Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 3 AFT - Na benzynie niższe podciśnienie niż na LPG.

19 Lut 2016 11:05 1074 17
  • Poziom 25  
    Witam, VW Golf 3 1.6 AFT na benzynie na gorącym silniku podciśnienie wynosi 0,6bar, czas wtrysku 2.0ms a sonda raz pracuje na ubogo raz na bogato. Na gazie podciśnienie wynosi 0,7bar, czas wtrysku 1.0ms a sonda pracuje "prawie" prawidłowo. Ogólnie silnik pracuje lepiej na LPG niż na benzynie. Czy uszkodzony może być przepływomierz ? Błędy tylko sondy - sygnał nieprawidłowy. Raz górna granica przekroczona a raz dolna. Rozrząd ok, zapłon ustawiony komputerem i nie ma błędu czujnika Halla.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 43  
    Masz bogato na gazie i przez to spada ci czas wtrysku . Czasy wtrysku pb pracując na tylko na pb a potem lpg powinny być zbliżone.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 23  
    Na początek proponuję zrobić reset kompa i przejechać trochę kilometrów na samej benzynie.
  • Poziom 43  
    Tak można zrobić adaptacje kanał 0 ok i jazda. Potem sprawdzić czasy na lpg ew. korekta i apiać.
  • Poziom 25  
    andrzej20001 napisał:
    Masz bogato na gazie i przez to spada ci czas wtrysku . Czasy wtrysku pb pracując na tylko na pb a potem lpg powinny być zbliżone.


    A czemu mam za niskie podciśnienie na benzynie ? te 2ms to nie za dużo na gorącym silniku ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Tak można zrobić adaptacje kanał 0 ok i jazda. Potem sprawdzić czasy na lpg ew. korekta i apiać.


    Możesz podać mi instrukcję kasowania tej adaptacji (mam carmannScan a tam jest dodany VAG) ? robiłem adaptację przepustnicy (gutmann-em).
  • Poziom 43  
    Sterownik silnika-adaptacje- kanał 0 - ok
  • Poziom 25  
    Tak zrobiłem i "ten kanał" nie jest obsługiwany.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Poza tym w gutmann nie mam tej funkcji a on dobrze robi niemieckie samochody.

    Dodano po 4 [godziny] 56 [minuty]:

    Czy ktoś z szanownych kolegów jest mi w stanie powiedzieć czemu w tym silniku na benzynie podciśnienie jest w okolicach 0,55-0,60 bara a po przełączeniu na gaz wskakuje na 0,65-070bara ? Wypalone gniazda zaworowe ? ale czemu na gazie wzrasta ?
  • Poziom 25  
    Panowie podpowiedzcie coś co może trochę rozjaśnić sprawę bo właściciel jest skłonny do demontażu głowicy i ew. obróbki zaworów i gniazd zaworowych ale mam co do tego pewne wątpliwości.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może po tym pytaniu się domyślisz.
    Jakie masz obroty na LPG przy tym podciśnieniu 0.7 a jakie na PB przy tych 0.6?

    Co znacz że sonda pracuje prawie prawidłowo a co oznacza że raz ubogo a raz na bogato - to źle czy dobrze?
  • Poziom 25  
    Obroty silnika są praktycznie takie same.

    Rozumiem że oczekujesz odpowiedzi następującej:

    Na gazie obroty są ciut większe niż na benzynie i podciśnienie wynosi ok 0,7bar, mieszanka jest bogata (tak gazownik ustawił) i sonda pracuje w wyższym zakresie napięciowym.

    Na benzynie obroty są nominalne i podciśnienie wynosi ok 0,6bar, mieszanka jest raczej uboga, sonda pracuje w niższym zakresie napięciowym albo w ogóle to napięcie się nie zmienia.

    Wniosek >?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wiesz o tym że podciśnienie zależy od otwarcia przepustnicy a od tego właśnie zależą obroty?
    Napięcie sondy ma oscylować sobie pomiędzy 0,2 a 0,9V.
  • Poziom 25  
    Nie zauważyłem znaczącej różnicy w obrotach na benzynie i na gazie, jedynie co to praca silnika na gazie jest ciut lepsza niż na benzynie, co się przekłada na wartość podciśnienia. Co do pracy sondy to pisałem wyżej.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Masz inne obroty przez to inne podciśnienie. Może nie widzisz różnicy ale wystarczy 50 obrotów i już jest różnica w ciśnieniu.
    To nie wina zaworów czy gniazd.
    Jak chcesz być pewny to sprawdź sprężanie lub podaj powietrze na tłoki to będziesz słyszał przy wypalonych zaworach że leci tłumikiem lub przepustnicą.

    Mieszanka bogata to wyższe napięcie na sondzie, niższe to uboga.
    Sonda ma oscylować.
  • Moderator Samochody
    kubas10 napisał:
    te 2ms to nie za dużo na gorącym silniku ?

    Za mało. Ten silnik ma sekwencyjny wtrysk i czasy w granicach 3-4ms na wolnych. No chyba że np czujnik w aparacie nie działa i w fullgroup-ie chodzi.
  • Poziom 25  
    Na benzynie sonda nie oscyluje, pracuje na ubogo, na gazie odwrotnie.
  • Poziom 11  
    Zrób reset lub adaptacje jak radzono wcześniej. Lub zuboż mieszankę na gazie. Silnik powinien pracować na benzynie aż do fabrycznych parametrów.
    Sprawdź czy podczas pracy na gazie nie dolewa benzyny ( nieszczelne wtryskiwacze, regulator ciśnienia) np. odłącz pompę benzyny.
  • Poziom 25  
    Adaptacja tylko przepustnicy, reset żaden nie wchodzi w grę, co do regulacji gazu to muszę odesłać do gazownika.

    Wychodzi na to że zbyt bogata mieszanka na gazie powoduje nieprawidłowości na benzynie ? dobrze rozumiem ? Przypomina mi się że klient przyjechał do mnie pierwszy raz na ustawienie kąta zapłonu (było źle) i był już po regulacji gazu. Przy pracy na gazie "czuć paliwo".

    Zdemontuje przepustnicę, wymyję i zaadoptuję.
  • Poziom 11  
    kubas10 napisał:


    Wychodzi na to że zbyt bogata mieszanka na gazie powoduje nieprawidłowości na benzynie ? dobrze rozumiem ? Przypomina mi się że klient przyjechał do mnie pierwszy raz na ustawienie kąta zapłonu (było źle) i był już po regulacji gazu. Przy pracy na gazie "czuć paliwo".

    Zdemontuje przepustnicę, wymyję i zaadoptuję.


    Tak, nie zaszkodzi umyć przepustnice.