Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawanie lub lutowanie mosiądzu

19 Lut 2016 20:30 4575 9
  • Poziom 2  
    Mam do połączenia blachę 20mm (w niej otwory fi 10 około 180szt)z rurką 10x1
    lut mosiężny odpada bo potrzebna duża temperatura a wtedy rurkę stopi
    Poradzicie czym to złączyć ???????? próba ciśnieniowa na 6 bar
    Proszę o pomoc
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 34  
    Pewnie nie będziesz szczęśliwy po mojej odpowiedzi. Takie połączenie najlepiej zrobić palnikiem gazowym używając do połączenia spoiwa na bazie srebra. Boraks od oczyszczenia i jako topnik to normalka. Tak to było robione w dawnym Polgazie.
  • Poziom 2  
    Mam lut srebra ale temperatura topi rurkę i dupa !!!!!!!!!!!! a może cyna ???
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 35  
    Nie ma takiej opcji żeby rurka się topiła.Trzeba jeszcze odpowiednio ustawić płomień palnika tlenowo acetylenowego i nie może być płomień tak ustawiony jak do spawania drutem stalowym.
  • Poziom 15  
    Palnik acetylenowy w dłoń, dość długo trzeba podgrzać bo mosiądz jest dość gruby (nic nie piszesz o szerokości tego materiału, aj na co dzień mam do czynienia z lutowaniem mosiądzu 20x20x60 z blachą mosiężną 2mm). Do tego lut srebrny 2-3mmw otulinie zamiast boraksu.Boraksem to się można bawić przy lucie mosiężnym a i tak są lepsze topniki od boraksu na rynku. rzy takiej ilości rurek lekko z 10prętów lutowia Ci zejdzie, 1szt. ok 30-40zł.
  • Poziom 35  
    Lutowanie cyną odpada gdyż połączenie ma wytrzymałość wyłącznie cyny.
  • Poziom 2  
    Jest to krążek fi 220 i w
    tym jest wpuszczona rurka 10x1

    boję się żeby rurki nie spalić
  • Poziom 27  
    Nie stopisz rurki jak jej nie będziesz grzał, grzeje się wpierw materiał grubszy a od tego materiału ma się zagrzać cienki. Jądro ognia tylko i wyłączne na grubej blasze. Przy umiejętnym prowadzeniu palnika nie przepalisz rurki. Z tego co się domyślam, rurki będą wkładane w otwory w blasze, w takim razie grzej po przeciwnej stronie wkładania i patrz aby palnik nie wdmuchiwał ognia w rurkę.
  • Poziom 2  
    Dzięki Nemonek za porade ale radzisz lutem srebra traktować ten materiał?????????????
  • Poziom 27  
    Srebro bardzo dobrze wpływa w szczeliny a poza tym jest bardziej elastyczne, tylko że bardziej kosztowne. Nie wiem do czego służyć (jakie wymagania) ma końcowy wyrób, ale w ogromnej większości wystarcza mosiądz.