Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów.

18 Lut 2016 22:58 8418 26
  • Poziom 5  
    DAF 2010r 510, automat, vin 0E872103

    Witam, od dłuższego czasu borykam się z błędami w moim DAFie, ostatnio naprawiane były kable do lewego przedniego czujnika EBS i 2 kable idące do impulsatora, po tych naprawach większość błędów nie wyskakuję, podczas amatorskiej diagnostyki Autocomem, wyrywkowo powracają:

    W systemie EBS:

    4178 - Brak informacji CFG na CAN o konfiguracji silnika odebranej z układu sterowania silnika w ciągu zadanego okresu czasu (nieciągłe)

    4174 - Brak informacji CFG na CAN o konfiguracji hamulca silnikowego odebranej z układu sterowania silnika w ciągu zadanego okres czasu (nieciągłe)

    A także w Astronicu:

    3198 - Szyna danych CAN: prędkość względna koła z EBS, EBC2 WSI (prędkość względna koła) - sygnał nieprawidłowy (zachowany)

    904 - Czujnik prędkości osi przedniej
    -Sygnał nieprawidłowy (zachowany)

    Bardzo byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam, Damian.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    EBS i automatyczna skrzynia biegów mają ze sobą wiele wspólnego , jeśli EBS działa wadliwie to skrzynia też.Zrób porządek z EBS przede wszystkim nie łataj przewodów tylko je wymień to bardziej bezpieczne i pewne.Sprawdż czujniki wpiastach miernikiem może padły .Jeśli mają mniej niż 950 ohm to je wymień , przy okazji podnieś oś i sprawdż luzy na łożyskach , a może koło polaryzacyjne w piaście korozja zjadła!
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    ja do naprawy obwodu czujników używałem przewodów w koszulkach silikonowych do połączeń czujników ABS ze sterownikiem ABS do przyczep (nazywane nawet "przedłużaczami czujników ABS").Są relatywnie długie i pozwalają na poprowadzenie ich nawet do osi tylnej.Są mega- wytrzymałe i do tego stopnia niezawodne, że były rekomendowane przez DAF-a do zastąpienia oryginalnych wiązek czujników ABS w DAF-ach z serii LF45/55 (Technical tip z bodajże 2012 lub 2011 roku) - po prostu wymagało to położenia 4 takich "przedłużaczy" (po odcięciu żeńskich wtyczek) wzdłuż oryginalnych wiązek , zabezpieczenie ich tertytkami do istniejących wiązek i zarobieniu nowych pinów żeńskich do kostki pod pokrywą interfejsu kabinowego.Zrobiłem takich napraw chyba ze 100 i nigdy nie widziałem ponownej usterki wiązki.Jedyne co mogło się zdarzyć to zły kontak w pinie jak ktoś niedokładnie zarobił na końcu przewodu pin lub pin skorodował wskutek ingerencji wilgoci pod pokrywę interfejsu.

    http://www.balmanltd.co.uk/products/brake-clu...ensors-leads/asb-sensor-extension-lead/jce006
  • Poziom 31  
    Pozdrawiam mechaników z Biringham a w szczególności z Walsall ,tam spędziłem parę lat w serwisie MAN-ERF. Wiele rozwiązań podniosło moje powieki ze zdziwienia(pozytywnie),ale bardzo wiele zmarszczyło czoło, ogólnie było miło.Powiedz czy takie przedłużacze są u nas dostępne?Jeśli tak , to trzeba będzie zajrzeć głęboko w oczy niektórym firmom .
  • Specjalista - DAF Trucks
    przypuszczam że w sklepach z częściami do przyczep aczkolwiek sprzedaże internetowe + płatności online + kurierzy eliminują odległości i dają większy wybór.
    Jeśli mówisz, ze pracowałeś w MAN-ERF w Walsall to przypuszczam, że w Aquila Truck Centre?
    Zgodzę się w pełnej rozciągłości że praca w dealerach samochdów w UK otwiera oczy i uczy innego punktu widzenia wbrew obiegowej opinii o kwalifikacjach mechaników brytyjskich panującej w Polsce.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli dobrze pamiętam silikonowe dostaniesz WABCO ale poszukaj na pewno są i jak Kolega Krisbrumm pisze są naprawdę lepsze
    krisbrumm napisał:
    nazywane nawet "przedłużaczami czujników ABS
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 5  
    Witam ponownie, niestety radość z użytkowania DAFa nie trwała długo. Powróciły kolejny raz te same objawy. Auto podczas jazdy, zazwyczaj po jakis dziurach wyrzuca ostrzeżenia, skrzynia, silnik, retarder, i ebs, czasami jest to na ułamek seknudy, czasami na dłużej, na desce zamiast biegów wyswietla się kreska. Świruje też wskaźnik od adblue mimo że jest emulator. Ostatnio wyłapał także błąd konfiguracji i nie chciał odpalić. Udało mi się w tym momencie podpiąc komputer. Poniżej obrazki z kodami błedów. Jedyny sposób na przywrócenie go do żywych jest rozłaczenie prawej kostki na płycie astronica i ponowne wpięcie. Dodam że wiązka do skrzyni była whyjęta z auta i dokładnie sprawdzona, amatorsko na żarówke halogenową, brak także jakich kolwiek uszkodzeń mechanicznych wiązki. Wiązka silnika także została sprawdzona.

    Wczoraj byłem także na diagnostyce DAVIE aczkolwiek 0 błedów, statusy CAN wszystkie OK.

    Wszystkie te przypadłości są bardzo losowe.

    Czy istnieje możliwość że coś ze sterownikiem AStronica się dzieje? Woda sterowniku? Wydaje mi się że ktoś już tam kiedyś zaglądał, gdyż pod płytą widać czerwony sylikon.

    DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów.
    DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów.DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Wątpię, czy jest to problem w samym sterowniku AsTronic.Te - zwykle są bardzo trwałe.Wygląda mi to na brak ciągłości w komunikacji CAN i najprawdopodobniej jest to w odnodze do skrzyni AsTroniclub bardziej prawdopodobne, do sterownika DMCI.Sprawdź dokładnie (poprzez uwolnienie wiązki z tertytek na całej długości) wiązkę od złącz kabinowych aż do skrzyni AsTronic i do silnika.Sprawdź centymetr po centymetrze wzrokowo wiązkę.Jakiekolwiek przetarcia w koszulce wiązki powinny być sprawdzone przez otwarcie koszulki i sprawdzenie przewodów w tym miejscu.
  • Poziom 5  
    krisbrumm napisał:
    Wątpię, czy jest to problem w samym sterowniku AsTronic.Te, zwykle są bardzo trwałe.Wygląda mi to na brak ciągłości w komunikacji CAN i najprawdopodobniej jest to w odnodze do skrzyni AsTronic.Sprawdź dokładnie (poprzez uwolnienie wiązki z tertytek na całej długości) wiązkę od złącz kabinowych aż do skrzyni AsTronic.Sprawdź centymetr po centymetrze wzrokowo wiązkę.Jakiekolwiek przetarcia w koszulce wiązki powinny być sprawdzone przez otwarcie koszulki i sprawdzenie przewodów w tym miejscu.


    Całą ta wiązka była wyjęta z auta na stół, sprawdzona centymetr po centymetrze, brak uszkodzeń...

    Dodam tylko że przez dłuższy czas nie był założony przewód odpowietrzający płyte astronica tylko leżał przewód na skrzyni, czy mógł tam naciągnać wilgoci/ wody?
  • Specjalista - DAF Trucks
    To jest odpowietrzenie samych "kół zębatych" - a nie ECU.Zrób to samo z wiązką do sterownika DMCI.Jeżeli nic nie znajdziesz, to szukaj w kabinie od tylnej strony złączy kabinowych a szczególnie pod czarną blachą w podłodze pasażera

    Dodano po 1 [minuty]:

    wiele z tych błędów (sprawdziłem kody w katalogu kodu błędów DAF-a) odnosi się do komunikacji CAN z DMCI
  • Poziom 5  
    krisbrumm napisał:
    To jest odpowietrzenie samych "kół zębatych" - a nie ECU.Zrób to samo z wiązką do sterownika DMCI.Jeżeli nic nie znajdziesz, to szukaj w kabinie od tylnej strony złączy kabinowych a szczególnie pod czarną blachą w podłodze pasażera

    Dodano po 1 [minuty]:

    wiele z tych błędów (sprawdziłem kody w katalogu kodu błędów DAF-a) odnosi się do komunikacji CAN z DMCI


    To w takim razie zostaje tylko wiązka w kabinie auta, bo wiązka od DMCI też już była cała prześwietlona...
    Jutro działamy dalej...
  • Poziom 5  
    Dziś wyjalem jeszcze raz wiązkę od kasety do skrzyni. Znalazłem pękniecie na VCAN 1 od okrągłego złącza skrzyni do modułu adblue. Zarówno na czerwonym kablu jak i 3cm dalej na żółtym.

    Czy wilgoć mogła generować takie błędy jak powyżej?

    Jak najlepiej naprawić te kable?
  • Poziom 38  
    Wygląda mi to na losowy brak styku w przekażniku podającym zasilanie po stacyjce na układy elektroniki.Swiadczy o tym bogactwo błędów.
  • Poziom 5  
    Przekaźniki szare były podmieniane także w momencie błędów i brak różnicy. Może coś na styl wiazki od stacyjki do przekaźników?

    Poniżej fotki uszkodzonego CANa DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów. DAF 105 510 AsTronic - Błędy w EBS i w Skrzyni biegów.
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    Ma to sens bo V-CAN 1 jest szyną komunikacji czołowych danych z silnika.Ma to sens.Napraw i się przekonasz.Woda może jak najbardziej generować taką litanię błędów komunikacji CAN.
  • Poziom 5  
    Zastanawiające jest tylko to dlaczego te objawy bardzo często pojawiały się np po przejechaniu jakiejś nierówności, typu łączenie mostu z autostrada. Pasy ostrzegające przed naszymi pięknymi bramkami na A2 albo zjazd na stacje i na chwilę zamigotaja błędy i albo znikną albo zgubia się biegi łącznie z brakiem możliwości odpalenia auta...
  • Poziom 38  
    Awaria losowa, to przekleństwo, łatwiej jest czasem wykonać nową instalację.. Zostało ci mozolne sprawdzanie metodami serwisowymi, typu szarpanie , uginanie wiązek, naciąganie kabli (czasem problem jest w środku kabla, który iczego nie zdradza na zewnątrz. Zwróć uwagę na miejsca, gdzie połączenia pracują z racji amortyzowania kabiny. Podejrzane obwody, zwłaszcza zasilające, trzeba przedzwonić prądem kilku amperowym, nie miernikiem. na samym końcu może się okazać, że przyczyna jest w zimnym lucie wewnątrz kasety, np koordynator, czy EMS. CAN to system komunikacji który potrafi pracować nawet na jednej przerwanej żyle..w stopniu przynajmniej pozwalającym na zdiagnozowanie szyny, co nie znaczy, że jest nie ważny :) Sama stacyjka też jest podejrzana. Zasada jest jedna wszędzie, zaczynamy od bloków zasilania modułów.
  • Specjalista - DAF Trucks
    szukaj dale w wiązkach.gdzieś jest cały czas problem.Weź go na jazdę próbną z drugą osobą, która ma DAVIE i patrzy na CAN message test.To pomoże zlokalizować który sterownik traci komunikację i która CAN network ma przerwę.
  • Poziom 19  
    Witam. Miałem ten sam problem z dafem 105.460 2007r. WarIowa jak twój z filmu. Rozebrana cała elktryka nic nie pomogło. Dopiero wymiana kasety skrzyni załatwiła problem. Koszt używanej 1200zl plus 300 adaptacja Dave. Teraż dafik śmiga jak ta lala.
  • Poziom 11  
    Kol. Dadus1992. I jak doszedłeś co się działo w Dafie ?
  • Poziom 10  
    Witam,

    Panowie pomóżcie. Mam problem z Dafem XF 105, na desce ciągle świeci się Usterka układu EBS ciągnika (na żółto)

    Mam tylko dwa błędy w układzie EBS, te same co osoba zakładająca ten temat.

    4178 - Brak informacji CFG na CAN o konfiguracji silnika odebranej z układu sterowania silnika w ciągu zadanego okresu czasu (nieciągłe)

    4174 - Brak informacji CFG na CAN o konfiguracji hamulca silnikowego odebranej z układu sterowania silnika w ciągu zadanego okres czasu (nieciągłe)

    Sterownik silnika i skrzyni czyste, zero błędów.

    Przeciągnąłem przewód czterożyłowy aby sprawdzić czy przypadkiem wiązka od modulatora nie padła lecz nic to nie dało...

    Może ktoś podpowie w czym problem :(
  • Specjalista - DAF Trucks
    A nie masz podmienionego sterownika ABS lub DMCI, ewentualnie zaprogramowane są wersją nie dla tej konfiguracji nadwozia?
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem w DAF XF 105 po awarii gdzie rozpadło się łożysko sprzęgła podczas jazdy , auto stanęło . Po wymianie sprzęgła wstępnie auto jeździ płynnie zmienia biegi ale po zatrzymaniu wyskakuje ostrzeżenie skrzyni biegów i nie można nic zrobić , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu dalej można jechać , Błąd jaki odczytałem to 3118 - BRAK INFORMACJI O DM1 Z JEDNOSTKI STERUJĄCEJ 8 ,NIEZNANY SYMPTOM USTERKI , STAŁY . Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 11  
    3118
    Sprzęgło nie rozłącza się pomimo włączenia zaworów elektromagnetycznych Y16 i Y17:
    Wewnętrzna usterka modulatora (D954)
    Wewnętrzna usterka zespołu sprzęgła (B385)
    Usterka elektryczna w wiązce przewodów pomiędzy modulatorem a zespołem sprzęgła
    Nieprawidłowy sygnał czujnika skoku sprzęgła, sygnał prędkości obrotowej silnika lub sygnał prędkości obrotowej wału wejściowego
    Powoduje to wystąpienie następujących symptomów:
    Podczas jazdy:
    zmiana biegów nie jest możliwa
    tryb automatyczny nie jest dostępny
    Podczas postoju:
    po zatrzymaniu pojazdu podejmowana jest kolejna próba rozłączenia sprzęgła
    podczas postoju skrzynia biegów jest automatycznie przełączana do położenia neutralnego
    układ jest niedostępny
    Czy kody usterek 3018/3020 są również aktywne?
    Sprawdzić siłownik sprzęgła
    Czy aktywny jest kod usterki 3154?
    Nieszczelność układu sprężonego powietrza
    Usterka w układzie sprzęgła mechanicznego (utrudniony ruch, uszkodzenie, nieprawidłowe smarowanie)
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź , wymieniłem siłownik sprzęgła , na razie jest ok