Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak to jest z całodobową jazdą na światłach mijania

Xantix 27 Mar 2016 17:45 18930 396
  • #271
    KOCUREK1970
    Poziom 43  
    pioart napisał:
    prawda.

    Tylko jak to jest, że na takie ewidentne łamanie przepisów policja nie reaguje, ale spróbuj wstawić "chińskie" ksenony jako lampy główne w pojeździe - to z miejsca mandat i dowód rejestracyjny zabrany?.
  • Relpol przekaźniki
  • #272
    KapitanSTS
    Poziom 24  
    Kiedyś to się skończy. Lampa sama powinna mieć min. 20 cm2 powierzchni i gdy świecą lampy dzienne nie mogą świecić się również światła mijania i na odwrót.
  • #273
    pioart
    Poziom 38  
    KOCUREK1970 napisał:
    Tylko jak to jest, że na takie ewidentne łamanie przepisów policja nie reaguje, ale spróbuj wstawić "chińskie" ksenony jako lampy główne w pojeździe - to z miejsca mandat i dowód rejestracyjny zabrany?.

    Za te Chińskie lampki HID powinno się karać i zabierać dokumenty pojazdu, to moje zdanie i być może parę osób się ze mną zgodzi.
    Jestem również za tym aby zabierać dowód za zły / nie prawidłowy / montaż powiedzmy świateł dziennych /DRL/, karać za pseudo światła dzienne typu włączone halogeny , za wycięte paski led z oświetlenia półek w kuchni, za ten cały chłam, który jazy się na zderzakach po wiejskim tuningu aut /agro-tuning/ i udawanie że jest OK.
    Co do karania kolego to jest tak, łatwo jest stwierdzić, czy reflektor został nie legalnie zmodyfikowany, gorzej już ze stwierdzeniem, czy dane światła DRL spełniają wymogi /poza parametrem osadzenia w normie wymiarowym/, sami wiecie i widzicie jakie wynalazki są pomontowane. Są parametry do których mierzenia policja nie posiada narzędzi lub ma ale nie używa. To błędne koło, sami wybieramy elementy przepisów, a reszty nie bierzemy pod uwagę, tacy ludzie, taki kraj. Można by wymieniać bez końca nasze grzechy, przyjmujemy tylko to co w danej chwili nam odpowiada. Zdaje sobie sprawę, że moja wypowiedź wielu się nie spodoba, ale taka prawda z mojego punktu widzenia.
  • #274
    Xantix
    Poziom 40  
    Jak dla mnie wystarczyłoby zakazać montażu świateł DRL w starych autach (niewyposażonych fabrycznie w DRL). Nowe, które mają je zamontowane fabrycznie muszą przejść testy i spełniają wymogi. A te montowane przez właścicieli w starszych autach... cóż wszyscy wiemy jak z nimi jest. Więc skoro nie przynoszą pożytku, to lepiej niech ich wcale nie montują.
  • #275
    vodiczka
    Poziom 43  
    KOCUREK1970 napisał:
    Co do świateł do jazdy dziennej - mija mnie dziś auto, gdzie światełka diodowe sobie kierowca sam założył, w zderzaku, 2 cm od drogi...
    Też coś takiego dziś spotkałem, bardzo nisko dwie okrągłe lampki, niby coś się świeciło....
  • Relpol przekaźniki
  • #276
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Jeśli lampy są zamontowane poprawnie i mają odpowidni strumień świetlny to jest ok.
    Ale takie zaczynają się od 100zł i jest ich stosunkowo mało montowane najwięcej jest tych w okolicy 50zł.
  • #277
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    + po stacyjce/zapłon/ przez przekaźnik /nc/, nowy, do świateł dziennych. Cewka przekaźnika do masy, drugi koniec przez diody do świateł krótkich i długich.
  • #278
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Zbigniew 400 napisał:
    + po stacyjce/zapłon/ przez przekaźnik /nc/, nowy, do świateł dziennych. Cewka przekaźnika do masy, drugi koniec przez diody do świateł krótkich i długich.



    Cewka przekaźnika do masy, drugi koniec ....do postojowych. Efekt ten sam a nie potrzeba diod i tylu połączeń.
  • #279
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Ale w przypadku jazdy na postojowych/mozliwe/ wyłącza dzienne, włączenie postojowych zbędny pobór prądu.
    Warto poświęcić 1diodę.
  • #280
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Zbigniew 400 napisał:
    Ale w przypadku jazdy na postojowych/mozliwe/ wyłącza dzienne, włączenie postojowych zbędny pobór prądu.
    Warto poświęcić 1diodę.


    Nie ma czegoś takiego jak jazda na postojowych światłach, pomijam awarię ale wtedy nie wolno jeździć. Sama nazwa "postojowe" już coś mówi.
  • #281
    Ricoh_220

    Poziom 35  
    Jazda na postojowych to tylko kwestia czasu kiedy zapłacimy mandat zamiast oszczędzić dołożymy. Jeżeli szukamy oszczędności należy zainstalować światła do jazdy dziennej. Zgodnie z przepisami przy takich do jazdy dziennej z tyłu pojazdu światła gasną świecą tylko przody.
    Jednak należy pamiętać aby w złych warunkach drogowych załączyć światła mijania.
  • #282
    rafbid
    Poziom 32  
    KOCUREK1970 napisał:
    Tylko jak to jest, że na takie ewidentne łamanie przepisów policja nie reaguje
    Światła montowane fabrycznie też nie zawsze spełniają wymogów miejsca zamocowania ale producent samochodu ma homologację. Jak ktoś wymieni halogeny(umieszczone za nisko dla tych drugich) na światła do jazdy dziennej to policja też się raczej nie czepia byle by światła miały odpowiednią homologacje na kloszu.
    Xantix napisał:
    Jak dla mnie wystarczyłoby zakazać montażu świateł DRL w starych autach (niewyposażonych fabrycznie w DRL).
    W internecie bez problemu można znaleźć instrukcje do prawidłowego montażu. Dodatkowa taka instrukcja znajduje się z zakupionym kompletem. Co do jakości świecenia to już inna sprawa zawsze można kupić z ''wyższej pułki''
  • #283
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    rafbid napisał:
    KOCUREK1970 napisał:
    Tylko jak to jest, że na takie ewidentne łamanie przepisów policja nie reaguje
    Światła montowane fabrycznie też nie zawsze spełniają wymogów miejsca zamocowania ale producent samochodu ma homologację.


    Nie pisz bzdur, podaj przynajmniej chociaż jeden przykład.
  • #284
    rafbid
    Poziom 32  
    Aleksander_01 napisał:
    Nie pisz bzdur, podaj przynajmniej chociaż jeden przykład.
    Fabryczne rozwiązanie w Audi Jak to jest z całodobową jazdą na światłach mijania Gdybym ja chciał założyć DRL pod lampami to już jest nie prawidłowe przepisy podają minimum 250 mm od krawędzi samochodu Jak to jest z całodobową jazdą na światłach mijania
  • #285
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Aleksander_01 napisał:
    Zbigniew 400 napisał:
    Ale w przypadku jazdy na postojowych/mozliwe/ wyłącza dzienne, włączenie postojowych zbędny pobór prądu.
    Warto poświęcić 1diodę.


    Nie ma czegoś takiego jak jazda na postojowych światłach, pomijam awarię ale wtedy nie wolno jeździć. Sama nazwa "postojowe" już coś mówi.


    A jak nazwiesz jazdę bez świateł? Teź nie ma czegoś takiego.
  • #286
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Czy Ty w ogóle rozumiesz co to jest homologacja, a co dodatkowy montaż świateł.
    Jest jak najbardziej oczywistym że Tobie na taki montaż nikt nie wyrazi zgody, ponieważ nie spełniasz norm przyjętych dla montażu dodatkowego oświetlenia.
  • #287
    rafbid
    Poziom 32  
    Zbigniew 400 napisał:
    A jak nazwiesz jazdę bez świateł? Teź nie ma czegoś takiego.
    W polskim prawie jest przykład.
    1.Jazda bez wymaganych świateł od zmierzchu do świtu: 200 zł (art.51 ust.1)
    2.Jazda bez wymaganych świateł od świtu do zmierzchu: 100 zł (art.51 ust.1)
    3.Jazda bez wymaganych świateł pojazdami niewyposażonymi w światła mijania, drogowe lub do jazdy dziennej: 100 zł (art.51 ust.6)
    4.Jazda bez wymaganych świateł w tunelu, niezależnie od pory doby: 200 zł (art.51 ust.1)
    Nieużywanie wymaganego oświetlenia podczas zatrzymania lub postoju w warunkach niedostatecznej widoczności: od 150 do 300 zł (art.52 ust.1)
    5.Korzystanie ze świateł drogowych w sposób niezgodny z przepisami: 200 zł (art.51 ust.3)
    Naruszenie warunków dopuszczalności używania przednich świateł przeciwmgłowych: 100 zł (art.51 ust.5)
    Używanie „szperacza” podczas jazdy: 100 zł (art.52 ust.3)
    Aleksander_01 napisał:
    Jest jak najbardziej oczywistym że Tobie na taki montaż nikt nie wyrazi zgody
    Wiem że na taki montaż nikt nie wyrazi zgody musiał bym zrobić dodatkowe testy i uzyskać dodatkowo homologację jak zrobiło to Audi.
  • #288
    Zbigniew 400
    Poziom 37  
    Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.
    Homologacja dotyczy lamp świateł dziennych.
    Montaź ma być tak wykonany aby po zapłonie świeciły światła dzienne a były wyłączane w przypadku włączenia świateł krótkich lub długich.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aleksander_01 napisał:
    Czy Ty w ogóle rozumiesz co to jest homologacja, a co dodatkowy montaż świateł.
    Jest jak najbardziej oczywistym że Tobie na taki montaż nikt nie wyrazi zgody, ponieważ nie spełniasz norm przyjętych dla montażu dodatkowego oświetlenia.
  • #289
    rafbid
    Poziom 32  
    Zbigniew 400 napisał:
    Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem.
    Homologacja dotyczy lamp świateł dziennych.
    Tak zgadzam się przy dodatkowym montażu DRL, to producent świateł uzyskuje homologacje. Ale w przypadku samochodu fabrycznie wyposażonego w DRL to producent samochodu uzyskuje homologację na cały samochód przez spełnienie wielu testów między innymi świateł.
  • #290
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #291
    Ricoh_220

    Poziom 35  
    pomyliłeś pojęcia światła pozycyjne i postojowe to to samo światła do jazdy to światła mijania oraz światła drogowe jak nikogo nie oślepiasz tzw Długie.
    Swoją drogą zadam pytanie kto dał ci prawo jazdy skoro podstawowe rzeczy są dla ciebie czarną magią?
  • #292
    rafbid
    Poziom 32  
    Tak jak mówi Ricoh 220, to te same światła.
    georgesgr napisał:
    Mam wrażenie, ze jazda na światłach pozycyjnych jest dozwolona
    To tak samo jak byś jechał bez świateł patrz post #287
  • #294
    Ricoh_220

    Poziom 35  
    Wiki też ma błędy więc powiedz mi gdzie mam postojowe (nie mylić z awaryjnymi) wiec światła postojowe pozycyjne służą to określenia pojazdu w nocy w miejscu w miarę bezpiecznym. Światła awaryjne |(kierunkowskazy wszystkie naraz) oznaczają zepsułem się stwarzam zagrożenie. Natomiast każdy normalny jeździ na światłach mijania i to podkreślam!!
    Jeżeli sądzisz inaczej to masz 4 pozycje świateł ja trzy.
    Teraz kończę 3 samochód nigdzie nie było inaczej.
    1 fiat
    2 renault
    3 opel
    Przejechane łącznie 500 tyś.km może więcej bo służbowymi jeżdżę .
  • #295
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #296
    Xantix
    Poziom 40  
    Ricoh_220 napisał:
    Natomiast każdy normalny jeździ na światłach mijania i to podkreślam!!

    Ale wraz ze światłami mijania z tyłu muszą się świecić pozycyjne.
    georgesgr napisał:
    Ostatnie swiatla postojowe widzialem w Audi 80 z lat 80-tych. Po wylaczeniu zaplonu, manetka kierunkowskazow wlaczala swiatla postojowe z jednej lub drugiej strony.

    To były zwykłe pozycyjne.
  • #297
    Aleksander_01
    Poziom 40  
    Panowie z przodu pojazdu mamy pozycyjne (postojowe) plus mijania (krótkie) plus drogowe (długie). Z tyłu natomiast tylko pozycyjne. Pozycyjne świecą razem z mijania lub z drogowymi lub same (wtedy gdy pojazd stoi).

    Fakt są samochody które z tyłu mają po dwie żarówki w jednej lampie. Przy pozycyjnych świecą dwie, przy postojowych tylko jedna (zewnętrzna). Tak ma któreś Volvo.
  • #298
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #299
    Ricoh_220

    Poziom 35  
    Dobra to mamy wyjaśnione.
    Jednak wracajmy do tematu.
    Zgodnie z ustawą światła dzienne mają świecić z przodu nie pamiętam ile jednak jest określona wysokość ich od poziomu ziemi jak również jasność (sami przyznacie że czasem mają takie świeczki iż porażka). Ustawa też określa iż w chwili załączenia świateł dziennych inne gasną. Po mojemu to tyle w temacie i można go zakończyć po co bić pianę o coś co zostało opisane w prawie? Jedynym wytłumaczeniem jest nabijanie punktów tu zostało wszystko powiedziane i osoba inteligentna to zrozumie.
  • #300
    rafbid
    Poziom 32  
    Ricoh_220 napisał:
    również jasność (sami przyznacie że czasem mają takie świeczki iż porażka)
    Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli. Tak podaje wikipedia a na aledrogo podają w lumenach może ktoś to przeliczy?