem powietrza. Zapomniałem dodać że czyściłem tą przepustnice benzyną ekstrakcyjną sprawdzałem też cewkę i nie widzę tam nic złego problem nie ustąpił. Proszę o pomoc.



    Dodano po 56 [minuty]:

    To jest filmik z nagraniem jak ten silnik się zachowuje.
  • #2
    dayanes
    Level 9  
    Auto rozwija pełną moc czy jest zduszony?
  • #3
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Strzały w przepustnice to jakby za wczesny zapłon, rozrząd dobrze poskładany?
  • #4
    wojciech 987
    Level 7  
    Auto bardzo dobrze przyspiesza w sensie że ma moc nie ma problemu z wyjechaniem pod górkę itp, jedynie to szarpanie na niskich obrotach ale jak już wejdzie na obroty to idzie jak strzała. Rozrząd tak jak napisałem był zmieniany w zeszła sobotę był sprawdzany pod tym kontem tak więc rozrząd jest w porządku natomiast objawy nie ustąpiły.
  • #5
    Michal_WWL
    Level 25  
    Podobne objawy miał VW Golf mojej teściowej. Tam winna była cewka zapłonowa.
    Podczas "wilgotnej" pogody były jakieś przebicia i szarpania na niskich obrotach.

    Nie wiem, czy w Fordzie jest to możliwe, ale zamieniłbym miejscami cewki i zobaczył, czy błąd nie pojawia się na innym cylindrze.

    Natomiast same wytrzały to niedomykające się zawory wydechowe? Tak jak kolega wcześniej zasugerował, zacząłbym od sprawdzenia znaków na kołach rozrządu.
  • #6
    wojciech 987
    Level 7  
    W fordzie każdy cylinder (świeca) jest połączona z cewka przewodem wysokiego napięcia i każdy przewód ma swoje gniazdo nie mogę ich zamieniać bo będzie wyrzucać zapłon. Natomiast jeżeli chodzi o rozrząd to zglupialem, tydzień temu mechanik wymienił rozrząd i mówil że z rozrząd jest wszystko ok. Że to nie są objawy jak rozrząd przeskoczy. Tak więc nie wiem.
  • Helpful post
    #7
    andrzej20001
    Level 43  
    Wypada ci zapłon także:
    cewka ,świeca ,wtryskiwacz , problem mechaniczny
    A ten dzwięk to ecu wysterowuje regulator wolnych obrotów , próbuje "podgonić" obroty i stąd takie podsysanie.
  • #8
    wojciech 987
    Level 7  
    Ok czyli na prosty rozum buczy bo są za niskie obroty, teraz muszę znaleźć przyczynę za niskich obrotów.ok jutro przy sobocie powalcze z tym i dam znać co wyszło. Dodam jeszcze że to się nie dzieje odrazu po odpaleniu silnika. Na początku gdy są wyższe obroty jest ok tak samo podczas jazdy na wyższych obrotach tego nie słychać.
  • #9
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Głośno słychać te buczenie.
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    Ford ma niskie obroty ok. 650/min
  • #12
    wojciech 987
    Level 7  
    Witam. Problem Focusa rozwiązany. Przyczyną szarpania była pęknięta świeca natomiast przyczyną złych obrotów była przepustnica a dokładniej czujnik obrotów który jest przy przepustnicy. A ten odgłos strzałów w przepustnice to ECU wysterowuje regulator wolnych obrotów tak jak napisał andrzej 20001.