Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 3 1,6 benzynowy, kopci na biało po wymianie uszczelki pod głowicą.

henioo 19 Feb 2016 13:56 6084 35
  • #1
    henioo
    Level 9  
    Witam
    Mam problem zakupiłem dla syna audi A3 z silnikiem 1,6 benzyna z uszkodzoną uszczelką pod głowicą tak mówił sprzedający.Wymieniłem Uszczelkę głowica została sprawdzona i splanowana auto dalej kopci strasznie na biało i bierze płyn.Pomóżcie co można zrobić .
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Sprawdzałeś głowicę na szczelność?
    Sprawdź sprężanie wyjdzie na którym jest nie tak. Wymieniałeś olej po remoncie poszedł płyn do oleju? Ile czasu auto było odpalone po remoncie?
  • #3
    Golf90
    Level 23  
    Silnik chodzi równo? nie przerywa? Wykręć świece i sprawdź czy nie są mokre od płynu. Jeżeli głowica była sprawdzana na szczelność, to może zły montaż uszczelki.
  • #4
    MobilTruck
    Level 31  
    Źle sprawdzona głowica.Jeżeli to nie Ty sprawdzałeś tylko mechanik to reklamuj robotę i tyle.
  • #5
    nak71
    Level 16  
    Kiedyś spotkałem się z takim przypadkiem w audi B3 - biało-niebieski piekący w gardle dym aż trudno było z tyłu auta oddychać - dodatkowo brał dużo oleju. Przyczyna - wadliwe uszczelniacze na popychaczach. Po wymianie przestał dymić i jakby nabrał dodatkowej mocy.
  • #6
    henioo
    Level 9  
    W aucie była sprawdzana głowica na szczelność w Moto Szlif w Szczecinie.To jest Firma, która się specjalizuje w tym, to chyba nie było by lipy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kopci tak gęstym białym dymem że przez chwilę nic nie widać.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Auto chodzi równo .
  • #7
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Ile ubyło płynu?
  • #8
    henioo
    Level 9  
    płynu w sumie nie dużo ale jak kopcił to pisałem jak stałem z tyłu samochodu to nie widziałem drzwi
  • #9
    MobilTruck
    Level 31  
    Ten silnik jest prosty jak młocarnia z lat 20tych ubiegłego wieku.Jeżeli nie ma tam żadnych przepustnic podgrzewanych płynem,czy też kolektorów dolotowych,to sprawa jest oczywista,że należy zdemontować głowicę
  • #10
    wacekgacek
    Level 16  
    Jeśli naprawiał warsztat to reklamuj niech naprawiają bo podejrzewam że albo nie sklanował głowicy albo głowica jest uszkodzona.Jakby nie było to fuszerka.
  • #11
    henioo
    Level 9  
    Ok dzięki
    Mechanik twierdzi że to może być blok silnika on nie mógłby skręcić nic żle 😊

    Dodano po 1 [godziny] 51 [minuty]:

    Ciekawe kto ma rację?
  • #12
    Golf90
    Level 23  
    Ile zrobiłeś kilometrów od remontu? Przepraszam że pytam a nie odpowiadam ale to ważne. Miałem kiedyś Vectre na wymianę uszczelki, wszystko złożone, chodziła dobrze, ale przez jakieś 50km kopciła jak szalona. Płyn który zebrał się w tłumikach musiał odparować.
  • #13
    henioo
    Level 9  
    Właśnie została ściągnięta głowica i był płyn na trzecim cylindrze oddaję głowicę do sprawdzenia jeszcze raz
  • #14
    henioo
    Level 9  
    Witam
    Dalej mam problem mechanik ściągnął głowicę mówi że on to zrobił zgodnie ze sztuką a goście od głowicy sprawdzili ją ponownie na 8 bar i jest ok , i nie wiem co mam zrobić.
    Ponoć blok wygląda że jest ok
    Pozdrawiam
  • #15
    El_Kamillo_
    Level 11  
    henioo wrote:
    Witam
    Dalej mam problem mechanik ściągnął głowicę mówi że on to zrobił zgodnie ze sztuką a goście od głowicy sprawdzili ją ponownie na 8 bar i jest ok , i nie wiem co mam zrobić.
    Ponoć blok wygląda że jest ok
    Pozdrawiam


    Po pierwsze to mechanikom się nie wierzy... wiem co mówię.. większość z nich pracuje na akord.. czyli byle jak zrobić skasować za "naprawę" i pozbyć się auta.. Ja bym spróbował wymienić jeszcze raz uszczelkę.. splanować głowicę.. dać nowe szpilki.. nowy olej.. nowy płyn chłodniczy.. po wszystkim sprawdzić kompresje czy jest mniej więcej taka sama na wszystkich cylindrach.. jeśli to nie pomoże.. to najprawdopodobniej kupiłeś auto nie z padniętą uszczelką ale z przegrzanym silnikiem.. bo głowice w benzyniakach zazwyczaj nie pękają.. nie rozszczelniają się.. a jak blok uszkodzony jak twierdzi "pan mechanik" to tak jak mówię przegrzany.. więc generalnie silnik wtedy do wyrzucenia :)
  • #16
    henioo
    Level 9  
    Witam
    Teraz to dopiero jest super mechanikowi urwał się gwint w bloku przy dokręcaniu głowicy i twierdzi że to nie jego wina a poprzednio to on dokręcał głowicę i ściągał.
    i nie wiem co mam teraz zrobić .
    Pomóżcie
  • #17
    piotrekwoj1
    Level 39  
    A niby czyja śruby? Wymieniał śruby tamtym razem? Czyścił otwory w bloku od śrub?
  • #18
    henioo
    Level 9  
    Za pierwszym razem wymienione śruby , resztę twierdzi że robił tak jak powinno być
  • #19
    El_Kamillo_
    Level 11  
    Błagam nigdy więcej nie nazywajcie tego imbecyla mechanikiem.. A autor tematu niech go zapyta czy wie co to jest klucz dynamometryczny :) A co do problemu.. są specjalne wykrętaki do urwanych śrub.. które każdy kto ma chociaż ambicje na mechanika powinien mieć.. ale wiadomo ze po takim zabiegu... trwałośc mocowania nie bedzie już tak dobra ;)
  • #20
    henioo
    Level 9  
    on twierdzi że wymieniał zgodnie ze sztuką i używał klucz dynamometryczny
    Przed chwilą byłem u mechanika i się dogadaliśmy że zakupię silnika a on go wymieni za free tylko mu pomogę trochę przy wyciąganiu .
    Więc poszukuję silnika o oznaczeniu AEH
  • #21
    balonika3
    Level 37  
    Skoro zadeklarował wymianę silnika za free, to tym samym przyznał się do zaorania tamtego.
  • #22
    El_Kamillo_
    Level 11  
    henioo wrote:
    on twierdzi że wymieniał zgodnie ze sztuką i używał klucz dynamometryczny
    Przed chwilą byłem u mechanika i się dogadaliśmy że zakupię silnika a on go wymieni za free tylko mu pomogę trochę przy wyciąganiu .
    Więc poszukuję silnika o oznaczeniu AEH


    Gość jest chyba śmieszny.. W takiej sytuacji powinien Ci zwrócić koszta zakupu silnika a auto powinieneś dawno zabrać temu zabójcy silników z garażu.. i dać do kogoś bardziej ogarniętego :)
  • #23
    henioo
    Level 9  
    No pewnie tak, ale ja nie chcę się kłócić i iść na ostro bo to tylko wk....a i nic z tego nie ma
  • #24
    El_Kamillo_
    Level 11  
    henioo wrote:
    No pewnie tak, ale ja nie chcę się kłócić i iść na ostro bo to tylko wk....a i nic z tego nie ma
    Jak wolisz.. ale przez jakiegoś pseudo-mechanika będziesz teraz jakieś 1500zł w plecy :)
  • #25
    henioo
    Level 9  
    Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między silnikiem AEH a AKL
  • #26
    El_Kamillo_
    Level 11  
    henioo wrote:
    Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między silnikiem AEH a AKL
    O ile mi wiadomo są to bliźniaczo podobne silniki... więc wszystko jedno :)
  • #27
    nicram1941
    Level 17  
    I takim to sposobem wrzuca się wszystkich mechaników do jednego worka. Dzięki w imieniu wszystkich mechaników i tym podobnych... Sorry za OT.
  • #28
    lemmak
    Level 21  
    Poszperałem trochę aby Ci pomóc i nie znalazłem różnic pomiędzy akl i aeh. I tak kupujesz pewnie goły słupek i przekładasz resztę gratów - więc wątpię, że są różnice w budowie głowicy i bloku - bezpiecznie można kupić.
    Co do osądu mechanika - podniosło ciśnienie. Nie wiem, czy popełnił błąd ale raczej nie urwał śruby momentem 40 Nm (instrukcja przewiduje 40Nm + 90* + 90* ) co najwyżej chciał książkowo 2 razy po 90 stopni - pewnie najsłabszy gwint puścił. Klucz dynamometryczny i wykrętak do śrub można sobie w d... wsadzić bo ani klucz tu potrzebny ani nikt nie urwał śruby od głowicy.
  • #29
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Przy 40Nm + 90+90 to chyba prędzej zerwiesz gwint niż urwiesz śrubę od głowicy. Na moje nie wyczyścił otworów od śrub i dlatego urwał. Tak szczerze mówiąc to nie ciągnie się przez siłę czuć w rękach że nie idzie.
  • #30
    lemmak
    Level 21  
    No i zerwał gwint - a nie urwał śruby. Jak mechanik to zrobił nie dowiemy się nigdy- prawdopodobne, że nie wyczyścił śrub albo chciał wg. instrukcji, albo gwint został kiedyś osłabiony....... Fakt - czuć kiedy nie idzie śruba i zbędna jest nadmierna siła. A o niutonometrach i wykretaku to, delikatnie, w kontekście postu o "imbecylu mechaniku".