Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.9 DTI - Brak mocy, nierówna praca.

Master_Zioom 19 Feb 2016 17:59 2199 5
  • #1
    Master_Zioom
    Level 8  
    Witam!
    Jestem posiadaczem Laguny I 1.9 DTI, 98 KM, 1998rok.

    Przed tym praca silnika była perfekcyjna.
    Opis usterki:
    -Kompletny brak mocy
    -Nierówna praca silnika
    -Sadza z wydechu (bardzo dużo sadzy)
    -Chmara dymu za autem
    -Nie trzyma obrotów
    -Silnik sam przyspiesza i zwalnia obroty (raz jest 900, raz 1300)
    -Świeżo po uruchomieniu (gdy już uda się uruchomić) nie reaguje na gaz
    -Po wciśnięciu gazu w podłogę na biegu jałowym, obroty rosną po jakimś czasie (sekunda , dwie nie wiem, ale duże opóźnienie)
    -Gdy się doda gazu i puści to obroty bardzo wolno schodzą w dół

    Co było sprawdzane:
    -Kable sprawdzane czy nie przetarte i wszystko jest ok
    -Układ dolotowy oraz paliwowy są szczelne
    -Zawór EGR był sprawdzony i wyczyszczony
    -Podczas zwiększenia dawki na pompie, dymienie z wydechu ewidentnie maleje
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Wymień pompę paliwa (jest na grodzi i ciężko ją dostrzec, leć po przedowach paliwa) i paliwo powinno pomóc.
  • #3
    Master_Zioom
    Level 8  
    decybel91 wrote:
    Wymień pompę paliwa (jest na grodzi i ciężko ją dostrzec, leć po przedowach paliwa) i paliwo powinno pomóc.


    Chodzi Ci o pompkę przy filtrze paliwa tzw. "gruszkę"?
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Nieee. Mało kto wie, ale ten model powinnien mieć zewnętrzną pompę paliwa.
  • #5
    Master_Zioom
    Level 8  
    decybel91 wrote:
    Nieee. Mało kto wie, ale ten model powinnien mieć zewnętrzną pompę paliwa.


    No to moja wersja widocznie nie ma. Dodam, iż nawet nie ma takiej w żadnych katalogach do kupna.

    Czekam na dalsze podpowiedzi.
  • #6
    Master_Zioom
    Level 8  
    Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.