Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra f 98r benzyna - Alternator nagrzewa się

Dawiwid 20 Lut 2016 22:36 2838 43
  • #31
    Dawiwid
    Poziom 7  
    Informacje aktualne:
    Napięcie bez obciążenia 13.6V
    Napięcie pod obciążeniem 14.1V
    Wymieniony akumulator
    Wymieniony alternator
    Problem nadal się ujawnia podczas jazdy auto zgasło..
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #32
    krecik22
    Poziom 12  
    Chaotyczne bo człowiek w potrzebie nie ma czasu na dobieraniu słów a o jakiej kolwiek rzeczowej składni zapomnij.
    Najlepiej metoda prób i błędów diagnozowac
  • #33
    zwolmar
    Poziom 16  
    Zanim zaczniesz kombinować z alternatorem, wcześniej zdejm klemy z akumulatora bo jeszcze spalisz auto jak Ci się zrobi zwarcie.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #34
    krecik22
    Poziom 12  
    Zdrowy rozsądek przede wszystkim; )
  • #35
    zwolmar
    Poziom 16  
    krecik22 napisał:
    Najlepiej metoda prób i błędów diagnozowac

    Jak tak będziesz diagnozował w nowszych autach, to samochód nie będzie wyjeżdżał z warsztatu. Mechaniory nieźle się obłowią.
  • #36
    krecik22
    Poziom 12  
    Ale mowa jest o starszym roczniku z resztą ja bym się nie bawił tylko podmienil alternator albo kupił nowy i po problemie.
    Ale byłoby to zbyt proste dlatego warto reanimowac stary
  • #37
    zwolmar
    Poziom 16  
    Tak sobie pomyślałem (czasem mi się jeszcze zdaża :D ), że może niepotrzebnie zasugerowaliśmy się tym grzejącym się alternatorem i piszczącym paskiem. Przyczyna może być bardzo prozaiczna a mianowicie gdzieś w instalacji pojawia się przerwa, brak styku na jakiejś śrubie, wsuwce itp. Wówczas silnik i światła gasną a na akumulatorze napięcie jest ok. Bo gdyby robiło się zwarcie gdzieś w instalacji, to przy nowym aku, izolacja z przewodu poszłaby z dymem. W najlepszym przypadku, o gorszym nie chcę wspominać.

    Dodano po 5 [minuty]:

    krecik22 napisał:
    ja bym się nie bawił tylko podmienil alternator albo kupił nowy i po problemie.

    Skąd wiesz, gdzie tkwi problem? Jak ma się za dużo kasy, to można tak wymieniać w ciemno wszystkie elementy. A najlepiej od razu cały samochód. Też bym chciał tak mieć.
  • #38
    krecik22
    Poziom 12  
    Piszczacy pasek to akurat taka przypadłość i nie można z góry zakładać ze coś nie tak jest z alternatorem zarówno może być pasek słabo naciagniety.
    Mi się wydaje ze pierwszym odbiornikiem przeładowania byłby akumulator który zaczął by sie gotować.
    Dziwne w tym wszystkim jest skoro altek nie ladował to czemu kierowcy nie poinformowała informacja na desce rozdzielczej (kontrolka) że coś jest nie tak i wypadało by to sprawdzić.
  • #39
    zwolmar
    Poziom 16  
    Może ładował a wszystkiemu winna może być stacyjka, luźny przewód na bezpieczniku itp. Zgasły światła, zgasł silnik, rozrusznik nie chciał kręcić a jednocześnie nic się nie spaliło i napięcie na akumulatorze było prawidłowe (tak przynajmniej pisze autor tematu). Ciekawi mnie tylko, w którym momencie je mierzył, czy w trakcie trwania awarii, czy dopiero po jakimś czasie. to jest bardzo istotne.
    A pasek może być faktycznie luźny. Nawet była mowa, że zwalniał alternator pod obciążeniem. Od ślizgającego się paska nagrzeje się koło pasowe i przekaże ciepło dalej na alternator.
  • #40
    krecik22
    Poziom 12  
    Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora.
  • #41
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    krecik22 napisał:
    Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora


    To sobie na własnym samochodzie sprawdzaj.

    Po pierwsze skoro jest 14V to łądowanie jest. Po drugie napisz jaki typ alternatora masz.
  • #42
    zwolmar
    Poziom 16  
    Krecik22, Ty to masz zajefajne pomysły. Czy kiedykolwiek w życiu udało Ci się coś naprawić i nie zepsuć? :cry:
  • #43
    Yelonek88
    Poziom 10  
    krecik22 napisał:
    Jestem ciekaw czy po uruchomieniu auta i zdjęciu minusowe klemy auto zgaśnie czy będzie nadal pracował biorąc zasilanie z alternatora.


    To za bardzo ryzykowna metoda sprawdzenia ładowania. Jeśli alternator ładuje to będzie pracował aczkolwiek może dojść do poważnego uszkodzenia instalacji elektrycznej w pojeździe, głownie elementów elektronicznych. Spotkałem już kilka takich przypadków.
    A co do tego alternatora to dobrzy by też było oglądnąć w jakim stanie są szczotki ewentualnie diody. Szczotki gołym okiem da się skontrolować a diody multimetrem. Czasem nawet diody gołym okiem widać czy uszkodzone.
  • #44
    Dawiwid
    Poziom 7  
    Szczotki były już doszczętnie zużyte nowy alternator załatwił sprawę dziękuję